Beperkingen van materieel naar Nederland
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Eind volgend jaar zijn de eerste M7 al voorzien om te rijden.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
... maar pas tussen 2019 en 2021 zal de grote massa geleverd worden en zal er dus van een noemenswaardige schrapping van M4 gesproken kunnen worden.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Uit de adviesaanvraag dienstregeling 2019 die de Nederlandse Spoorwegen vandaag heeft gepubliceerd. Over Roosendaal - Antwerpen schrijft men het volgende.
Het klinkt alsof men er wel mee bezig is, maar dat er niet echt veel vaart achter zit...NS schreef:De Dienstregeling 2019 is identiek aan de Dienstregeling 2018, maar wel voorbereid om elk uur een tweede stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen (en verder) te laten rijden. Implementatie van deze treindienst is afhankelijk van de realisatie van het Belgische beveiligingssysteem tussen station Roosendaal en de grens. Dit is bij aanvang van de Dienstregeling 2019 nog niet gerealiseerd.
Zolang het Belgische beveiligingssysteem nog niet geïntroduceerd is zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. De aankomst in Roosendaal zal dan 2 minuten later zijn, en het vertrek richting Antwerpen 2 minuten vroeger. Dit heeft geen gevolgen voor overstapmogelijkheden in Roosendaal.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
ProRail is al 20 keer van gedacht veranderd over wat ze nu juist met TBL1+ willen doen, zo kan het natuurlijk niet vooruitgaan...Nadleeh schreef: ↑02 feb 2018, 10:34 Uit de adviesaanvraag dienstregeling 2019 die de Nederlandse Spoorwegen vandaag heeft gepubliceerd. Over Roosendaal - Antwerpen schrijft men het volgende.
Het klinkt alsof men er wel mee bezig is, maar dat er niet echt veel vaart achter zit...NS schreef:De Dienstregeling 2019 is identiek aan de Dienstregeling 2018, maar wel voorbereid om elk uur een tweede stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen (en verder) te laten rijden. Implementatie van deze treindienst is afhankelijk van de realisatie van het Belgische beveiligingssysteem tussen station Roosendaal en de grens. Dit is bij aanvang van de Dienstregeling 2019 nog niet gerealiseerd.
Zolang het Belgische beveiligingssysteem nog niet geïntroduceerd is zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. De aankomst in Roosendaal zal dan 2 minuten later zijn, en het vertrek richting Antwerpen 2 minuten vroeger. Dit heeft geen gevolgen voor overstapmogelijkheden in Roosendaal.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
En zolang TBL 1+ er niet ligt, is de reistijd langer? Hoe komt dat?
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Misschien mag er dan enkel met een snelheidsbeperking worden gereden, om de gevolgen van een eventueel ongeluk t.g.v. een roodseinpassage te beperken?
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Tussen Essen en Roosendaal rijden we max 125 km/u. Zoals alle trein dat er doen. Ik zie niet in wat tbl1+ daar aan gaat veranderen.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
In principe mogen treinen in NL zonder ATB niet sneller dan 80 rijden, maar met onze 800'en wordt daar niet naar gekeken. Nu zit je wel op het grensbaanvak met krokodillen, die weliswaar geen trein doet stoppen als ze voorbij een rood sein rijden maar wel als enige veiligheidssyteem telt daar, en de overgang naar ATB gebeurt pas aan het laatste sein voor het inritsein van Roosendaal, dus als ze een snelheidsbeperking zouden willen opleggen dan heeft dat enkel zin vanaf dat punt of alle treinen zouden zich eraan moeten houden over heel het stuk vanaf Essen, ook de treinen die ATB hebben.
Nu, wat ze van plan zijn in Nederland, niemand die het weet, zelfs bij ons op instructie hebben ze er geen idee van, en als er een maatregel komt dan is dat meestal zoiets dat compleet uit het niets wordt doorgestuurd naar België.
Nu, wat ze van plan zijn in Nederland, niemand die het weet, zelfs bij ons op instructie hebben ze er geen idee van, en als er een maatregel komt dan is dat meestal zoiets dat compleet uit het niets wordt doorgestuurd naar België.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Misschien eens koffie gaan drinken in Utrecht ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
De plannen voor een tweede stoptrein zijn nu blijkbaar heel serieus: https://www.bndestem.nl/roosendaal/snel ... ~aef3b0a6/
IC-05 rijdt vaak met dubbeldekkers (mogen niet in Nederland) soms met HLE18 (mag toch ook nog niet naar Nederland?), soms met Desiro's (kunnen niet onder 1500V rijden).
Er rijdt een tweede S32 elk uur die even lang nodig heeft tussen Essen en Antwerpen Centraal als de IC (minder stops dan de andere S32 maar meer dan de IC), maar die zal wel met Desiro's rijden, dus niet naar Nederland kunnen rijden.
Het lijkt me dat TBL1+ maar een deel van het probleem is.
Ok, TBL1+ wordt geregeld. Maar welke trein wordt doorgetrokken?Veiligheidssysteem
Het knelpunt was dat het tracé Essen - Roosendaal vice versa niet is uitgerust met het Belgische veiligheidssysteem TBL1+ dat tegenwoordig in de NMBS-treinstellen zit. De staatssecretaris beloofde in juni 2018 al om in dat systeem te investeren op genoemd traject. Van Veldhoven wees er in haar brief op dat ProRail verantwoordelijk is voor de snelle invoering van het systeem.
Opdracht
René Vegter van ProRail bevestigt dit. Hij zegt: ,,We hebben onder meer contact gehad met de Belgische spoorbeheerder Infrabel, maar het is nu nog wachten op de formele opdracht en het bijbehorende budget van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.”
IC-05 rijdt vaak met dubbeldekkers (mogen niet in Nederland) soms met HLE18 (mag toch ook nog niet naar Nederland?), soms met Desiro's (kunnen niet onder 1500V rijden).
Er rijdt een tweede S32 elk uur die even lang nodig heeft tussen Essen en Antwerpen Centraal als de IC (minder stops dan de andere S32 maar meer dan de IC), maar die zal wel met Desiro's rijden, dus niet naar Nederland kunnen rijden.
Het lijkt me dat TBL1+ maar een deel van het probleem is.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Als de Nederlanders eindelijk hun TBL1+ in orde krijgen zal de NMBS wel heel snel zorgen dat die tweede S-trein niet langer met Desiros rijdt Op zich zijn er genoeg varkens voor deze verbinding.
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Maar dan heb je weer bijna geen rijtijdwinst. Want het geheel begint met
En die tweede S32 stopt één keer minder. Dus in plaats van 6 minuten sneller (wat je met de IC ook zou lukken en die natuurlijk ook al langzamer is dan de vroegere Benelux) is het nu 2 minuten sneller.Inwoners van Roosendaal en omgeving kunnen op afzienbare termijn weer met een snelle spoorverbinding naar Antwerpen
Re: Beperkingen van materieel naar Nederland
Het plan van de NMBS was altijd al om die tweede S-trein door te trekken. Iemand heeft blijkbaar gekozen om die 2 minuten goed in de verf te zetten.