Shrek schreef:de reistijd van de thalys gaat fel omlaag dus dat maakt hem ook weer aantrekkelijker
Aantrekkelijker dan wat?
De pendels kringen weliswaar een lagere topsnelheid, maar een grotere accelaratie, dus de rijtijden van de pendels zullen korter zijn dan van de Thalys.
Wim
Die rijstijden van de HSA stellen zal langer zijn want die gaat zowiezo meer stopplaatsen hebben Voor Thalys is het belangrijk dat de rectstreekse verbinding Parijs-Amsterdam verkort. En ook de maximale snelheid voor Thalys op de HSL Zuid ligt nog niet vast.
1607 schreef:gaat dat dan wel rendabel blijven stel ik me dan zo de vraag.
Momenteel toch wel. Als je ziet hoe onbevolkt de Beneluxen op de dag zijn op sommige tijden. Tegenover de Thalys .. dan is Thalys toch wel beter
Rekening houdend met dat je op de Benelux nu nog met binnenlands tiket kunt, en niet moet reserveren... Die voordelen zal de nieuwe Benelux dus niet hebben...
Groeten,
Joris De Mol
1607 schreef:gaat dat dan wel rendabel blijven stel ik me dan zo de vraag.
Momenteel toch wel. Als je ziet hoe onbevolkt de Beneluxen op de dag zijn op sommige tijden. Tegenover de Thalys .. dan is Thalys toch wel beter
Rekening houdend met dat je op de Benelux nu nog met binnenlands tiket kunt, en niet moet reserveren... Die voordelen zal de nieuwe Benelux dus niet hebben...
Groeten,
Joris De Mol
Das jammer, want die trein neem ik nu regelmatig tussen mechelen en a'pen omdat deze in het weekend via L27 gaat...
Ik hoop ook nog altijd stilletjes dat ze die reserveringsplicht voor de nieuwe HSA-stellen niet houden... Tevergeefs, wellicht. Allez, ik ga nog wat verder rangeren
M.a.w hebben we binnenkort een "lelijk eendje" op het spoor! Erger als een hollandse hondekop kan het niet zijn !!! From ugly to dugly....
Als je de "Hondekoppen" bedoelt die nu nog rijden; dit zijn geen Hondekoppen Hondekoppen zijn een generatie ervoor. Stellen die nu nog rijden zijn Mat'64 aka "ApeKoppen" .
En ik hoop inderdaad dat de kop van deze HSA trein (2 van de NMBS en 16 voor NS+KLM=HSA) er een stuk beter uit gaat zien.
groentje schreef:Ik hoop ook nog altijd stilletjes dat ze die reserveringsplicht voor de nieuwe HSA-stellen niet houden... Tevergeefs, wellicht. Allez, ik ga nog wat verder rangeren
Dat is gewoon mensen de auto in jagen. Als wekelijks gebruiker van de benelux zie ik enkel een achteruitgang van de dienstverlening, gezien ik nu de flexibiliteit heb om de trein te nemen wanneer het mij uitkomt (internationale ticketten zijn 2 maand geldig). En die treinen zitten meestal toch wel goed gevuld hoor, je gaat mij niet wijs maken dat ze verlieslatend zijn.
Ik Maar we zijn hier serieus aan het afwijken.
Ik vind die stellen inderdaad maar zozo qua design. Laat ons hopen dat ze eens ze klaar zijn er veel beter uit gaan zien.
Eenvoudig tickets kopen
HSA gaat gebruikmaken van gemakkelijke reserverings- en ticketingsystemen, zowel online als fysiek op de stations en voor 'last minute' kaartverkoop. De website krijgt een laagdrempelig informatie- en reserveringssysteem. Op termijn zal naar verwachting de helft van de reizigers zijn ticket online boeken. Op de stations zijn tickets verkrijgbaar via gebruiksvriendelijke ticketautomaten.
Dus het is semi reservering?
En ik hoop inderdaad dat ze der wat mooier uit komen te zien . (Anders gewoon even hard ergens tegenaan rijden is die neus ook weer wat compacter.)
Ik heb 2 meningen;
Géén reserveringen; Die treinen zitten meestal snel volgeboekt
Wél reserveringen; Aangezien die dingen uit de randstad komen zitten die anders bomvol.