Y. Otterbeek
Y. Otterbeek
Wanneer het station van Mechelen en de bypass rond 2025 klaar zijn gaat Infrabel wat verderop beginnen bouwen.
Doordat bijna alle kruisingen ongelijkvloers worden zal dit de capaciteit en de stiptheid van het verkeer enorm ten goede komen.
Doordat bijna alle kruisingen ongelijkvloers worden zal dit de capaciteit en de stiptheid van het verkeer enorm ten goede komen.
- Bijlagen
-
- New Bitmap Image.png (23.05 KiB) 2749 keer bekeken
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Y. Otterbeek
Een vraagje, puur uit interesse: L27B en L25N lopen dan toch een klein stukje parallel (vanaf Y. Otterbeek tot kort na Nekkerspoel) zoals L50 en L28 parallel lopen tussen Y. Laken en Y. Zennebrug?
Re: Y. Otterbeek
Dankjewel, Shrek. Maar waar is lijn 27B richting Muizen gebleven?
Het zou interessant zijn ook een schema van de huidige situatie te krijgen, om te kunnen vergelijken.
Het zou interessant zijn ook een schema van de huidige situatie te krijgen, om te kunnen vergelijken.
Re: Y. Otterbeek
Ik begrijp nog altijd niet waarom er zo euforisch wordt gedaan over die bypass? De kruising met de lijn 25 zal finaal worden verlegd van de Y. Abeelstraat naar Y. Otterbeek. Is dat nu zo een meerwaarde dat die enorme investeringen rechtvaardigt?
In Brussel lopen de lijnen 28 en 50 niet parallel. De twee worden de facto één.
In Brussel lopen de lijnen 28 en 50 niet parallel. De twee worden de facto één.
Re: Y. Otterbeek
Klopt, maar gezien het verkeer op L27B helemaal niet zo heel druk is kan dat wel.trainlovertje schreef: ↑06 mar 2018, 18:24Een vraagje, puur uit interesse: L27B en L25N lopen dan toch een klein stukje parallel (vanaf Y. Otterbeek tot kort na Nekkerspoel) zoals L50 en L28 parallel lopen tussen Y. Laken en Y. Zennebrug?
Ja ! Want de kruising is vandaag gelijkvloers waardoor een IC richting Brussel aan Y. Abeelstraat gegarandeerd stilstaat bij een vertraagde Thalys of luchthaventrein richting Antwerpen.
Door die kruising ongelijkvloers te maken kan een trein richting noorden nooit nog vertraging doorgeven aan één richting het zuiden en omgekeerd. Dat feit alleen al maakt het de moeite waard.
Daarnaast zal de snelheid voor alle treinen richting L25N ook een beetje verhogen en dat is natuurlijk mooi meegenomen.
Re: Y. Otterbeek
http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen ... werpen.pdf is ongeveer correct, daar kan je al heel wat uithalen.
Re: Y. Otterbeek
sorry Shrek, totaal verkeerd schema (oa. inderdaad 'waar is L27B' naar Muizen/Leuven).
Nieuwe flyover komt er niet (eventueel in een veeeeel latere fase als er ooit geld vrijgemaakt wordt)
L25N wordt net voor Nekkerspoel aangesloten op L25. voorzien was aansluiting daar op L27B + flyovercomplex maar flyover komt er dus niet (maar aansluiting op L27B oorspronkelijk wel... zie maar hoe het er nu bijligt). Aantakking zal dus op L25 worden gelegd (equivalent aan Y-Abeelstraat). Ingebruikname (momenteel) voorzien dec2019.
Nieuwe flyover komt er niet (eventueel in een veeeeel latere fase als er ooit geld vrijgemaakt wordt)
L25N wordt net voor Nekkerspoel aangesloten op L25. voorzien was aansluiting daar op L27B + flyovercomplex maar flyover komt er dus niet (maar aansluiting op L27B oorspronkelijk wel... zie maar hoe het er nu bijligt). Aantakking zal dus op L25 worden gelegd (equivalent aan Y-Abeelstraat). Ingebruikname (momenteel) voorzien dec2019.
Re: Y. Otterbeek
Wat jij nu beschrijft is fase 1 van de werken, die inderdaad in 2019 al in dienst komt, bovenstaand schema is voor 2022 of later.stefanic schreef: ↑06 mar 2018, 19:46sorry Shrek, totaal verkeerd schema (oa. inderdaad 'waar is L27B' naar Muizen/Leuven).
Nieuwe flyover komt er niet (eventueel in een veeeeel latere fase als er ooit geld vrijgemaakt wordt)
L25N wordt net voor Nekkerspoel aangesloten op L25. voorzien was aansluiting daar op L27B + flyovercomplex maar flyover komt er dus niet (maar aansluiting op L27B oorspronkelijk wel... zie maar hoe het er nu bijligt). Aantakking zal dus op L25 worden gelegd (equivalent aan Y-Abeelstraat). Ingebruikname (momenteel) voorzien dec2019.
L27B staat er niet op omdat die pas na Nekkerspoel aftakt, links net buiten beeld dus.
(Het schema komt trouwens uit de officiële plannen van Infrabel, het is dus zeker niet fout...)
-
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Haacht
Re: Y. Otterbeek
Sorry hoor, maar dat roept toch stevige scepsis (sp?) op. 2022 of hoeveel later? "Morgen scheert men gratis?"bovenstaand schema is voor 2022 of later
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Y. Otterbeek
ik heb die plannen ook, maar ook de wetenschap dat dat laatste stuk er waarschijnlijk nooit zal komen...
Re: Y. Otterbeek
Eerst moeten de vernieuwingswerken in Mechelen op perrons 7-10 achter de rug zijn, daarna pas zijn deze werken nuttig. Er nu al aan beginnen zou zinloos zijn. Het is pas in het volgende investeringsplan dat er geld moet voorzien worden...jan_olieslagers schreef: ↑06 mar 2018, 20:22Sorry hoor, maar dat roept toch stevige scepsis (sp?) op. 2022 of hoeveel later? "Morgen scheert men gratis?"bovenstaand schema is voor 2022 of later
-
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Haacht
Re: Y. Otterbeek
"Gouverner c'est prévoir"? Vandaag is het niet nuttig dus wachten we maar af met budget te voorzien? Natuurlijk zijn er veel verwachtingen in te vullen en we weten allemaal dat de budgetten nu eenmaal beperkt zijn. Maar dit verhaal klinkt toch wel erg ongeloofwaardig, sorry maar ik moet het allemaal nog zien gebeuren.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Y. Otterbeek
Er is op dit moment toch niets dat erop wijst dat de plannen afgevoerd zijn.
Ze zullen niet voor meteen zijn, maar ooit komt het er wel hoor...
Re: Y. Otterbeek
Tjah, Belgische politiek en ver vooruitzien zijn nu eenmaal geen goede combinatie. Maar dat wil niet zeggen dat er achter de schermen niets voorbereid wordt bij Infrabel.jan_olieslagers schreef: ↑06 mar 2018, 21:06"Gouverner c'est prévoir"? Vandaag is het niet nuttig dus wachten we maar af met budget te voorzien? Natuurlijk zijn er veel verwachtingen in te vullen en we weten allemaal dat de budgetten nu eenmaal beperkt zijn. Maar dit verhaal klinkt toch wel erg ongeloofwaardig, sorry maar ik moet het allemaal nog zien gebeuren.
Als er geld voorzien wordt dat je toch niet kan uitgeven dan is het weg, naar een ander jaar dan voorzien overhevelen gaat niet zomaar in overheidsbudgetten. Je wil dus zeker niet hebben dat het geld te vroeg beschikbaar is

Re: Y. Otterbeek
Begrijp ik dat goed, dat in de definitieve fase (als die ooit gerealiseerd wordt) de goederentreinen van lijn 27B niet rechtstreeks naar lijn 27 kunnen, maar een stukje over expresslijn 25N moeten rijden? Dat is toch om problemen vragen...