Steven schreef:Wie zegt dat de HLE28 te koop is, daar moet je Angel Trains voor aanspreken.pietmol schreef:bobke schreef:
Dan is de kans zeer groot dat Siemens de loks zullen produceren, gewoon een vervolgorder van 50 stuks (ze zijn al gehomologeerd , grootste kinderziektes zijn er al uit etc). Er is nog plaats in de klasse 19.
waarom niet gewoon de HLE28 overkopen van Angel Trains?
Wat betreft een vervolgorder op de HLE18 (voor bobke zijn uitspraak) kan ik enkel zeggen dat Siemens ondertussen alweer een generatie verder zit in de productie van haar locomotieven. Daar waar onze HLE18 nog een grotendeels op de eurosprinter gebouwde loc is zit men nu in het Vectron gamma die weer nieuwe technieken aan boord heeft en die dus zeker gehomologeerd moeten worden (dit op basis wat ingenieurs van Siemens me ooit zelf vertelden tijdens een begeleide rit).
ik denk dat het op dit moment voorbarig is om al over de aankoop van nieuwe locs te speculeren.
enerzijds: voorziet de planning momenteel NIET in de inbouw van ETCS voor HLE27 & HLE21, maar wat als tegen 2020 de prijzen om ETCS in te bouwen spectaculair zouden dalen? Tegen 2020 zijn er misschien veel meer bedrijven die een ETCS oplossing kunnen aanbieden, voorlopig zijn er (volgens mijn info) slechts 2 niet-Europese bedrijven die ETCS aanbieden (Hitachi & General Electric - GE) maar tegen 2020 zijn er mss meer niet-Europese aanbieders dan Europese...
anderzijds: hoe zit het met de verkoop van "Logistics"? Wat als de nieuwe eigenaar de HLE13 niet wil overnemen? (dan zit NMBS ook met deze locs) Wat als de nieuwe eigenaar die dure HLE28-lease niet wil overnemen?
Wat als er geen koper wordt gevonden? Zal NMBS dan Logistics laten voortbestaan? Zal NMBS Logistics opdoeken?