Oude stationsomgeving ken ik inderdaad, toen had je tenminste ruimte om je te stellen met je bus en om fatsoenlijk stationnement te nemen. Als je je nu opzij zet, komt de 'middenstand' altijd klagen dat je voor hun terras staat. Die esplanade vind ik ook een grote flop, zoveel plaatsverlies en dat enkel en alleen voor een wekelijkse rommelmarkt op zaterdag (die vroeger op het Heymanplein plaatsvond). Verder is het daar een ramp qua faillissementen, de ene zaak na de ander koopt de gebouwen op en stuk na stuk gaan ze overkop (Jeans House, Family dinges, zonnecenter, ...). Ook de stationsstraat is niet meer aantrekkelijk. Negatieve invloed van het WaSC?Bart schreef:Ik weet niet of je nog weet hoe Sint-Niklaas er 7 jaar geleden uitzag?MaiKeg schreef: En in Sint-Niklaas: nóg 6 jaar Willockx. Nóg 6 jaar slechte doorstroming in de binnenstad en rondom het WaSC (afgelopen zaterdagmiddag was het daar nog maar eens een grote CATASTROFE) en bussen die 3 minuten mogen staan wachten voor de lichten op de Grote Markt.
Grtz,
Maikel
De stationsbuurt was vuil, grijs donker, zo dood als een pier.
De Grote Markt Was onaantrekkelijk, was zeker geen reclame voor de hoofdstad van het Waasland.
Het belangrijkste, bij de minste regenbui stond de helft van Sint-Niklaas onder water, en dat is nu verleden tijd.
Nu zijn er sommige die beginnen te zagen omdat sommige straten open zijn gebroken. Maar je moet weten wat je wil hé.
Wil je u huis droog houden bij regenweer, dan moet je er het tijdelijk ongemak maar bijnemen van opgebroken straten.
Ook op de markt is het voor de bussen nu een regelrechte ramp. Ok, op de as station - koopcentrum is er nu een busstrook, maar wat heb je daaraan als ze je 3 minuten laten wachten voor een verkeerslicht op de Markt en je staat aan te schuiven aan het koopcentrum? Vroeger was het overzichtelijk tijdens de spits, perronnetjes en genoeg ruimte voor stationnement en ook dat is weer naar de knoppen...
Tuurlijk zijn er ook positieve aspecten aan het beleid van Willockx, maa als 'buitenstaander' is daar niet veel van te merken...
Grtz,
Maikel