Ticketautomaten NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Glodenox
Berichten: 559
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Glodenox »

Windows XP Embedded inderdaad. Ik stond in Vilvoorde net op de juiste plaats op het juiste moment om dit vast te leggen:
Afbeelding Net daarvoor toonde het scherm "Booting Windows XP Embedded" of iets dergelijks. Het is alweer even geleden.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door msts.be »

overweg13 schreef:
apestaart schreef:Een verouderd systeem dus, kunnen ze geen Windows 8 plaatsen? :lol:
En dan zagen dat ze een systeem gebruiken dat nog niet van zijn kinderfouten verlost is?
Er bestaat anders ook Windows Embedded 7, gebaseerd op de grote broer die minstens nog tot 2020 (extended updates) ondersteuning krijgt.
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... /lifecycle
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door dentheo »

IK kreeg de vraag of onze nieuwe automaten ook een reisje kunnen plannen en uitprinten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vandaag zag ik dat men in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft in de nieuwe onderdoorgang.2 werden geplaatst aan de kant Leuven centrum en de andere 2 werden geplaatst aan de kant Kessel Lo.Ze waren nog niet in dienst.De 2 oude automaten werden al verwijderd.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door overweg13 »

Ik zag er gisteren zelfs een staan in Méry.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Steve »

In Jette vreemd genoeg nog geen spoor van een automaat, terwijl er bijvoorbeeld in Bockstael (met 3 keer minder reizigers) wel een staat. Akkoord, er is een loket, maar in het weekend en 's avonds is dat potdicht...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Patrick »

In Kortrijk was de automaat in het station zondag laatstleden defect. Het groene lampje brandde en het scherm lichtte op.
Er hing een handgeschreven blad aan :wink:
Blijkbaar kan de automaat zelf geen mededeling geven :lol:
apestaart
Berichten: 311
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door apestaart »

In Blankenberge staat er 1 automaat maar is nog niet in werking zodoende heb ik een ticket moeten kopen aan het loket.
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vandaag zag ik dat men in het tijdelijk stationsgebouw in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft.3 van de 4 automaten waren in werking.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Boris

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Boris »

In Duffel staat er ook eentje. Een probleem, hij staat met zijn scherm naar het zuiden! Gevolg, als de zon door de wolken breekt is het scherm niet te lezen!
Bij de Fortisbank in Duffel heeft men biljettenautomaat ook recht naar het zuiden gezet.

Misschien is het in Duffel wel verplicht :lol:
Matthias
Berichten: 225
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Matthias »

Lukas schreef:Hoi,

Vandaag zag ik dat men in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft in de nieuwe onderdoorgang.2 werden geplaatst aan de kant Leuven centrum en de andere 2 werden geplaatst aan de kant Kessel Lo.Ze waren nog niet in dienst.De 2 oude automaten werden al verwijderd.

Lukas
Gisteren was er al één van de vier in werking, degene het dichtst bij Kessel-Lo - enfin, iemand was op het scherm aan het tikken, dat wil nog niets zeggen natuurlijk. Ze zijn jammer genoeg wel vergeten de automaat aan de fietsenstalling aan de kant van spoor D te vervangen... Die al een lange periode een 'technisch probleem met de printer heeft', maar je wel toelaat om een ticket te kopen en te betalen, maar dan een amper leesbaar ticket afprint. Toegegeven, je hebt het dan misschien een beetje zelf gezocht, maar het zou toch een ietsje logischer zijn moest je dan gewoon géén ticket meer kunnen kopen?
apestaart
Berichten: 311
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door apestaart »

Dat is eigenaardig, normaal worden de oude automaten buiten werking gesteld van het ogenblik dat de nieuwe in werking worden gezet. :o
Rob

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Rob »

Matthias schreef:
Lukas schreef:Hoi,

Vandaag zag ik dat men in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft in de nieuwe onderdoorgang.2 werden geplaatst aan de kant Leuven centrum en de andere 2 werden geplaatst aan de kant Kessel Lo.Ze waren nog niet in dienst.De 2 oude automaten werden al verwijderd.

Lukas
Gisteren was er al één van de vier in werking, degene het dichtst bij Kessel-Lo - enfin, iemand was op het scherm aan het tikken, dat wil nog niets zeggen natuurlijk. Ze zijn jammer genoeg wel vergeten de automaat aan de fietsenstalling aan de kant van spoor D te vervangen... Die al een lange periode een 'technisch probleem met de printer heeft', maar je wel toelaat om een ticket te kopen en te betalen, maar dan een amper leesbaar ticket afprint. Toegegeven, je hebt het dan misschien een beetje zelf gezocht, maar het zou toch een ietsje logischer zijn moest je dan gewoon géén ticket meer kunnen kopen?
Let op, dit is wat ik vandaag heb meegemaakt (tekst is klacht die daarnet is vertrokken naar NMBS Klantendienst en Ombudsman):

"Op dinsdag 3 september 2013 merkte ik op dat in de tunnel van station Leuven (kant Kessel-Lo) een nieuwe automaat in werking was gesteld. Omdat ik behoefte had aan een nieuwe Rail Pass, wilde ik die via deze automaat aankopen.
Het bestellen en betalen van de Rail Pass verliepen perfect, maar bij de afgifte van de Rail Pass om 21.18 uur ging het mis: ik kreeg een strookje van amper 3 cm ipv een Rail Pass.

Aan het loket van station Leuven verwees men mij naar de klantendienst voor terugbetaling van de Rail Pass. Ik vraag u dus asap 76 EUR te storten op (...). Hieronder vindt u het bewijs (KBC online) dat ik op 3 september 2013 tweemaal kort na elkaar een product van NMBS aankocht: om 21.18 uur aan de automaat (ticket als ingescande bijlage, origineel wordt afgegeven aan loket station Leuven) en om 21.27 uur aan het loket.

(...)

Ook vraag ik een commerciële geste onder de vorm van een of meerdere waardebonnen ter compensatie van de rompslomp en het aangerichte leed.

De loketbediende van station Leuven vertelde mij tot mijn verbijstering dat dinsdag 3 september 2013 de eerste dag was dat de nieuwe automaat in werking was gesteld en dat er al meerdere klanten aan het loket hadden gemeld dat de afgifte van vervoerbewijzen problematisch was. Het was volgens de loketbediende echter niet toegelaten om de nieuwe automaat buiten werking te stellen. Rond 21.50 uur zag ik aan de bewuste automaat een klant een biljet van 14 EUR bestellen dat ook als snipper werd afgeleverd. Ik vermoed dus dat ik niet de enige ben die een gelijkaardige klacht indient.

Het niet ingrijpen door NMBS bij de defecte automaat, waarbij men perfect op de hoogte is van het defect, lijkt mij schuldig verzuim te zijn, en regelrechte diefstal ten aanzien van klanten die zich niet de moeite willen getroosten om de hele mallemolen van de klantendienst te doorlopen voor terugbetaling van een totaal onbruikbaar biljet.

Dit bericht gaat onmiddellijk naar de ombudsman en TreinTramBus als signalering en voor opvolging."
apestaart
Berichten: 311
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door apestaart »

Allee, de mensen worden er mooi ingeluisd, de NMBS heeft liever een stortregen van klachten over zich te krijgen dan die automaat buiten werking te stellen. :x
En als zelfs geen transactie ticket wordt afgesprint, dan je helemaal geen poot om op te staan, als dat de methode is om de mensen geld af te troggelen, hewel merci :evil: , dan zijt uw geld onherroepelijk kwijt, stel dat je abonnement wilt verlengen bv voor het heel net 1ste klasse voor €400/maand en er wordt niks afgeprint noch uw abo noch een transactieticket, WEL DAN ZIJT GE UW € 400 (16000 BF) KWIJT!! :twisted:
Op die manier zakt het vertrouwen in een automaat onder het nulpunt en gaat men de automaat massaal de rug toekeren en zal men voortaan aankopen aan het loket, dan zal men verwonderd zijn dat er bijna geen gebruik wordt gemaakt van de automaat. :x
Matthias
Berichten: 225
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Matthias »

Heb dat inderdaad al eens meegemaakt, betaald met banccontact, maar noch mijn validatie, noch mijn transactiebewijs gekregen. Naar het loket gegaan: 'dat kan iedereen beweren e meneer'. Gelukkig was het maar een campuskaartvalidatie, maar toch, klantvriendelijk is anders...
Plaats reactie