Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Dieselfreak

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Steve schreef:
Dieselfreak schreef:
Tram44 schreef:Zonet gespot in Mechelen: P7209 Herentals-Brussel met 2 MW41. Ook deze werd vroeger met duikbrillen gereden.
MW41 naar Brussel? Rijdt die dan door de Noord-Zuidverbinding?
Is bij mijn weten perfect toegelaten. Er hebben tientallen jaren diesels door gereden en ook vandaag nog zie je regelmatig de HLD55-hulplocs of een HLD77 in de pijp (al zijn er volgens mij wel beperkingen aan wat en hoeveel er aan de haak mag). Neemt niet weg dat MW41's er zeer zeldzaam zijn.
Nochtans: http://www.stevenvandeput.be/mv-over-de ... ersvervoer
Deze dieseltreinen mogen niet ondergronds rijden waardoor het bijvoorbeeld niet mogelijk is om van Noord-Limburg rechtstreeks naar Brussel-Centraal te rijden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
Shrek

Bericht door Shrek »

Tjah, politiekers... :wink:
Eimai

Bericht door Eimai »

Steven schreef:Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
-2 is verboden in Antwerpen-Centraal, -1 zou bij uitzondering wel mogen, maar dan zijn er beperkingen qua aantal omdat de verluchting het anders niet kan trekken. In de praktijk wel nooit geweten dat er een motorwagentje naar -1 is gereden. Dieselwerktreinen mogen wel door -2 rijden.
Eimai

Bericht door Eimai »

Stijn91 schreef:P8953 en P8955 zijn vandaag allebei met 1 Desiro, normaal zijn deze treinen met klassieke motorstellen.
1 desiro is nochtans de voorziene samenstelling.
260689

Bericht door 260689 »

Eimai schreef:
Steven schreef:Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
-2 is verboden in Antwerpen-Centraal, -1 zou bij uitzondering wel mogen, maar dan zijn er beperkingen qua aantal omdat de verluchting het anders niet kan trekken. In de praktijk wel nooit geweten dat er een motorwagentje naar -1 is gereden. Dieselwerktreinen mogen wel door -2 rijden.
Het is wel eens gebeurt dat een MW41 op -1 stond. Maar dat is ook al meer dan een jaar geleden. Paar jaar terug met de brand in het onderstation in Brussel-Zuid hebben er uitzonderlijk MW41 gereden in een piekuurtrein om de draad niet te overbelasten.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Eimai schreef:
Stijn91 schreef:P8953 en P8955 zijn vandaag allebei met 1 Desiro, normaal zijn deze treinen met klassieke motorstellen.
1 desiro is nochtans de voorziene samenstelling.
Deze reden eergisteren (woensdag) nog met klassieke stellen.
Eimai

Bericht door Eimai »

Stijn91 schreef:Deze reden eergisteren (woensdag) nog met klassieke stellen.
Die klassiekskes waren dan ook niet de voorziene samenstelling :-p
Dieselfreak

Ik vind het niet leuk dat de koelkasten steeds vaker opduiken op verbindingen die normaal met MS96/I11 gedaan worden. :x
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
michael1105

Bericht door michael1105 »

Dieselfreak schreef:Ik vind het niet leuk dat de koelkasten steeds vaker opduiken op verbindingen die normaal met MS96/I11 gedaan worden. :x
Bedoel je desiro?
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

michael1105 schreef:
Dieselfreak schreef:Ik vind het niet leuk dat de koelkasten steeds vaker opduiken op verbindingen die normaal met MS96/I11 gedaan worden. :x
Bedoel je desiro?
ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselfreak

Treinen9880 schreef:ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
Inderdaad. De MS96 en I11 vind ik toch leuker dan de M6.
Klassiekje

Bericht door Klassiekje »

Maandag gezien ergens 's ochtends op de L124: MS75 - Klassiekje - MS75. Weet er iemand welke trein met deze samenstelling rijdt/reed?
Terminus

Bericht door Terminus »

Dieselfreak schreef:
Treinen9880 schreef:ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
Inderdaad. De MS96 en I11 vind ik toch leuker dan de M6.
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat ik dit ging zeggen, maar ik ben tegenwoordig al blij wanneer er een M6-stam opdaagt op mijn IC-verbinding.

Anders zijn het Desiro's... Charleroi-Antwerpen, Charleroi-Essen, sommige Antwerpen-Oostende...
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Gisteren werd L trein 3682(Leuven - S'Gravenbrakel) verzekerd door 2 Desiro's. Normaal is dit 1 een Desiro.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie