Stipte trein lokt geen extra klanten
Stipte trein lokt geen extra klanten
"Zou u vaker de trein nemen mocht die stipter rijden?", vroegen wij (het nieuwsblad) in de zaterdagkrant. De respons laat raden dat dit niet volstaat om meer klanten naar de stations te lokken:
Ja= 34.59 %
Neen=65,41%
http://www.nieuwblad.be/poll
Wat dan wel? Uitbereiding aanbod? Confortabele treinen? Meer zitplaatsen? Confortabelere stations?
Ja= 34.59 %
Neen=65,41%
http://www.nieuwblad.be/poll
Wat dan wel? Uitbereiding aanbod? Confortabele treinen? Meer zitplaatsen? Confortabelere stations?
Betrouwbaarder treinen lokken geen extra klanten. Maar onbetrouwbare treinen jagen ze wel weg...
Je krijgt volgens mij maar nieuwe klanten bij, als je meer mensen een zitplaats kan geven, als de snelheid om je bestemming te bereiken concurrentiëler wordt met andere vervoersmodi, en als dit goed wordt gecommuniceerd. En dan nog krijg je volgens mij maar een langzame ommeslag, daar zal nog wel enige tijd over heen gaan vooraleer die verbeteringen effect zullen hebben.
Je krijgt volgens mij maar nieuwe klanten bij, als je meer mensen een zitplaats kan geven, als de snelheid om je bestemming te bereiken concurrentiëler wordt met andere vervoersmodi, en als dit goed wordt gecommuniceerd. En dan nog krijg je volgens mij maar een langzame ommeslag, daar zal nog wel enige tijd over heen gaan vooraleer die verbeteringen effect zullen hebben.
Zo'n reclamecampagnes gelijk die met die treinbegleider met pijl en boog, die een trein afschiet, waarop gezegd wordt hoe lang het duurt vanuit de stad waarin het bord staat tot een andere grote stad, die zijn goed.groentje schreef:Betrouwbaarder treinen lokken geen extra klanten. Maar onbetrouwbare treinen jagen ze wel weg...
Je krijgt volgens mij maar nieuwe klanten bij, als je meer mensen een zitplaats kan geven, als de snelheid om je bestemming te bereiken concurrentiëler wordt met andere vervoersmodi, en als dit goed wordt gecommuniceerd. En dan nog krijg je volgens mij maar een langzame ommeslag, daar zal nog wel enige tijd over heen gaan vooraleer die verbeteringen effect zullen hebben.
Kvind da ze meer info over reistijden moeten geven, bv aan elk station een groot bord met de belangrijkste bestemmingen en hun reisduur zou volgens mij heel veel doen...
Ik denk dat als je anno 2006 nog klanten wilt trekken, je zéér strakke rijtijden zult moeten hebben (door bijvoorbeeld een hoge snelheidslijn), goede aansluitingen en een zitplaats moet kunnen bieden. Maar je zult ook genoeg 'moderne zitplaatsen' moeten hebben. Laptopaansluitingen, tafeltje, een restauratie, TV-schermen in het rijtuigen met verstoringsinfo en nieuws, bestemmingsdisplays en het belangrijkste: de zitplaats moet binnen een paar minuten omgetoverd kunnen zijn tot een mobiel kantoor.
Dag,
Je mag één ding niet vergeten: er zijn nog altijd een heleboel mensen die niet zouden weten hoe ze de trein moeten nemen. Die zijn nog lang niet toe aan stipt, snel, betrouwbaar, goedkoop. Die moeten eerst nog leren ontdekken hoe je een biljet neemt, hoe je een reisweg opzoekt, dat je ook in eerste klasse kunt reizen, dat er treinen rijden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Zo'n vraag over stiptheid en treinen nemen, is dan ook gewoon lachwekkend.
Je mag één ding niet vergeten: er zijn nog altijd een heleboel mensen die niet zouden weten hoe ze de trein moeten nemen. Die zijn nog lang niet toe aan stipt, snel, betrouwbaar, goedkoop. Die moeten eerst nog leren ontdekken hoe je een biljet neemt, hoe je een reisweg opzoekt, dat je ook in eerste klasse kunt reizen, dat er treinen rijden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Zo'n vraag over stiptheid en treinen nemen, is dan ook gewoon lachwekkend.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Je ziet hier toch echt wel een andere evolutie. Treinmaatschappijen met een goede reputatie zoals Chiltern lokken zijn heel populair, en de huisprijzen langs hun lijnen zijn dan ook omhoog gegaan. Het gaat dan natuurlijk niet alleen om stiptheid, maar ook om frequentie etc. Het totaalpakket lokt mensen.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Frequentie, denk ik, is uiteindelijk het belangrijkste, als je maximum 15 minuten moet wachten op een trein, kan het geen redelijk mens wat schelen dat die wat vertraging heeft.
Zoals de (stads)bus, tram of Metro, naar het station gaan en weten dat er rap een trein komt, zelfs als je de vorige juist gemist hebt.
Zoals de (stads)bus, tram of Metro, naar het station gaan en weten dat er rap een trein komt, zelfs als je de vorige juist gemist hebt.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Niet alleen niet weten. Het komt gewoon niet bij hun op. (gemakzucht, gewoonte, drempelvrees..?)overweg13 schreef:Dag,
Je mag één ding niet vergeten: er zijn nog altijd een heleboel mensen die niet zouden weten hoe ze de trein moeten nemen. Die zijn nog lang niet toe aan stipt, snel, betrouwbaar, goedkoop. Die moeten eerst nog leren ontdekken hoe je een biljet neemt, hoe je een reisweg opzoekt, dat je ook in eerste klasse kunt reizen, dat er treinen rijden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Zo'n vraag over stiptheid en treinen nemen, is dan ook gewoon lachwekkend.