Belgisch HST treinstel in aantocht!
Hm, als je op die pagina op "artist impression nieuwe treinen" klikt, ziet de neus er toch al iets beter uit dan op die maquette.Daniël schreef:Als ik goed lees wat op deze pagina staat wel ja. Het worden in ieder geval identieke treinen (maar of dat naast het type ook de kleurstelling betreft?)ziemon schreef:Ik neem aan dat wel alles dezelfde kleurstelling krijgt?
Bedoel je deze?sammarco1 schreef:Weet er niemand een fototje te vinden van die spaanse HST?
http://www.railfaneurope.net/pix/es/ele ... _130_1.jpg
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Ruben schreef:Bedoel je deze?sammarco1 schreef:Weet er niemand een fototje te vinden van die spaanse HST?
http://www.railfaneurope.net/pix/es/ele ... _130_1.jpg
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat die er hetzelfde uitzag als die van de macchette ! deze ligt daar wel heel dichtbij, bij wat ik gezien heb op TV ! Boh.....?!

**********************************************************************************************************
in spanje rijden de S102 en S130, laatste foto laat de nieuwste Bombardier telg zien, de S130, de andere heeft een nog wat meer kenmerkende eendensnavel..
de artist impression is overigens al een jaar of wat oud en achterhaald, zegt ook weinig, is alleen een vingerwijzing, geen serieus ontwerp...
overigens heb ik inmiddels begrepen dat de maquette ook niet de definitieve vorm van de kopbakken voor de de HSL weergeeft maar dat het het algemene product is wat Ansaldo aanbiedt voor mogelijk klanten voor dergelijke treinen.
de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
de artist impression is overigens al een jaar of wat oud en achterhaald, zegt ook weinig, is alleen een vingerwijzing, geen serieus ontwerp...
overigens heb ik inmiddels begrepen dat de maquette ook niet de definitieve vorm van de kopbakken voor de de HSL weergeeft maar dat het het algemene product is wat Ansaldo aanbiedt voor mogelijk klanten voor dergelijke treinen.
de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
voor zover ik gehoord heb enkel samenwerking, ze krijgen er zo drie van die stellen al de rest is voor nederlandgroentje schreef:HSA is, voor zover ik mij herinner, de samenwerking tussen KLM en NS die de nieuwe HST-verbinding met Nederland gaat uitbaten. En ik ben er nog niet helemaal uit of de NMBS er ook deel van uitmaakt, of alleen maar een samenwerkingsakkoord heeft gesloten...
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
ziemon schreef:in spanje rijden de S102 en S130, laatste foto laat de nieuwste Bombardier telg zien, de S130, de andere heeft een nog wat meer kenmerkende eendensnavel..
de artist impression is overigens al een jaar of wat oud en achterhaald, zegt ook weinig, is alleen een vingerwijzing, geen serieus ontwerp...
overigens heb ik inmiddels begrepen dat de maquette ook niet de definitieve vorm van de kopbakken voor de de HSL weergeeft maar dat het het algemene product is wat Ansaldo aanbiedt voor mogelijk klanten voor dergelijke treinen.
de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
M.a.w hebben we binnenkort een "lelijk eendje" op het spoor! Erger als een hollandse hondekop kan het niet zijn !!! From ugly to dugly....

**********************************************************************************************************
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
HSA heeft alleen de concessie voor het traject in Nederland. HSA wordt dus van Nederlandse kant de samenwerkingspartner van NMBS voor de exploitatie van de pendels Brussel-Amsterdam. En ik neem aan, dat HSA de Nederlandse partner wordt in het samenwerkingsverband dat de Thalys exploiteert.ziemon schreef: de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
Wim
het zal ongeveer zoiets moeten zijn jawimpiespoor schreef:HSA heeft alleen de concessie voor het traject in Nederland. HSA wordt dus van Nederlandse kant de samenwerkingspartner van NMBS voor de exploitatie van de pendels Brussel-Amsterdam. En ik neem aan, dat HSA de Nederlandse partner wordt in het samenwerkingsverband dat de Thalys exploiteert.ziemon schreef: de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
Wim