Absurde vraag: En waarom moet De Lijn zich aanpassen aan de NMBS en niet andersom?
Zoals ik al zei, bij De Lijn wordt er in elke entiteit voortdurend gewerkt aan nieuwe dienstregelingen & aanverwanten.
In Oost-Vlaanderen bijvoorbeeld, is het meestal in de maanden september, december/januari en april dat er wijzigingen gebeuren.
Er is personeel dat zich hiermee dan ook het ganse jaar mee bezighoudt om de wijzigingen geleidelijk aan te kunnen doorvoeren.
Men kan toch onmogelijk dubbel zoveel personeel aanwerven om alles in één keer te lanceren, met als gevolg dat al dat volk dan een halfjaar moet stempelen omdat er geen werk is?
Grtz,
Maikel
Trein en bus kennen elkaar niet
Ik zeg niet dat het alleen de schuld van De Lijn is. Aan zo'n dienstregelingswijziging zou maanden, zoniet jaren voorbereiding moeten voorafgaan, met een open politiek naar de andere OV-maatschappijen. SBB, DB, NS, ze maken allemaal hun nieuwe dienstregeling maanden op voorhand bekend. Bij de NMBS gaat het om kleinere wijzigingen, maar zelfs die worden pas bekend gemaakt, vaak enkele weken op voorhand. En dat is het schandaal.
Overigens, ik denk niet dat men daar slechts 1 ploeg mensen op zet, die alleen daar mee bezig is. Er is zeker nuttig werk te over voor mensen die een paar maand met een dienstregeling bezig zijn.
Overigens, ik denk niet dat men daar slechts 1 ploeg mensen op zet, die alleen daar mee bezig is. Er is zeker nuttig werk te over voor mensen die een paar maand met een dienstregeling bezig zijn.
Tja, ergens is dat dom. Dat zijn mensen die uitstekend werk zouden kunnen verrichten op dispatchings, in onderhandelingen met gemeentebesturen over routes...MaiKeg schreef:Toch wel: afdeling Exploitatie!groentje schreef: Overigens, ik denk niet dat men daar slechts 1 ploeg mensen op zet, die alleen daar mee bezig is. Er is zeker nuttig werk te over voor mensen die een paar maand met een dienstregeling bezig zijn.
Bovendien is het toch altijd best om mensen vanop het terrein erbij te betrekken, als je een nieuwe dienstregeling opstelt. Om uit te vogelen waar er misschien een hogere frequentie op zijn plaats is, waar er veel volk opstapt, welke belangrijke zones de bus passeert, welke aansluitingen interessant zouden zijn... Een kleiner team bij exploitatie, dat wordt uitgebreid met mensen van de basis, lijkt me beter te zullen werken...