Persoonsaanreiding net buiten Oostkamp 20/10/2006

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hammer

Persoonsaanreiding net buiten Oostkamp 20/10/2006

Bericht door Hammer »

:( Een triest verhaal,
Met de Eérste trein uit brugge 4.10 een persoonsaanreiding net buiten oostkamp 4.20. Eerst dagten we nog een bovenleiding breuk aan de geluiden te horen en het stilvallen van de trein. Maar het uiteindelijk nieuws was veel slechter. Direct aangeboden om m'n collega treinbestuurder bij te staan en te helpen waar ik kon, afdekken trein , juiste possititebepaling aan de hand van de km~ en hectometerpalen, maar ook het afdekken van het lichaam.Ik heb het afdekken alleen gedaan en geprobeerd dat toch een beetje sereen en respectvol te doen. Een jonge man van amper 19 jaar, wat beweegt iemand om zo'n daad te stellen. Ondertussen de hulpdiensten en pollitie begeleid naar de juiste plaats waar alle lichaamsdelen en achtergelaten persoonlijk voorwerpen lagen. Zolang ik bezig was en iets om handen had ging alles goed, tot een uur of drie vier na de feiten, dan kreeg ik me klop en had nood aan gezelschap durvde de rest van de dag niet alleen blijven, omwille van spookbeelden. Nu gaat het al wat beter maar toch bedankt dat ik hier ook m'n verhaal eens wegkon.
Iemand ervaring in het verwerkingsproces, geef me gerust een seintje
Hartelijk dank en de volgende keer komen we terug met een vrolijke noot
260689

Bericht door 260689 »

Het is zeker niet plezant als je zoiets meemaakt enzo, maar wel ne dikke profitiat dage uw collega hebt bijgestaan.
ik weet ongeveer hoe het voeld (min of meer) omdak ik op de trein waar ik eens zat ook zelfmoord gehad heb en heb dan af en toe is als luistervink gespeeld en moet zeggen dat er redelijk veel kom bij kijken.
Ik wens je allesinds heel veel sterkte ook aan uw collega.

Messchien een domme vraag maar van welke depot was de berstuurder??
Traxxion

Bericht door Traxxion »

Heel moedig van u, en ik denk dat je inderdaad best met mensen erover praat om het te verwerken. Zoiets zal wel enige tijd nodig hebben.
Maar ik veronderstel ook dat je professionele hulp kan krijgen bij de NMBS?

Veel sterkte.
TBbart

Bericht door TBbart »

Brugge - Mechelen L... dat zal wel een bestuurder van FGSP geweest zijn dan, veel sterkte alleszinds :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

TBbart schreef:Brugge - Mechelen L... dat zal wel een bestuurder van FGSP geweest zijn dan, veel sterkte alleszinds :wink:
04:12 in Brugge. De eerste trein die daar vertrekt dat is IC E 1504. Oostende-Tongeren en stopt overal tussen Brugge en Gent-St-Pieters en ook in Denderleeuw. Rijdt enkel in de week. Bij mijn weten is dat een bestuurder van Oostende.
Schaap
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Spijtig om te horen; sterkte. Het is iemand uit het "mini 4-takt" milleu. (staat op daxboard en daxforum)
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

mja, ben ook brandweerman ikke, door je verhaalke te doen tegen diverse (liefst geschikte) personen verwerk je één en ander wel. Zoals je hier nu al gedaan hebt. Is inderdaad een bekend fenomeen dat je niks "ondervind" zolang ge bezig zijt, de klop komt nadien pas, al dan niet in erge of minder erge mate
TSP

Bericht door TSP »

Sterkte met het verwerkingsproces. Ik hoop dit nooit mee te maken. :cry:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Oei oei oei! Zoiets is wel schokkend ja! :shock:
Zéér moedig van u dat ge dat gedaan hebt en heel veel succes met het verwerken hiervan! :cry: :wink:
nicken

Bericht door nicken »

Djeezes :shock:
En dan nog zo dicht in de buurt
sterkte man,neem maar contact op met iemand van de NMBS om da te verwerken
Sterkte alvast

Wanneer is da gebeurt?
Was het voorbij het station van oostkamp in de richting van gent,en hoeveel kilometer er voorbij?Toevallig niet aan da tunnelke daar?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Een triest verhaal, maar wel een erg moedige daad van Hammer! :wink:
Veel sterkte nog.

Rond een uur of vijf 's ochtends stond ik in Gent-Sint-Pieters, waar ze omriepen dat reizigers naar Brussel een andere trein moesten nemen omwille van een aanrijding tussen Brugge en Gent.
Tux

Bericht door Tux »

moedig dat je de tb geholpen hebt, veel sterkte!

grtz
Charlotte

Bericht door Charlotte »

Beste Hammer (en collega's),

Na het 'googelen' van "Oostkamp + trein" kwam ik toevallig op dit forum terecht...
Ik ben Charlotte, 22 jaar en zus van de jongegast (zijn naam is Frederiek) die het leven hier niet meer goed zag zitten en de trein nam naar een ander leven...
Eerst en vooral heel erg bedankt voor de serene en respectvolle manier waarmee je zijn lichaam hebt afgedekt, doet deugd dit te horen!
Een antwoord op de vraag wat iemand beweegt om zo'n daad te stellen kan ik je helaas niet geven. Ook wij (familie en vrienden) zitten nog met honderden vragen waar me helaas nooit meer een antwoord zullen op krijgen. Het enige wat we weten was dat het een zeer bewuste keuze was, die reeds heel lang was voorbereid (hoewel niemand iets in de gaten had). Het ergste is dat Fré helemaal geen alleenstaand 'geval' is...maar dat zelfmoord op 1 staat als doodsoorzaak bij 20-24 jarigen... Maar dat moet ik jullie waarschijnlijk niet vertellen. We hebben hier al vaak zitten denken aan de treinbestuurder(s) die nu met een levenslang trauma zitten opgezadeld. Niet alleen voor ons, maar ook voor jullie moet het verwerkingsproces nu beginnen...
Moest je graag iets in het on-line rouwregister plaatsen: http://www.gastenboek.be/gb.php?id=3619

Ook voor jullie sterkte en ik hoop echt dat jullie dit nooit nog opnieuw moeten meemaken!

Charlotte
TSP

Bericht door TSP »

Moedig dat je contact hebt opgenomen Charlotte. Veel sterkte met het verlies van je broer.
groentje

Bericht door groentje »

Inderdaad. Zelfdoding is niet echt iets waar veel schuldigen aan zijn, alleen slachtoffers. Veel sterkte.
Plaats reactie