Post uw desktop.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
nicken

Bericht door nicken »

groentje schreef:Zodra ik op mijn eigen PC kan werken, zet ik er Linux op, hoor. Maar mijn ouders schrikken al terug van Mozilla Firefox en Thunderbird, laat staan een heel ander besturingssysteem.
Hier draait gans de bazaar op linux(3 desktops,en 1 laptop),enkel nog bobisoft om 1 keer in de jaar te gamen :lol:
Ik gebruik d'n distro Suse 10.1

gratis te downloaden (is ook nederlandstalig) en volledig legaal
groentje

Bericht door groentje »

Ik weet het, ik weet het, maar voorlopig toch maar niet. Ook al omdat een van hun vakspecifieke programma's alleen maar onder Windows werkt (of DOS...).
nicken

Bericht door nicken »

groentje schreef:Ik weet het, ik weet het, maar voorlopig toch maar niet. Ook al omdat een van hun vakspecifieke programma's alleen maar onder Windows werkt (of DOS...).
een programa van de spoorweg :?:
er zullen daar andere tijdperken aanbreken,en denk dat die bureamannekes daar serieus gaan slikken
je voelt hem al komen zeker!!!
jawel linux en openoffice ,justitie is er al mee begonnen en het loopt goed,en al de staatsbedrijven volgen,en andere grote bedrijven zullen dit ook doen
zou er niet van verschieten dat de spoorweg z'n eigen officeprogram zl krijgen gebaseerd op openoffice,dacht dat ze bij de federale politie hier ook al mee bezig zijn :D
d'n bill z'n grote tijd is een stukje seriues aan he weggaan
het gaat hier over gratis software en besturingsysteem die je legaal van het net mag downen,je mag het zelf verhandelen (je mag een vergoeding vragen voor u slijtage van cd/dvd brander)
Ik ben benieuwd naar de toekomst op dit vlak bij het spoor,dit wordt lachen,gieren en brullen :D :D :D neem het van mij aan :lol:
groentje

Bericht door groentje »

Mijn ouders zijn vasteplantenkwekers. Het programma bevat o.a. een grote bibliotheek aan plantennamen, alsook potmaten, de mogelijkheid om prijsvoordelen voor grotere hoeveelheden automatisch te berekenen, loodsbonnen af te drukken, etiketten, leveringsbonnen...
Enig nadeel is, dat het eigenlijk een DOS-programma is, dat de software-ontwikkelaars een Windowsjasje hebben aangetrokken, maar ook niet meer.
Tommy

Bericht door Tommy »

Dit is nu mijn achtergrond :)
Bijlagen
6406 in hasselt.jpg
6406 in hasselt.jpg (64.78 KiB) 3858 keer bekeken
Wover

Bericht door Wover »

nicken schreef: d'n bill z'n grote tijd is een stukje seriues aan he weggaan
"den bill" is al lang de baas niet meer bij microsoft, hij ging het rustiger aan doen om meer te werken aan zijn goede doelen. Ik weet niet of ge't beseft, maar die mens is de rijkste mens ter wereld (of toch top 3) en die geeft driekwart van zijn vermogen weg aan goeie doelen.

Dus blijf maar braaf Windows en Office kopen :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Haha, met die MSNAA licentie krijg ik ALLES van microsoft (alé buiten de games) voor €45 !!!
Heb alles legaal dus :)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ach mijn ouders waren eerst ook alleen "rechts-windows gebruiker", toen kocht ik mijn eigen pc met Mac OSX, dat werkt záálig! 8)
En nu is het al zover dat mijn vake is overtuigd van apple, hij wil die windows nu al de deur uit hebben! :P
Daniël

Bericht door Daniël »

Trainspotterke schreef:Waw, een gesleepte NS-trein! :D :twisted: :lol: :P
Helaas... 'tis geen echte gesleepte. DDAR wordt als treinstel gezien en loc en rijtuigen blijven dus heel de tijd bij elkaar. (Hoewel er bij de 7400'en nog weleens en locwissel plaatsvind, maar 'n motorrijtuigwissel bij 'n 7800 valt natuurlijk wat minder op ook :wink: )

Dit is nu de enige echte getrokken trein die NS rijk is... de treinserie 19/2500 Den Haag Centraal - Eindhoven (- Venlo) met loc+ICK.
ICRm rijdt alleen maar in trek/duw, net als DDAR eigenlijk.
En owja: in de 3500 Schiphol - Utrecht Centraal - Eindhoven is heel af en toe ook nog wel ICK te vinden, maar met de nieuwe dienstregeling gaat alles de 1900 in (2x per uur naar Venlo, 2500 bestaat dan niet meer). Mij best hoor, houden we tenminste echte treinen in Dordt. :)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Het ging gewoon om een gesleepte trein, dus Trainspotterke zag de DD-AR dus ook voor een gesleepte trein, dus met loc, oke DD-AR is dan een uitzondering. Maar 1800+DDM en 1700+ICRm en 1700/1800+DDM zijn de enige echte gesleepte treinen van Nederland, 1700+DD-AR word dus idd als treinstel beschouwd :wink:
paljas

Bericht door paljas »

Dieselfreak schreef:Afbeelding
Das precies ook geen al te vetten? Of was het 170 met een tracteur?
nicken

Bericht door nicken »

SIMPY.be schreef:Haha, met die MSNAA licentie krijg ik ALLES van microsoft (alé buiten de games) voor €45 !!!
Heb alles legaal dus :)
Ja dit komt omdat u student bent,ik heb diene bazaar ook,en kan u garanderen dat al heel wat avondscholen,signpost (het bedrijf die hem daar mee amuseert,de deur geeft gewezen (wegens tal van problemen)
Mensen die werken hebben daar geen recht op,of ze moet nog studeren na hun uren in de avondschool,u baas kan daar ook wel in tussenkomen als het om overwerk gaat

Maar het is nu eenmaal zo,dat veel mensen niet willen betalen voor die dingen,en dus maar kopieren,dat bill nu vista op de markt zal brengen,zal hij zichzelf in de probs draaien,want z'n grootste concurrent is zijn eigen windows XP (velen zijn niet van plan vista in huis te halen,omdat ze content zijn van xp)
nicken

Bericht door nicken »

Wover schreef:
"den bill" is al lang de baas niet meer bij microsoft, hij ging het rustiger aan doen om meer te werken aan zijn goede doelen. Ik weet niet of ge't beseft, maar die mens is de rijkste mens ter wereld (of toch top 3) en die geeft driekwart van zijn vermogen weg aan goeie doelen.

Ik koop die dingen nooit meer,en vele informaticie zullen er hun centen niet aan geven,en als ze het dan toch hebben,komt het van hunne baas.
Vergeet niet Dat microsof nog maar net veroordeeld is geweest is door de belgische staat,omdat meneer bill het ODF -standaard niet wou.Hij geeft daar zijn eigen .DOC voor (zie je veel bij bestanden van bijvb. word)
Dus hij bepaalt met wie u zou communiceren,nee dat spel gaat niet door,en ook de belgische staat vondt dat ook,dus nu mogen ze afdokken aan belgie

Het is ten alle tijden een eigen keuze met welke besturingsysteem je wil werken op je pc,ik heb er mijn centen niet meer voor over,en ben daarom op open source overgestapt(ook omdat ik daar meer intrese in heb dan in producten van microsoft,ik download legaal linux en officepakket.Doch zijn er nog steeds mensen die legale boel op hun pc staan hebben,ik schat dat ook hier mensen met illegaal merchandise bezig is.Maar er zijn gratis,legale alternatieven
Ook kan je linux aankopen (een distro) koste u ergens rond de 50 € suse bijvbeeld

Maar ik weet dat er serieuse projecten lopen bij de staat,gans de boel van justitie draait al op linux en openoffice,de rest volgt
en da zal bij NMBS nie anders zijn,ik denk dat vele bedienden de komende jaren zullen leren jodelen,Ik sta er al vast achter
KB

Bericht door KB »

Daniël schreef:
Trainspotterke schreef:Waw, een gesleepte NS-trein! :D :twisted: :lol: :P
Helaas... 'tis geen echte gesleepte. DDAR wordt als treinstel gezien en loc en rijtuigen blijven dus heel de tijd bij elkaar. (Hoewel er bij de 7400'en nog weleens en locwissel plaatsvind, maar 'n motorrijtuigwissel bij 'n 7800 valt natuurlijk wat minder op ook :wink: )

Dit is nu de enige echte getrokken trein die NS rijk is... de treinserie 19/2500 Den Haag Centraal - Eindhoven (- Venlo) met loc+ICK.
ICRm rijdt alleen maar in trek/duw, net als DDAR eigenlijk.
En owja: in de 3500 Schiphol - Utrecht Centraal - Eindhoven is heel af en toe ook nog wel ICK te vinden, maar met de nieuwe dienstregeling gaat alles de 1900 in (2x per uur naar Venlo, 2500 bestaat dan niet meer). Mij best hoor, houden we tenminste echte treinen in Dordt. :)
De verbindingen Maastricht/Heerlen - Haarlem (?), dat is toch ook een gesleepte/geduwde trein?
Pieter

Bericht door Pieter »

nicken schreef:
Wover schreef:

Ik koop die dingen nooit meer,en vele informaticie zullen er hun centen niet aan geven,en als ze het dan toch hebben,komt het van hunne baas.
Vergeet niet Dat microsof nog maar net veroordeeld is geweest is door de belgische staat,omdat meneer bill het ODF -standaard niet wou.Hij geeft daar zijn eigen .DOC voor (zie je veel bij bestanden van bijvb. word)
Dus hij bepaalt met wie u zou communiceren,nee dat spel gaat niet door,en ook de belgische staat vondt dat ook,dus nu mogen ze afdokken aan belgie

Het is ten alle tijden een eigen keuze met welke besturingsysteem je wil werken op je pc,ik heb er mijn centen niet meer voor over,en ben daarom op open source overgestapt(ook omdat ik daar meer intrese in heb dan in producten van microsoft,ik download legaal linux en officepakket.Doch zijn er nog steeds mensen die legale boel op hun pc staan hebben,ik schat dat ook hier mensen met illegaal merchandise bezig is.Maar er zijn gratis,legale alternatieven
Ook kan je linux aankopen (een distro) koste u ergens rond de 50 € suse bijvbeeld

Maar ik weet dat er serieuse projecten lopen bij de staat,gans de boel van justitie draait al op linux en openoffice,de rest volgt
en da zal bij NMBS nie anders zijn,ik denk dat vele bedienden de komende jaren zullen leren jodelen,Ik sta er al vast achter
Ik draai momenteel nog windows, omdat ik het anders moeilijk heb om al mijn software voor school te draaien.

De students packs van windows zijn dan misschien wel goedkoop, maar eens je echt informatica studeert, en alls nodig hebt kan je ze niet meer gebruiken. Je hebt bv geen access bij de studentenlicentie, en dis een zeer jammere zaak.

Van zodra ik afgestudeert ben, zal het niet lang meer duren voor ik overstap naar linux.

Linux heeft toekomst, maar volgens sommige critici gaat linux ook niet meer gratis blijven. Gedeeltelijk wel, maar bvb een pro versie betalen en dergerlijke, alle, daar zijn ze bij ons op school nog nie uit wat de toekomst van linux is. De toekomst van windows, is ook nog niet te voorspellen. Ze krijgen (eindelijk) deftige concurrentie van zowel linux als mac os x, en hopenlijk gaan ze hun prijzen verlagen. Wanneer ze zo verder blijven doen, en ze raken hun monopolie kwijt, en veel grote ondernemingen schakelen over naar open source software, dan weet ik niet wat windows daarmee gaat doen.

We zullen wel zien...
Plaats reactie