Animatiefilm: EuroLiège
Animatiefilm: EuroLiège
Een link naar een animatiefilm voor het nieuwe station van Luik.
http://www.euro-liege-tgv.be/EuroLiege_ ... e_high.wmv
Bron: euro-liege-tgv.be
http://www.euro-liege-tgv.be/EuroLiege_ ... e_high.wmv
Bron: euro-liege-tgv.be
Mooi mooi, maar ze zien het wel rooskleurug: op elk moment in't filmpje 3 thalyssen int station
.
Maar ik denk dat het helemaal niet gaat passen in het Wallonië dat er nu is... Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.

Maar ik denk dat het helemaal niet gaat passen in het Wallonië dat er nu is... Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Hoi,
Het filmpje ziet er erg rooskleurig uit en ik ben erg nieuwsgierig of het ook zo mooi zal uitzien als het op het filmpje lijkt. Ik moet ook zeggen dat er amper een muur te bespeuren valt dus het geheel zal erg transparant zijn wat ik wel kan smaken.
Het filmpje ziet er erg rooskleurig uit en ik ben erg nieuwsgierig of het ook zo mooi zal uitzien als het op het filmpje lijkt. Ik moet ook zeggen dat er amper een muur te bespeuren valt dus het geheel zal erg transparant zijn wat ik wel kan smaken.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
Heel mooi filmpje. Toch een paar puntjes van kritiek: als er een gi-gan-ti-sche parking komt in de Colline de Cointe (achterkant station), waarom moeten er dan nog in 's hemelsnaam auto's rijden voor het station? Er mag geen busstation voor het bouwwerk komen, omdat dat de ruimtelijkheid zou aantasten (busreizigers mogen een paar 100 m extra lopen om een onoverzichtelijke wirwar van bushaltes te vinden in de zijstraten), maar auto's mogen wel vrijelijk voor de ingang gaan flaneren? Begrijpe wie kan.
Ook een fijn idee is al dat water. Voor wie de omgeving kent, weet dat Luik veel te weinig doet met hat water van de vurige Stede, de Maas. Maar dit betekent echt wel een serieuze breuk in het stadsweefsel, toegegeven, niet in de aantrekkelijkste wijk, maar dat zij men 50 en 100 geleden over de Marollen in Brussel ook. En de Noordwijk. En nu de Zuidwijk. Ik vraag me dan ook af, of de landschapsarchitect niet alleen aan het landschap heeft gedacht, maar ook aan de ontwikkeling van de verkeersstromen, en hoe die te leiden. Met het huidige ontwerp zou het me niet te heel erg verbazen dat we het aantal te verwachten reizigers tijdens de spits hebben gezien.
Er moeten dus toch nog wel enkele vragen beantwoord worden, wat mij betreft...
Ook een fijn idee is al dat water. Voor wie de omgeving kent, weet dat Luik veel te weinig doet met hat water van de vurige Stede, de Maas. Maar dit betekent echt wel een serieuze breuk in het stadsweefsel, toegegeven, niet in de aantrekkelijkste wijk, maar dat zij men 50 en 100 geleden over de Marollen in Brussel ook. En de Noordwijk. En nu de Zuidwijk. Ik vraag me dan ook af, of de landschapsarchitect niet alleen aan het landschap heeft gedacht, maar ook aan de ontwikkeling van de verkeersstromen, en hoe die te leiden. Met het huidige ontwerp zou het me niet te heel erg verbazen dat we het aantal te verwachten reizigers tijdens de spits hebben gezien.
Er moeten dus toch nog wel enkele vragen beantwoord worden, wat mij betreft...
Ik vraag mij altijd af wie die ruiten gaat kuisen...TSP schreef:Ziet er top uit, met al dat glas! Maar op de een of andere manier lijkt het me toch een beetje ambitieus....
Langs één kant is het wel tof dat ze zo'n projecten uit de grond stampen, maar langst de andere kant vind ik het een enorme geldverkwisting...
Jammer in het filmpje is dat er enkel thalyssen rijden, hoewel er momenteel maar 1 thalys om het uur rijdt dacht ik...