Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Wij hebben het (helaas) niet voor het zeggen. Anderzijds maar goed ook anders zouden we vreemde combinaties gaan krijgen.
Maar begin 2014 is er een enquête geweest voor alle dorpjes rond Gouvy. Merendeel was tegen de bestaande diensten en het materiaal. Ook diverse gemeentes o a Gouvy, Vielsalm, Trois Pont etc hebben bij de NMBS geklaagd over het slechte materiaal wat werd ingezet. Waarom men ook achter moest blijven met inzetbaar materiaal etc.
De reeks 18/19 hadden nauwelijks passagiers aan boord en was een complete geld verspilling om die hier in te zetten. Hoe het is op de lijn Oostende/Eupen weet ik niet maar hier hadden ze een handje vol passagiers en hield je vaak ook nog een paar vingers over.
CFL heeft ook weinig trek meer om op lijn 42 verder te rijden. Ja toen heeft men maar de Desiro's ingezet en zover bekend bevallen deze goed. Wij hebben dus hier op lijn 42 de serie 085. Volgens info zijn alleen deze geschikt op deze lijn te rijden vanwege het kw??
Maar ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Ik hoor graag als er iemand meer weet. Ook al ben ik een dagje ouder ik leer nog steeds graag. Maar eerlijk gezegd is het NMBS personeel weinig hoop gevend voor de toekomst en vrezen ze voor wat er gaat komen. Er wordt een hele dure aansluiting aangelegd voor een hout verwekend bedrijf is al een jaar klaar de fabriek draait inmiddels op 100% maar is nog geen wagon op dat spoor geweest. Een dure fout dus.
Wim
Maar begin 2014 is er een enquête geweest voor alle dorpjes rond Gouvy. Merendeel was tegen de bestaande diensten en het materiaal. Ook diverse gemeentes o a Gouvy, Vielsalm, Trois Pont etc hebben bij de NMBS geklaagd over het slechte materiaal wat werd ingezet. Waarom men ook achter moest blijven met inzetbaar materiaal etc.
De reeks 18/19 hadden nauwelijks passagiers aan boord en was een complete geld verspilling om die hier in te zetten. Hoe het is op de lijn Oostende/Eupen weet ik niet maar hier hadden ze een handje vol passagiers en hield je vaak ook nog een paar vingers over.
CFL heeft ook weinig trek meer om op lijn 42 verder te rijden. Ja toen heeft men maar de Desiro's ingezet en zover bekend bevallen deze goed. Wij hebben dus hier op lijn 42 de serie 085. Volgens info zijn alleen deze geschikt op deze lijn te rijden vanwege het kw??
Maar ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Ik hoor graag als er iemand meer weet. Ook al ben ik een dagje ouder ik leer nog steeds graag. Maar eerlijk gezegd is het NMBS personeel weinig hoop gevend voor de toekomst en vrezen ze voor wat er gaat komen. Er wordt een hele dure aansluiting aangelegd voor een hout verwekend bedrijf is al een jaar klaar de fabriek draait inmiddels op 100% maar is nog geen wagon op dat spoor geweest. Een dure fout dus.
Wim
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Reeks 18 heeft op lijn 42 toch alleen maar een P-trein 's morgens en de terugrit 's avonds gedaan?
En dat die I10 niet geapprecieerd wordt? Dat is voor mij - en ongetwijfeld voor velen met mij - zo goed als onbegrijpelijk. Overigens: hoe is die enquête gebeurd? Hoe kun je zeker zijn dat alleen treinreizigers ze beantwoord hebben, m.a.w. hoe groot is de kans dat het materieel verworpen is door "reizigers" die al jaren geen trein meer genomen hebben, en die dus nog vage herinneringen hebben aan CFL-Wegmann, of NMBS I2 en later M4?
En dat die I10 niet geapprecieerd wordt? Dat is voor mij - en ongetwijfeld voor velen met mij - zo goed als onbegrijpelijk. Overigens: hoe is die enquête gebeurd? Hoe kun je zeker zijn dat alleen treinreizigers ze beantwoord hebben, m.a.w. hoe groot is de kans dat het materieel verworpen is door "reizigers" die al jaren geen trein meer genomen hebben, en die dus nog vage herinneringen hebben aan CFL-Wegmann, of NMBS I2 en later M4?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Laten we niet vergeten dat de I10 effectief een paar belangrijke tekortkomingen heeft: geen makkelijk toegankelijk toilet, geen schermpjes met reizigersinfo, geen stopcontacten, geen lage instap, geen automatische omroepinstallatie, geen fietsafdeling,...
Dat zijn zaken die reizigers wel opmerken hoor.
Dat zijn zaken die reizigers wel opmerken hoor.
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Sommige reizigers. Ik wil al die dingen met plezier inruilen voor een comfortabele zit in een I10, waar 2de klasse overigens net zo comfortabel is als eerste.Shrek schreef:Laten we niet vergeten dat de I10 effectief een paar belangrijke tekortkomingen heeft: geen makkelijk toegankelijk toilet, geen schermpjes met reizigersinfo, geen stopcontacten, geen lage instap, geen automatische omroepinstallatie, geen fietsafdeling,...
Dat zijn zaken die reizigers wel opmerken hoor.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Geen stopcontacten? Aan elk uiteinde van het rijtuig achter de zetel zit een stopcontacten. Bij I11 zit dat bovenaan, bij I10en zit dat onderaan achter de zetel!Shrek schreef:Laten we niet vergeten dat de I10 effectief een paar belangrijke tekortkomingen heeft: geen makkelijk toegankelijk toilet, geen schermpjes met reizigersinfo, geen stopcontacten, geen lage instap, geen automatische omroepinstallatie, geen fietsafdeling,...
Dat zijn zaken die reizigers wel opmerken hoor.
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Momenteel zorgt NMBS voor de rijtuigen en CFL voor de loc. Is het dan een optie dat in de toekomst de helft van de diensten met een desiro (NMBS) wordt verzorgd en de helft met CFL-materieel?
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
De I10-rijtuigen kunnen ze beter gebruiken voor een IC-dienst (en zeker niet alleen tussen Luik en Luxemburg-stad), de M4-rijtuigen voornamelijk voor P-treinen. Nu gebeurt het omgekeerde...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Een half jaar geleden heb ik de trein tot Vielsalm genomen. Het enige wat mij is opgevallen van de I10 is dat er geen wc-bril op het toilet was en dat er een defecte deur was. Als je zoiets pas bij het volgende voorziene onderhoud hersteld (of niet hersteld) krijg je natuurlijk een perceptie.Shrek schreef:Laten we niet vergeten dat de I10 effectief een paar belangrijke tekortkomingen heeft: geen makkelijk toegankelijk toilet, geen schermpjes met reizigersinfo, geen stopcontacten, geen lage instap, geen automatische omroepinstallatie, geen fietsafdeling,...
Dat zijn zaken die reizigers wel opmerken hoor.
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Vandaag E2335 verzekerd tussen Kortrijk en Oostende met 1 T18 en 3 HV M6! Van een powertrein gesproken !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
En diezelfde trein heeft dus daarvoor ook Gent - Brussel - Luchthaven gedaan? 't Zal proper geweest zijn met slechts drie M6'en... al kan het natuurlijk nog minder, ik meen dat er ook één MS96 rondrijdt op een van de diensten.HLE 2302 schreef:Vandaag E2335 verzekerd tussen Kortrijk en Oostende met 1 T18 en 3 HV M6! Van een powertrein gesproken !
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Ik neem aan dat er wel aantal M6-stammen rijden op de IC23.
Ik heb gisteren op de 2306 gezeten en dat waren 5 M6 met 18 dacht ik.
De 2830 heb ik ook gezien in Brussel-Zuid en had dezelfde samenstelling.
In de week zijn er wel een aantal van de IC23 die met breaks gedaan worden, maar zijn er ook waarbij er slechts 1 op rijdt.
Ik heb gisteren op de 2306 gezeten en dat waren 5 M6 met 18 dacht ik.
De 2830 heb ik ook gezien in Brussel-Zuid en had dezelfde samenstelling.
In de week zijn er wel een aantal van de IC23 die met breaks gedaan worden, maar zijn er ook waarbij er slechts 1 op rijdt.




Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Woensdag 31/12/2014 werd de IC-02, meer bepaald IC 1834, Antwerpen-Centraal - Oostende met slechts 1 DESIRO gereden.
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Op donderdag 01/01/2015 werd de IC-02 (IC 1812) met 2 DESIRO's gereden.
Dat is echt niet de doen die DESIRO's op IC's van bijna 2 uur, zeker niet als je rugklachten hebt.
En dan te bedenken dat het voorziene materieel enkel de motorstellen AM96 en de trek-duwstellen reeks 18 + M6 zijn.
Dat is echt niet de doen die DESIRO's op IC's van bijna 2 uur, zeker niet als je rugklachten hebt.
En dan te bedenken dat het voorziene materieel enkel de motorstellen AM96 en de trek-duwstellen reeks 18 + M6 zijn.
Laatst gewijzigd door Bibke op 07 jan 2015, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Materieelinzet nieuwe dienstregeling
Er wordt sinds de nieuwe dienstregeling veel M4 ingezet.
Op drukke treinen sochtens rond 7u van en naar Brussel wordt er M4 ingezet, volgens mij zijn hier M5 of M6 beter van pas. Desnoods I10.
Rond 16u boemeltreinen vanuit Brussel richting Aalst wordt er ook M4 ingezet.
Hier kan dan weer beter klassiek of Desiro ingezet worden.
Die M4 zijn snel vol, oud en het doorlopen van de trein tijdens de rit is lastig wegens de vele en zware deuren.
Ze kunnen buiten de spits wel nog nut hebben maar voor mijn part mogen ze alle M4's opstoven
Op drukke treinen sochtens rond 7u van en naar Brussel wordt er M4 ingezet, volgens mij zijn hier M5 of M6 beter van pas. Desnoods I10.
Rond 16u boemeltreinen vanuit Brussel richting Aalst wordt er ook M4 ingezet.
Hier kan dan weer beter klassiek of Desiro ingezet worden.
Die M4 zijn snel vol, oud en het doorlopen van de trein tijdens de rit is lastig wegens de vele en zware deuren.
Ze kunnen buiten de spits wel nog nut hebben maar voor mijn part mogen ze alle M4's opstoven
