Ook DLC zoekt 100 nieuwe treinbestuurders

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Raf

Bericht door Raf »

Joris schreef:Hallo,
Maar laten we even anders denken:
Welk leasingbedrijf heeft in korte tijd zo veel locs terbeschikking? Want, voor 20 Belgische TB's zijn er 12 locs dus zouden er voor 100 TB's 60 locs moeten bijkomen... Erg veel, niet? Nu, kapitaal zal wel niet echt een probleem zijn, gezien hun winst van 24 miljoen EUR, maar volgens mij wachten de meeste leasingbedrijven op hun bestellingen, dus zal dlc dat zeker mogen doen...
Groeten,
Joris De Mol
Laat ons zeggen dat er voor die 12 loks ook nog eens ongeveer 10 Duitse TB in vaste dienst bij DLC werken. Dus voor hun trafiek die zo momenteel rijden hebben ze 20 man in België nodig (eigenlijk 30, maar het zijn er 20 men een pak overuren, dat is ook goedkoper)

En inderdaad komen die geleasde lokken maar per 6 of zo binnen in Tilburg, die moeten dan volledig afgewerkt worden (ATB,INDUSI,enz inbouwen...) en dan nog een homologatie. En dan zitten op die 6 lokken nog ander vervoerders zoals ERS,R4C,HGK,enz op te kwijlen.

En daarom zeg ik dat Lejeune grootheidswaanzin heeft :roll:
Hij denk echt dat hij CEO is van een MEGAbedrijf.
Trouwens over die andere concurrentie die gaat komen zoals Trainsport,R4C,...spreekt hij niet over. Die gaan ook in dat vijvertje vissen waar al zo weinig vis op zit...

En Lejeune moet ook maar eens inzien dat het bij aanwerven niet stopt, je moet er ook alles aan doen om dat personeel te houden...
want anders ben je aan het dweilen met de kraan open.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Welk leasingbedrijf heeft in korte tijd zo veel locs terbeschikking? Want, voor 20 Belgische TB's zijn er 12 locs dus zouden er voor 100 TB's 60 locs moeten bijkomen... Erg veel, niet? Nu, kapitaal zal wel niet echt een probleem zijn, gezien hun winst van 24 miljoen EUR, maar volgens mij wachten de meeste leasingbedrijven op hun bestellingen, dus zal dlc dat zeker mogen doen...
Groeten,
Joris De Mol
De omzet is 24 miljoen, de winst iets van een 117000 euro...Omzet is niet hetzelfde als winst. Winst is wat je overhoudt na aftrek van de kosten.... En volgens info heb je maar 24 verlofdagen bij dlc, en weet je pas maximum 1 week op voorhand wanneer je zult moeten werken. Dat is hetzelfde als constant buiten reeks staan bij ons... Amai als je bvb 3 kinders hebt. Begin er maar aan dan.
Bovendien worden er bij dlc zeer veel 'vrijwillige' overuren gemaakt, die je niet kunt opnemen in extra verlof... En dan op hun website lonen zetten die een fractie hoger zijn dan wat een beginnend treinbestuurder bij de nmbs verdient. ik zal hier wellicht weer de wind van voren krijgen, maar als je het mij vraagt: BOEREBEDROG
Steven

Bericht door Steven »

het zijn bruto lonen, dus da kan nog veel afgaan he
Raf

Bericht door Raf »

En vergeet ook niet dat er bij DLC géén premiestelsel bestaat zoals bij de NMBS. Een premie voor extra lijnkennis ofzo bestaat niet bij DLC.
loc 657

Bericht door loc 657 »

Raf schreef:
En daarom zeg ik dat Lejeune grootheidswaanzin heeft :roll:
Hij denk echt dat hij CEO is van een MEGAbedrijf.
Trouwens over die andere concurrentie die gaat komen zoals Trainsport,R4C,...spreekt hij niet over. Die gaan ook in dat vijvertje vissen waar al zo weinig vis op zit...

Hetzelfde zij men dan zo'n 5 jaar geleden ook, toen 2 jonge dertigers beweerden dat ze tegen de NMBS konden concureren. Kijk waar het nu staat.

Vergeet bij de defenitie "winst" dan ook niet de enorme inversteringen die ze doorgevoerd hebben..
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Miljaarde schreef: De omzet is 24 miljoen, de winst iets van een 117000 euro...Omzet is niet hetzelfde als winst. Winst is wat je overhoudt na aftrek van de kosten....
Dorry, had de tekst wat te snel gelezen, klein foutje... :oops:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Swiss

Bericht door Swiss »

Hoe DLC zo snel aan veel locs zou raken? Wel, leasen is niet de enige manier om aan locs te raken, huren is ook een mogelijkheid...

Ik zou dus zeggen, let's all wait and see... :)

Greetz,
Swiss
Swiss

Bericht door Swiss »

Hoe DLC zo snel aan veel locs zou raken? Wel, leasen is niet de enige manier om aan locs te raken, huren is ook een mogelijkheid...

Op Beneluxrail-forum zou men dan iets zeggen à la: "Speculaas is alleen iets lekker voor bij de koffie." Met andere woorden: aan speculeren heb je weinig of niks in zo'n discussie, je hebt feiten nodig...

Greetz,
Swiss
Steven

Bericht door Steven »

Swiss schreef:Hoe DLC zo snel aan veel locs zou raken? Wel, leasen is niet de enige manier om aan locs te raken, huren is ook een mogelijkheid...

Op Beneluxrail-forum zou men dan iets zeggen à la: "Speculaas is alleen iets lekker voor bij de koffie." Met andere woorden: aan speculeren heb je weinig of niks in zo'n discussie, je hebt feiten nodig...

Greetz,
Swiss
tja ik weet ni of er enig verschil is tussen leasing en huren hoor :-)
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Steven schreef:
Swiss schreef:Hoe DLC zo snel aan veel locs zou raken? Wel, leasen is niet de enige manier om aan locs te raken, huren is ook een mogelijkheid...

Greetz,
Swiss
tja ik weet ni of er enig verschil is tussen leasing en huren hoor :-)
bij leasing krijg je na een tijdje de mogelijkheid om voor een kleiner bedrag het geleasde te kopen
bij huren geef je het item na het einde van de huurovereenkosmt gewoon terug
martineo

Bericht door martineo »

Miljaarde schreef:
Groeten,
Joris De Mol
De omzet is 24 miljoen, de winst iets van een 117000 euro...Omzet is niet hetzelfde als winst. Winst is wat je overhoudt na aftrek van de kosten.... En volgens info heb je maar 24 verlofdagen bij dlc, en weet je pas maximum 1 week op voorhand wanneer je zult moeten werken. Dat is hetzelfde als constant buiten reeks staan bij ons... Amai als je bvb 3 kinders hebt. Begin er maar aan dan.
Bovendien worden er bij dlc zeer veel 'vrijwillige' overuren gemaakt, die je niet kunt opnemen in extra verlof... En dan op hun website lonen zetten die een fractie hoger zijn dan wat een beginnend treinbestuurder bij de nmbs verdient. ik zal hier wellicht weer de wind van voren krijgen, maar als je het mij vraagt: BOEREBEDROG

GROOT GELIJK?BEVESTIGD DOOR MIJ!
groentje

Bericht door groentje »

De kans dat de NMBS niet veel anders zal kunnen doen dan de private railvervoerders achterna hollen, is wel nogal groot, jongens. B-Cargo krijgt nu al klappen (en het personeel moet nu ook al polyvalent zijn, om het met minder man te kunnen doen), en volgend jaar is ook het reizigersverkeer geliberaliseerd. Ik voorzie niet onmiddellijk een grote toevloed van buitenlandse en private vervoerders, maar ze komen eraan, hoor. Als de NMBS dan nog wil blijven bestaan (en alleen al om dat mooie logo van Vandevelde te behouden zou je dat toch wel willen), zal er aan het personeelsoverschot moeten worden gewerkt. Of op zijn minst met dezelfde mensen meer werk moeten verzetten, wat best mogelijk is, als de rangeerder niet te schoon is om de trein ook te schouwen, etc.
loc 657

Bericht door loc 657 »

groentje schreef:De kans dat de NMBS niet veel anders zal kunnen doen dan de private railvervoerders achterna hollen, is wel nogal groot, jongens. B-Cargo krijgt nu al klappen (en het personeel moet nu ook al polyvalent zijn, om het met minder man te kunnen doen), en volgend jaar is ook het reizigersverkeer geliberaliseerd. Ik voorzie niet onmiddellijk een grote toevloed van buitenlandse en private vervoerders, maar ze komen eraan, hoor. Als de NMBS dan nog wil blijven bestaan (en alleen al om dat mooie logo van Vandevelde te behouden zou je dat toch wel willen), zal er aan het personeelsoverschot moeten worden gewerkt. Of op zijn minst met dezelfde mensen meer werk moeten verzetten, wat best mogelijk is, als de rangeerder niet te schoon is om de trein ook te schouwen, etc.
Voor een groentje wede gij der dan wel veel van :wink:
Zal nog wel eff duren voor dit uiteindelijk tot iedereen doordringt en ben benieuwd hoe ze dit dan zullen aanpakken (alsof er nog geen afvloeiingsplan overwogen is). :twisted:
Laatst gewijzigd door loc 657 op 12 sep 2006, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Ik durf dat te betwijfelen. In Duitsland zijn er al veel privebedrijven en toch doet deutsche bahn en goederenafdeling ns het niet echt slecht. Ze groeien niet, maar ze slanken ook niet af.. In het begin was er daar ook een achteruitgang maar na enkele jaren is dat genivelleerd. De trafiek zal zo sterk stijgen dat NMBS nog lang nodig zal blijven op goederenverkeer. Maar ik denk wel dat b-cargo ooit zal fuseren met Sncf.
groentje

Bericht door groentje »

Ik zou het eens moeten opzoeken (maar daar ga ik toch maar mee wachten tot ik wat meer tijd heb), of Railion inderdaad een stabiele vracht heeft. Maar ongetwijfeld heeft Railion zijn personeel ook bijgeschoold, flexibeler ingezet, geknabbeld aan het loon en de werkvoorwaarden, kortom, alle maatregelen waar de NMBS nog maar amper mee begonnen is.
Overigens, zo groen achter mijn oren ben ik niet meer, hoor. Maar vooral, ik hoor hetzelfde vertellen door heel wat NMBS-treinbestuurders. Voor wie het oude forum nog kent, ze zullen ze denk ik wel kennen...
Plaats reactie