M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Een ander probleem:

De 27's zullen waarschijnlijk eerder buiten dienst gesteld worden dan de M6-rijtuigen. Dat wil dus zeggen dat er over 20 jaar nieuwe locomotieven zullen besteld moeten worden voorzien van zo'n automatische koppeling.
Of zullen ze dan de 13's van een automatische koppeling voorzien? :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

voor zover ik het begrepen heb moet een locomotief die een stam M6en wil trekken niet eens een automatische koppeling hebben :roll: de automatische zou alleen nodig zijn bij speciale samenstellingen :?
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Dat ze het eens laten gelijk het is hé, waarom die extra kosten erbij nemen, gewone koppelingen zijn toch ook al goed?

Gaan ze nu ook al besparen op rangeerders ofzo? :D

Nee, ik vindt het gewoon niet nodig, het geld dat ze moeten investeren in die automatische koppelingen, kunnen ze beter aan nieuwe loks spenderen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:voor zover ik het begrepen heb moet een locomotief die een stam M6en wil trekken niet eens een automatische koppeling hebben :roll: de automatische zou alleen nodig zijn bij speciale samenstellingen :?
deze treinen gaan gebruikt worden op de verbinding knokke/blankenberge om aldaar een deel MS96 te vervangen, het is om de koppel of ontkoppeltijd zo kort mogelijk te houden, dit kan dus enkel met een automatische koppeling
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Dat is al één voordeel :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:deze treinen gaan gebruikt worden op de verbinding knokke/blankenberge om aldaar een deel MS96 te vervangen, het is om de koppel of ontkoppeltijd zo kort mogelijk te houden, dit kan dus enkel met een automatische koppeling
dus met 2 locomotieven tussen landen en brugge :roll:
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Locs uitsparen?

Tzal veel uithelpen dat ze die stuurrijtuigen kopen ..
Een samenstelling met 2 locs en 2 stuurrijtuigen lijkt mij eerder verkwisting.
1607

Bericht door 1607 »

bwa niet als je weet hoeveel ontkoppelingsproblemen de 96 heeft. :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Al nieuws van de testen?
Vrijdag is met de camion een transport van ee M6 stuurstand op de ring van Waregem gesignaleerd. Niet afgedekt.
Helaas geen foto's van mijn kant.... :(
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

ik hoop dat er deze avond al foto's te zien zullen zijn van de M6 stuurrijtuigen.
Er is 1 TB van FBMZ meegereden met de 2742 voor de testen met de GF-koppeling met zijnen digitalen kodak :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

SIMPY.be schreef:Al nieuws van de testen?
Vrijdag is met de camion een transport van ee M6 stuurstand op de ring van Waregem gesignaleerd. Niet afgedekt.
Helaas geen foto's van mijn kant.... :(
Ik zie niet in waarom ze dat stuurstand per camion zouden transporteren! :wink: Voor zover ik weet worden alle M6-rijtuigen rechtstreeks via het net van Infrabel aan de NMBS geleverd! :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik ook niet, maar het is zo... :)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

SIMPY.be schreef:Ik ook niet, maar het is zo... :)
Misschien dat het een transport was van stuurposten van de franse AGC's. Die worden per vier getransporteerd om dan te Bombardier geassembleerd te worden! :wink:
Elgar
Berichten: 643
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Wordt de kast van de M6 niet in Frankrijk ineengestoken?
Bij Bombardier in Brugge wordt hij dan geschilderd en van binnen en buiten verder aangekleed.

Misschien dat het transport van die kasten van de fabriek uit Frankrijk naar Brugge ook op camions verloopt en dat ze dat dan hebben gezien...
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Geen idee, mijn tipgever zei dat het zeker een belgisch rijtuig was! En twas een stuurstand... Op de ring dan nog in Waregem. Kzal wa meer details vragen morgen.
Plaats reactie