Bestellingen nieuw materieel?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Teach2

Bestellingen nieuw materieel?

Bericht door Teach2 »

In het investeringsplan 2005-2007 stonden bestellingen ingeschreven voor 60 elektrische locs, 35 diesellocs en 80 drieledige stellen voor het GEN. Ondertussen zijn we reeds bijna eind 2006, en is geen enkele van die drie bestellingen al geplaatst. Het is er de laatste tijd zelfs verdacht stil rond.

Weet iemand hoe het met deze orders zit? Welke zijn de vorderingen? Wanneer mogen we een bestelling verwachten?
Shrek

Bericht door Shrek »

er waren ook bestellingen voor extra dubbeldeksrijtuigen en goederenwagons, die 2 worden momenteel afgewerkt. De rest zal voor daarna zijn zeker?
Bert

Bericht door Bert »

Welke goederenwagens zijn dit?
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Volgens mij zijn het van die wagens om de noch warme rollen plaatstaal op te leggen?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Wel, in afwachting van de bestelling van nieuwe (drieledige enkeldeks)motorstellen voor het GEN, zullen ze eerst een hoop klassieke stelletjes aanpassen om de voorstadsdiensten te rijden, met klapstoeltjes binnenin en al! :wink:

Voor nieuwe diesellocomotieven is er dacht ik al een rondvraag gedaan bij de verschillende treinconstructeurs, maar verder dan dat is het nog niet geëvolueerd! :(

Elektrische locomotieven zijn momenteel op de lange baan geschoven en zullen maar pas weer uit de koelkast gehaald worden wanneer ze zich in de Frankrijkstraat beginnen te vervelen! :P
K V B

Bericht door K V B »

Trainspotterke schreef:Wel, in afwachting van de bestelling van nieuwe (drieledige enkeldeks)motorstellen voor het GEN, (...)
Hoe is dat eigenlijk gedefinieerd "drieledig". En is het wel nog van deze tijd om een dergelijke eis aan het materieel te stellen. Is het niet beter om gewoon in het lastenboek een bepaalde lengte en aantal zitplaatsten te eisen?

Want hoe past bijvoorbeeld een "FLIRT" van Stadler in dit plaatje. Is ongeveer zo lang als een typisch drieledig stel, maar bestaat uit vier bakken. Mag die mee doen?
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Trainspotterke schreef:Wel, in afwachting van de bestelling van nieuwe (drieledige enkeldeks)motorstellen voor het GEN, zullen ze eerst een hoop klassieke stelletjes aanpassen om de voorstadsdiensten te rijden, met klapstoeltjes binnenin en al! :wink:
Trainspotterke bedoelt deze beestenwagons waarschijnlijk!!!! :( :(
Afbeelding Met als grootste troef rechtstaan!! En comfortabele reizen dat je daar kan met maken....................

Ik zie mij al rechtstaan tussen Haaltert, Burst en Brussel! Weeral een troef van de trein in vergelijking met de wagen? Rechtstaan! :D
Wover

Bericht door Wover »

Was dat geen voorstel van iemand van het forum hier ofzo? Of een voorstel van 5 jaar geleden ofzo al, dat er niet is doorgekomen.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Persoonlijk vind ik ze niet echt mooi... :P
Steven

Bericht door Steven »

in het denken van een gewestelijk expressnet is het vooral korte afstanden afleggen dat je zal doen en dan is het minder noodzakelijk een zitplaats te hebben dan wel voldoende capaciteit, momenteel zien ze het dus enkel op deze manier zitten tot het nieuwe GEN materieel er zal zijn
TBbart

Bericht door TBbart »

tis geen slecht gedacht vind ik... die stelletjes kunnen nog heel goed dienen voor de omniebussen, op sommige lijntjes stapt er toch bijna niemand op dus waarom niet? Ik zou wel een ander livrei nemen,
maar ik vind het een goed voorstel en gaan ze daar dan assynchrone wisselstroommotoren insteken in plaats van gelijk shuntmotoren? Vraagt wel een totale ombouw maja :roll:
Steven

Bericht door Steven »

de motoren zouden ni omgebouwd worden zover ik weet, enkel een statische omvormer ipv een draaiende batterijlading. omdat er onder meer displays komen die toch liefst een iets wat stabiele voeding nodig hebben
Bert

Bericht door Bert »

Wover schreef:Was dat geen voorstel van iemand van het forum hier ofzo? Of een voorstel van 5 jaar geleden ofzo al, dat er niet is doorgekomen.
Dat heeft hier idd al wel eens opgestaan, maar het zal toch hetzelfde concept worden: rechtstaan en klapstoeltjes. :wink:
Jean

Bericht door Jean »

Ze kunnen mss die oude Poststellen daarvoor gebruiken , als die grote laadrolluiken geopend worden kan er ineens veel volk tegelijk op- of afstappen :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Jean schreef:Ze kunnen mss die oude Poststellen daarvoor gebruiken , als die grote laadrolluiken geopend worden kan er ineens veel volk tegelijk op- of afstappen :wink:
Staan die niet in Oostende om terug omgebouwd te worden om te verkopen naar Italië...
Plaats reactie