Ik vraag me nu al een tijdje af hoe dat een metro soms zo hard afremt.Want wie m kent , weet dat het oprtekken , ook in 5 vitesse gaat Maar ik kan me inbeelden als je elke keer zo veel moet remmen , dat schijfremmen een dure onderneming is.Of zit ik mis?Rheostatisch misschien?
Shrek schreef:die 3de rail is vrij dik dus er kan daar veel stroom door vloeien, daar komt dus het vermogen vandaan, of bedoelde je dat niet?
Ik dacht dat er daar 700 volt ofzo opzat?
Ik bedoel eigenlijk hoe het komt dat die zo snel kan optrekken, als je dat vergelijkt met vb treinen
Ligt inderdaad aan de aanzetstromen, maar ook al de tandwieloverbrenging van de Tractiemotor naar het wielstel
Tandwielen zullen wel zo zijn ingericht dat je wel snel kunt optrekken, maar geen hoge snelheid zult behalen.
En natuurlijk veel aangedreven wielstellen.
NSNMBS schreef:En die Brusselse metro's gaan voor mij net iets TE hard
In parijs zijn ze perfect. (Alhoewel de metro's op de lijnen 1 en 14 ook snel optrekken
In Parijs is het comfort iets beter maar er is meer onderhoud nodig. Onder andere de grote hitteontwikkeling door het gebruik van (lucht)banden zorgt hiervoor.
NSNMBS schreef:En die Brusselse metro's gaan voor mij net iets TE hard
In parijs zijn ze perfect. (Alhoewel de metro's op de lijnen 1 en 14 ook snel optrekken
In Parijs is het comfort iets beter maar er is meer onderhoud nodig. Onder andere de grote hitteontwikkeling door het gebruik van (lucht)banden zorgt hiervoor.
dit is op slechts 5 van de 16 lijnen het geval: 1, 4, 6, 11 en 14. De rest zijn "gewone" metro's met enkel sporen