Dat is absoluut onmogelijk.4017-4018 schreef: ↑22 aug 2020, 21:56 Op https://track.haltelink.be/nmbs.html zag ik dat ic 9248 met een stam m6 werd uitgevoerd. Weet iemand of het wel zo was?
Ongewone samenstelling.
-
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Het verbaasde me al.trainlovertje schreef: ↑22 aug 2020, 22:04Dat is absoluut onmogelijk.4017-4018 schreef: ↑22 aug 2020, 21:56 Op https://track.haltelink.be/nmbs.html zag ik dat ic 9248 met een stam m6 werd uitgevoerd. Weet iemand of het wel zo was?
Het zou eventueel kunnen als de trein bijvoorbeeld uitgevallen was in Nederland en er binnen België dan een vervangende trein werd ingelegd, maar daar is in de app geen spoor van en het is ook nagenoeg onmogelijk dat zo'n M6-stam door een HLE 28 getrokken zou worden. Een goede illustratie dat de gegevens soms met een korrel zout genomen moeten worden.
-
Met een T27 lukt dat wel aangezien deze mux hebben. T21 hebben geen mux maar tractiekabels.
-
Inderdaad, had vorige keer niet goed gezien
Om te weten in welk geval de 4, en in welk geval de 9 van toepassing is, moet men het (lijn)plan raadplegen. Of iets in die aard toch. Correcties en/of aanvullingen welkomostbahnhof schreef: ↑24 aug 2020, 17:41Nog een vraagje: wat is de betekenis van het woord PLAN boven de snelheidsborden?

Correct. Het snelheidsbord richt zich enkel tot de bewegingen die op het SSP (schematisch seininrichtingsplan) beschreven staan. Meestal gaat het dan om bewegingen met afgezonderde remmen (zoals in dit geval ook).
-
Momenteel rijdt er een klassiek Antwerpen Turnhout. IC4235, 27aug.
1 stel.
De 988 (vroeger 719) verzekerde deze ic vandaag.ostbahnhof schreef: ↑27 aug 2020, 15:04Momenteel rijdt er een klassiek Antwerpen Turnhout. IC4235, 27aug.
1 stel.
Vandaag werd 1 van de ICT's Antwerpen Blankenberge verzorgd door 2 Varkensneuzen.
Klopt. 6710 heen en 6759 terug. Ik had de eer om die laatste te mogen doen, ik verschoot nogal toen ik mijn trein in de bundel van Brugge ging zoeken en het plots 2 varkens waren ipv de voorziene HLE18 + M6.
Toch opvallend dat je er niets van wist. Houden ze überhaupt ook rekening met de materieelkennis van alle betrokken bestuurders - ik neem aan dat kennis van MS75 geen gemeengoed is in Brugge?
Die specifieke trein (en bijna elke trein van Ant naar Blankenberge of terug) wordt gereden door een bestuurder van Antwerpen. Wij kennen zowat alle materieel dus als er iets zou veranderen is dat nooit een probleem voor ons. Moest het nu idd een TB van Brugge zelf zijn of van Gent, dan was er een probleem geweest want die stellen zijn geen kennis in hun depots.Steve schreef: ↑31 aug 2020, 14:27Toch opvallend dat je er niets van wist. Houden ze überhaupt ook rekening met de materieelkennis van alle betrokken bestuurders - ik neem aan dat kennis van MS75 geen gemeengoed is in Brugge?
Wat is eigenlijk de langste 'gewone' samenstelling die er is?
En wat is zo de standaard maximale lengte die in de 'bemande' stations a la Hasselt, Ieper, Waregem, Aalst,... passeert op reguliere trajecten? Of is dit echt volledig per station anders en probeert men geen standaardlengte van een perron te creëren?
En wat is zo de standaard maximale lengte die in de 'bemande' stations a la Hasselt, Ieper, Waregem, Aalst,... passeert op reguliere trajecten? Of is dit echt volledig per station anders en probeert men geen standaardlengte van een perron te creëren?