Stemgedrag forum leden hgbtf

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Naar welke politieke partij gaat jou voorkeur uit:

Sp.a/Spirit
16
19%
CD&V/NVA
23
27%
VLD/Vivant
6
7%
Groen
14
16%
Vlaams-Belang
26
31%

Totaal aantal stemmen: 85

MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Bart schreef:
MaiKeg schreef: En in Sint-Niklaas: nóg 6 jaar Willockx. Nóg 6 jaar slechte doorstroming in de binnenstad en rondom het WaSC (afgelopen zaterdagmiddag was het daar nog maar eens een grote CATASTROFE) en bussen die 3 minuten mogen staan wachten voor de lichten op de Grote Markt.
Grtz,
Maikel
Ik weet niet of je nog weet hoe Sint-Niklaas er 7 jaar geleden uitzag?
De stationsbuurt was vuil, grijs donker, zo dood als een pier.
De Grote Markt Was onaantrekkelijk, was zeker geen reclame voor de hoofdstad van het Waasland.
Het belangrijkste, bij de minste regenbui stond de helft van Sint-Niklaas onder water, en dat is nu verleden tijd.

Nu zijn er sommige die beginnen te zagen omdat sommige straten open zijn gebroken. Maar je moet weten wat je wil hé.
Wil je u huis droog houden bij regenweer, dan moet je er het tijdelijk ongemak maar bijnemen van opgebroken straten.
Oude stationsomgeving ken ik inderdaad, toen had je tenminste ruimte om je te stellen met je bus en om fatsoenlijk stationnement te nemen. Als je je nu opzij zet, komt de 'middenstand' altijd klagen dat je voor hun terras staat. Die esplanade vind ik ook een grote flop, zoveel plaatsverlies en dat enkel en alleen voor een wekelijkse rommelmarkt op zaterdag (die vroeger op het Heymanplein plaatsvond). Verder is het daar een ramp qua faillissementen, de ene zaak na de ander koopt de gebouwen op en stuk na stuk gaan ze overkop (Jeans House, Family dinges, zonnecenter, ...). Ook de stationsstraat is niet meer aantrekkelijk. Negatieve invloed van het WaSC?

Ook op de markt is het voor de bussen nu een regelrechte ramp. Ok, op de as station - koopcentrum is er nu een busstrook, maar wat heb je daaraan als ze je 3 minuten laten wachten voor een verkeerslicht op de Markt en je staat aan te schuiven aan het koopcentrum? Vroeger was het overzichtelijk tijdens de spits, perronnetjes en genoeg ruimte voor stationnement en ook dat is weer naar de knoppen...

Tuurlijk zijn er ook positieve aspecten aan het beleid van Willockx, maa als 'buitenstaander' is daar niet veel van te merken...

Grtz,
Maikel
Francisco

Bericht door Francisco »

yannickvw schreef:Hehe, tjah se, als ge nooit geweten hebt wat het is om in een leuke omgevingen te wonen, dan is uw commentaar begrijpelijk.
Opgegroeid in de landelijke kempen, gestudeerd in Gent, dan komen doctoreren in Antwerpen en hier blijven wonen.
Ik verblijf gemiddeld 3 maand per jaar in het buitenland, dus ik denk dat ik wel degelijk wat anders dan Antwerpen gezien heb.
TBbart

Bericht door TBbart »

als ge in Gent gestudeerd hebt ja, dan hebt ge ongetwijfeld de wijze beurten gezien :P Gent is gewoon een wereldstad :)
Bert

Bericht door Bert »

TBbart schreef: Gent is gewoon een wereldstad :)
Oostende ook! wat er hier soms allemaal rond loopt :lol: :lol:
SteC

Bericht door SteC »

Bert schreef:
TBbart schreef: Gent is gewoon een wereldstad :)
Oostende ook! wat er hier soms allemaal rond loopt :lol: :lol:
Oostende kleurt donkerrood (wie had dat 30 jaar geleden kunnen denken).
Jammer dat er iemand verkozen is die ik onder andere wegens racisme nog bij een vereniging waar ik toen bestuurslid was buiten gestampt heb.
frits

Bericht door frits »

yannickvw schreef: "Arguing on the internet is like wrestling with pigs, after a while, you think they start to like it."
of: "Arguing on the internet is like running the special olympics,...even when you win you're still retarded :lol:
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik ben niet gaan stemmen. Ik heb laten stemmen :)
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

Kom mij alsjeblieft niet vertellen van je fiets rustig buiten te laten staan zonder hem op slot te doen.
Ik heb op een periode van drie jaar al vier maal een nieuwe fiets mogen kopen voor mijn vrouw.
De eerste keer vonden we hem zelf per toeval terug op de parking van een warenhuis.
Hij stond daar voor de ingang op slot.
We hadden toen gelukkig aangifte gedaan van de diefstal en belde dus de politie op.
Net toen de politie aankwam stapte een persoon ( van niet nader genoemde origine ) naar de fiets en maakte deze los.
De politie hield hem tegen en op de vraag waar de fiets vandaan kwam kon hij enkel zeggen dat hij deze gekregen had van een vriend, maar hij kende zijn naam of adres niet.
Wij kregen toen de keuze :
ofwel leggen jullie klacht neer en neemt de politie de fiets in beslag tot de uitspraak...maar dat kan lang duren of we laten het zo en jullie nemen de fiets mee.
We hebben toen beslist om het zo te laten. We waren blij dat we de fiets terug hadden, twee maanden daarna was hij definitief verdwenen.
De laatste keer was een gloednieuwe fiets van drie weken oud die ik voor haar gekocht had voor haar verjaardag.
Twee kinderzitjes op laten monteren, totale waarde ongeveer 700.00 euro.
Die dag had ze eerst de kindjes bij de onthaalmoeder afgezet, dan naar de tramhalte, fiets op slot, twee extra sloten vastgelegd en dan naar haar werk.
's Avonds bij haar aankomst bleef er enkel nog een stukgestampt kinderzitje over.
Een zoveelste voorbeeld van respect voor elkaars materiaal.
De plaats waar dit voorval zich afspeelde was in Deurne ( Antwerpen )
Ook mijn twee vorige fietsen werden telkens in een voorstad van Antwerpen gepikt.
TBbart

Bericht door TBbart »

ik kan alleen zeggen dat dit harde feiten zijn!
en degene die dit ontkennen zijn gewoon bang en negeren de samenleving van allochtonen, ze willen er niks mee te maken hebben uit schrik!

Ik zie dit hier genoeg er zijn hier in Gent ook buurten waar alleen allochtone bevolking woont, ... niks daartegen ik ben zeker geen racist ofzo, maar als je alles van dichtbij bekijkt zie je dat de samenleving van die mensen naast de onze gebouwd word! Dit zou niet mogen, hun godsdienst speelt daar grote rol in, de vrijdag is het altijd een speciale dag dan lopen die buurten vol met mensen in 'vreemde' klederdracht, niks daartegen, maar is dat niet allemaal een beedje té?

Op school zijn de automaten uitgeschakeld de laatste weken
omdat het Ramadam is? Kan dit?

Een stagiaire komt les geven bij ons op school met een sluier in de klas?
kan dit?

maandag en dinsdag zijn alle allochtonen vrijgesteld van school voor het suikerfeest?
kan dit? Zij zijn toch ook thuis op Hemelvaart en Pinksteren?

De mensen die dit alles ontkennen en zeggen dat we die mensen moeten verdragen hebben deels gelijk,
maar het zijn die mensen die de allochtone buurten mijden en die geen bus durven nemen in die buurten en die niet naar een turkse bakker gaan!

Dit is geen kwestie van racisme, tis gewoon een kwestie van samenleving :!:
groentje

Bericht door groentje »

Nee.
Misschien. Nee.
Ja.
Ja. Maar daar hebben ze niet veel aan, of toch?
En ik heb net nog een Turks brood gekocht in de Brabantstraat in Schaarbeek.
:wink:

Ik wil niet ontkennen dat er samenlevingsproblemen zijn, grote problemen zelfs (al is het hier nog lang niet zo erg als het blijkbaar in Frankrijk is). Maar ik blijf optimist, en geloof nog altijd dat de uiteindelijke balans toch positief is. Dat er mensen komen die elders zijn opgegroeid. Maar als ik merk, dat een zwartje op café als laatste een pint kan krijgen, en dan nog met een zeer lang gezicht (iemand die geadopteerd is als kind, nota bene), dan begrijp ik ook dat sommigen gefrustreerd raken. En het is spijtig dat sommigen uit frustratie de vooroordelen dan maar gaan bevestigen.
Natuurlijk is er een groepsgevoel. West-Vlamingen in Leuven hadden dat trouwens ook, merkte ik toen ik daar studeerde. En uit goede bron heb ik hetzelfde vernomen over Limburgers in pakweg Antwerpen. Of Nederlandstaligen in Brussel. Een groep versterkt vaak de emoties, en de groepsverbondenheid. Als die groep bestaat uit gefrustreerden, versterkt dat ook de frustratie. Ik zou wellicht ook zo reageren.
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, maar dat wil toch niet zeggen dat we die apparte samenleving moeten stimuleren en verder van de onze moeten duwen?
Wat gebreurt er nu? We geven ze subsidies en laten speciaal voor hen een predikker overkomen uit hun land die geen woord engels frans of nederlands spreekt! We geven ze zeer veel maar laten ze verder hun leventje leiden zonder er ons tussen te mengen! Volgens mij kan dat niet zo gezond zijn,
Als je kijkt naar hun godsdienstig rigime op dit moment stel je vast dat ze zeer getrouw en vooral letterlijk hun godsdienst volgen,
als we hen beinvloeden met onze cultuur is de kans groot dat die godsdienstigheid verzwakt maar gezond blijft! Zoals bij ons nu, iedereen is katholiek maar houd er niet zo letterlijk aan vast.
Als we hen veel mogelijkheden bieden maar ze verder met rust laten is de kans er dat ze allemaal extreem worden en dat er een opstand tussen nieuwe Belgen en Belgen ontstaat, met gevolg extreem racisme;

ik denk maar luidop hé,
mensen die op VB stemmen doen dat niet omdat ze racist zijn,
maar het grootste deel wil gewoon een signaal geven aan de andere partijen dat ze beter de goede en belangrijke standpunten van het VB overnemen of er naar streven, zoals de overige partijen nu bezig zijn ontkennen ze alle agressie alle problemen en geven ze als maar meer en meer aan de allochtone bevolking maar ondertussen durft geen een contact met de samenleving te nemen... wisten jullie dat zo georganiseerde islamitische feesten door subsidies ook bezocht mogen worden door niet allochtonen?
Shrek

Bericht door Shrek »

dat signaal moet inderdaad gegeven worden, maar de mensen moeten niet zo naief zijn om dat te doen door op een nazistische partij te stemmen :!:
groentje

Bericht door groentje »

VB is niet nazistisch. Wel extreem-rechts en populistisch.
En opnieuw heb je gelijk, TBbart. Maar zijn alleen zij het die zich opsluiten in hun godsdienst/cultuur? Is het niet ook een beetje zo, dat de meeste Vlamingen niet meteen staan te springen om hen in onze cultuur op te nemen?
En er zijn veel verschillende versies van de islam, hoor, meer dan degene waar je van hoort. Net zoals er ook heel wat vormen en gradaties in het christendom zijn. Veel verschil tussen bepaalde islamfundamentalisten (nog geen terroristen) en bepaalde adventisten, of mensen van Opus Dei, zie ik niet, spijtig genoeg.
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, inderdaad...
maar ik zie de Islam nu
als het christendom van over 50 jaar, qua opvolging ervan toch hé

het grootste deel ervan toch; overal heb je uitzonderingen hé,
wij hebben ook nog altijd zeer christelijke mensen maar toch in mindere mate,
TBbart

Bericht door TBbart »

Shrek schreef:dat signaal moet inderdaad gegeven worden, maar de mensen moeten niet zo naief zijn om dat te doen door op een nazistische partij te stemmen :!:
het zijn naieve mensen die ontkennen dat er problemen zijn :roll:
Plaats reactie