Bestellingen nieuw materieel?
Bestellingen nieuw materieel?
In het investeringsplan 2005-2007 stonden bestellingen ingeschreven voor 60 elektrische locs, 35 diesellocs en 80 drieledige stellen voor het GEN. Ondertussen zijn we reeds bijna eind 2006, en is geen enkele van die drie bestellingen al geplaatst. Het is er de laatste tijd zelfs verdacht stil rond.
Weet iemand hoe het met deze orders zit? Welke zijn de vorderingen? Wanneer mogen we een bestelling verwachten?
Weet iemand hoe het met deze orders zit? Welke zijn de vorderingen? Wanneer mogen we een bestelling verwachten?
- trainfreak
Wel, in afwachting van de bestelling van nieuwe (drieledige enkeldeks)motorstellen voor het GEN, zullen ze eerst een hoop klassieke stelletjes aanpassen om de voorstadsdiensten te rijden, met klapstoeltjes binnenin en al!
Voor nieuwe diesellocomotieven is er dacht ik al een rondvraag gedaan bij de verschillende treinconstructeurs, maar verder dan dat is het nog niet geëvolueerd!
Elektrische locomotieven zijn momenteel op de lange baan geschoven en zullen maar pas weer uit de koelkast gehaald worden wanneer ze zich in de Frankrijkstraat beginnen te vervelen!

Voor nieuwe diesellocomotieven is er dacht ik al een rondvraag gedaan bij de verschillende treinconstructeurs, maar verder dan dat is het nog niet geëvolueerd!

Elektrische locomotieven zijn momenteel op de lange baan geschoven en zullen maar pas weer uit de koelkast gehaald worden wanneer ze zich in de Frankrijkstraat beginnen te vervelen!

Hoe is dat eigenlijk gedefinieerd "drieledig". En is het wel nog van deze tijd om een dergelijke eis aan het materieel te stellen. Is het niet beter om gewoon in het lastenboek een bepaalde lengte en aantal zitplaatsten te eisen?Trainspotterke schreef:Wel, in afwachting van de bestelling van nieuwe (drieledige enkeldeks)motorstellen voor het GEN, (...)
Want hoe past bijvoorbeeld een "FLIRT" van Stadler in dit plaatje. Is ongeveer zo lang als een typisch drieledig stel, maar bestaat uit vier bakken. Mag die mee doen?
Trainspotterke bedoelt deze beestenwagons waarschijnlijk!!!!Trainspotterke schreef:Wel, in afwachting van de bestelling van nieuwe (drieledige enkeldeks)motorstellen voor het GEN, zullen ze eerst een hoop klassieke stelletjes aanpassen om de voorstadsdiensten te rijden, met klapstoeltjes binnenin en al!![]()

Ik zie mij al rechtstaan tussen Haaltert, Burst en Brussel! Weeral een troef van de trein in vergelijking met de wagen? Rechtstaan!

tis geen slecht gedacht vind ik... die stelletjes kunnen nog heel goed dienen voor de omniebussen, op sommige lijntjes stapt er toch bijna niemand op dus waarom niet? Ik zou wel een ander livrei nemen,
maar ik vind het een goed voorstel en gaan ze daar dan assynchrone wisselstroommotoren insteken in plaats van gelijk shuntmotoren? Vraagt wel een totale ombouw maja
maar ik vind het een goed voorstel en gaan ze daar dan assynchrone wisselstroommotoren insteken in plaats van gelijk shuntmotoren? Vraagt wel een totale ombouw maja