Tram44 schreef:Zonet gespot in Mechelen: P7209 Herentals-Brussel met 2 MW41. Ook deze werd vroeger met duikbrillen gereden.
MW41 naar Brussel? Rijdt die dan door de Noord-Zuidverbinding?
Is bij mijn weten perfect toegelaten. Er hebben tientallen jaren diesels door gereden en ook vandaag nog zie je regelmatig de HLD55-hulplocs of een HLD77 in de pijp (al zijn er volgens mij wel beperkingen aan wat en hoeveel er aan de haak mag). Neemt niet weg dat MW41's er zeer zeldzaam zijn.
Deze dieseltreinen mogen niet ondergronds rijden waardoor het bijvoorbeeld niet mogelijk is om van Noord-Limburg rechtstreeks naar Brussel-Centraal te rijden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
Steven schreef:Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
-2 is verboden in Antwerpen-Centraal, -1 zou bij uitzondering wel mogen, maar dan zijn er beperkingen qua aantal omdat de verluchting het anders niet kan trekken. In de praktijk wel nooit geweten dat er een motorwagentje naar -1 is gereden. Dieselwerktreinen mogen wel door -2 rijden.
Steven schreef:Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
-2 is verboden in Antwerpen-Centraal, -1 zou bij uitzondering wel mogen, maar dan zijn er beperkingen qua aantal omdat de verluchting het anders niet kan trekken. In de praktijk wel nooit geweten dat er een motorwagentje naar -1 is gereden. Dieselwerktreinen mogen wel door -2 rijden.
Het is wel eens gebeurt dat een MW41 op -1 stond. Maar dat is ook al meer dan een jaar geleden. Paar jaar terug met de brand in het onderstation in Brussel-Zuid hebben er uitzonderlijk MW41 gereden in een piekuurtrein om de draad niet te overbelasten.
Treinen9880 schreef:ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
Inderdaad. De MS96 en I11 vind ik toch leuker dan de M6.
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat ik dit ging zeggen, maar ik ben tegenwoordig al blij wanneer er een M6-stam opdaagt op mijn IC-verbinding.
Anders zijn het Desiro's... Charleroi-Antwerpen, Charleroi-Essen, sommige Antwerpen-Oostende...