IC's 3615 en 3629 rijden in ieder geval met DMT's.trainlovertje schreef:IC Landen - De Panne: break
Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
IC Leuven - Aarschot - Antwerpen: Desiro / Breaks (?)
IC Hasselt - Luchthaven Antwerpen: Breaks
L Hasselt - Leuven - Antwerpen: Breaks
IC Hasselt - Luchthaven Antwerpen: Breaks
L Hasselt - Leuven - Antwerpen: Breaks
Dat zijn meer dan twee types materieel per verbinding. Dat ging toch worden afgeschaft?stefanic schreef:IC11 Turnhout-Binche is grotendeels in M4, met enkele treinen in M6 en nog slechts enkele in AM75/AM66.
In feite zelfs 4 verschillende, als je de MS75 en MS66 apart bekijkt. Ander voorbeeld zijn de IC's Oostende - Kortrijk - Luchthaven en Luchthaven - Brugge (weliswaar gekoppeld), waar M6, MS96 en in mindere mate MS80 door elkaar rijden.Jeroen schreef:Dat zijn meer dan twee types materieel per verbinding. Dat ging toch worden afgeschaft?stefanic schreef:IC11 Turnhout-Binche is grotendeels in M4, met enkele treinen in M6 en nog slechts enkele in AM75/AM66.
Enfin, ik veronderstel dat die regel van 2 types per verbinding vooral een streefdoel was, maar daarom nog geen absolute wet...
Moeilijker te begrijpen vind ik dat de Desiro's absoluut hoogtij vieren op de IC's (en lang niet enkel op die IC's die vroeger IR/L waren), terwijl er net was aangekondigd dat dit grotendeels zou verdwijnen. Het omgekeerde is gebeurd.
Het materieel is inderdaad een lachertje. Het was een streefdoel: één type voor de piek, en eventueel een ander type tijdens de daluren. Maar de materieelomlopen en vooral de zeer krappe omlopen (om zoveel mogelijk treinen te kunnen rijden met het beschikbare materieel) hebben tot gevolg dat materieel wel eens kan varieren op één verbinding.Steve schreef:In feite zelfs 4 verschillende, als je de MS75 en MS66 apart bekijkt. Ander voorbeeld zijn de IC's Oostende - Kortrijk - Luchthaven en Luchthaven - Brugge (weliswaar gekoppeld), waar M6, MS96 en in mindere mate MS80 door elkaar rijden.Jeroen schreef:Dat zijn meer dan twee types materieel per verbinding. Dat ging toch worden afgeschaft?stefanic schreef:IC11 Turnhout-Binche is grotendeels in M4, met enkele treinen in M6 en nog slechts enkele in AM75/AM66.
Enfin, ik veronderstel dat die regel van 2 types per verbinding vooral een streefdoel was, maar daarom nog geen absolute wet...
Moeilijker te begrijpen vind ik dat de Desiro's absoluut hoogtij vieren op de IC's (en lang niet enkel op die IC's die vroeger IR/L waren), terwijl er net was aangekondigd dat dit grotendeels zou verdwijnen. Het omgekeerde is gebeurd.
En die Desiro's; tja... combinatie van veel materieel nodig, en noodzaak om die Desiro's, ook omwille van garantievoorwaarden, zoveel mogelijk km te laten rijden. En ik zie hier eerlijk gezegd de komende jaren geen verandering in komen, wel integendeel, simpelweg omdat er EXTREEM veel te weinig dubbeldekkers zijn om in te zetten waar deze nodig zijn. Het zal dus -volgens mijn persoonlijk gedacht- wachten worden op de grote instroom van M7 vooraleer er Desiro's van de IC's zullen verdreven worden.
spoorwegrealist
Daar valt in de week inderdaad wellicht iets voor te zeggen, maar ik snap de keuzes voor het weekend in het bijzonder niet zo goed. Dan rijden de Desiro's proportioneel nog méér IC's, terwijl er juist dan meer materieel voorhanden is. Neem nu verbindingen als Dinant - Brussel, Binche - Antwerpen, Lokeren - Brussel - Gent of Antwerpen - Oostende...stefanic schreef: Het materieel is inderdaad een lachertje. Het was een streefdoel: één type voor de piek, en eventueel een ander type tijdens de daluren. Maar de materieelomlopen en vooral de zeer krappe omlopen (om zoveel mogelijk treinen te kunnen rijden met het beschikbare materieel) hebben tot gevolg dat materieel wel eens kan varieren op één verbinding.
En die Desiro's; tja... combinatie van veel materieel nodig, en noodzaak om die Desiro's, ook omwille van garantievoorwaarden, zoveel mogelijk km te laten rijden. En ik zie hier eerlijk gezegd de komende jaren geen verandering in komen, wel integendeel, simpelweg omdat er EXTREEM veel te weinig dubbeldekkers zijn om in te zetten waar deze nodig zijn. Het zal dus -volgens mijn persoonlijk gedacht- wachten worden op de grote instroom van M7 vooraleer er Desiro's van de IC's zullen verdreven worden.
In het weekend geldt:Steve schreef:Daar valt in de week inderdaad wellicht iets voor te zeggen, maar ik snap de keuzes voor het weekend in het bijzonder niet zo goed. Dan rijden de Desiro's proportioneel nog méér IC's, terwijl er juist dan meer materieel voorhanden is. Neem nu verbindingen als Dinant - Brussel, Binche - Antwerpen, Lokeren - Brussel - Gent of Antwerpen - Oostende...stefanic schreef: Het materieel is inderdaad een lachertje. Het was een streefdoel: één type voor de piek, en eventueel een ander type tijdens de daluren. Maar de materieelomlopen en vooral de zeer krappe omlopen (om zoveel mogelijk treinen te kunnen rijden met het beschikbare materieel) hebben tot gevolg dat materieel wel eens kan varieren op één verbinding.
-veel minder zware samenstellingen nodig
-de voorwaarde tot veel rijden met de Desiro's blijft
spoorwegrealist
Wat rijdt er eigenlijk op de IC's Kortrijk-Brugge met treinnummers 8xx.
Vandaag zat ik op de 811, die bestond uit gemoderniseerde klassiekjes. De 832 reed met AM96. Is dit reeds de normale samenstelling? Ik had opgevangen dat daar Desiro's gingen op ingezet worden.
Vandaag zat ik op de 811, die bestond uit gemoderniseerde klassiekjes. De 832 reed met AM96. Is dit reeds de normale samenstelling? Ik had opgevangen dat daar Desiro's gingen op ingezet worden.
Klassiekjes en desiro's waren aangekondigd (zoals de L vroeger). AM96 is vreemd.Le90 schreef:Wat rijdt er eigenlijk op de IC's Kortrijk-Brugge met treinnummers 8xx.
Henk schreef:Klassiekjes en desiro's waren aangekondigd (zoals de L vroeger). AM96 is vreemd.Le90 schreef:Wat rijdt er eigenlijk op de IC's Kortrijk-Brugge met treinnummers 8xx.
Zag vandaag ook een ''Break''.
8001 schaarbeek - oostende bestondt uit 1804 met m4 rijtuigen plus 21 achter op iemand die weet wrm die er bij hangde ?
En M4jpvdveer schreef: * IC Brussel - Luik via Namen MS80
* IC Luxemburg - Brussel Zuid: ook M4 (machine niet gezien)
Zou mij verbazen dat er een trein met M4 op de relatie met Luxemburg zit. Zover ik weet betreft het bij alle diensten toch nog ms96 of hle13 met M6
Was idd MS96, heb 2 treinen door mekaar gehaald.Steven schreef:Zou mij verbazen dat er een trein met M4 op de relatie met Luxemburg zit. Zover ik weet betreft het bij alle diensten toch nog ms96 of hle13 met M6