De trein is grondig gewijzigd, er moet eerste aangetoond worden dat deze wijzigingeng geen invloed hebben op de Nederlandse infra. Dat is bij alle homologaties zo, de breaks zijn geen uitzondering daarop.jknockaert schreef: ↑10 feb 2021, 21:07 Ik neem aan dat vanaf de grens tot ergens Randwyk er krokodillen liggen. Zijn die bij Prorail anders dan bij Infrabel? Verderop ligt ATB, daar zal de ETCS niet veel mee kunnen en rijdt de trein sowieso onbeveiligd.
ETCS in België
Re: ETCS in België.
Re: ETCS in België.
Afgelopen zaterdag (de 6de) heb ik in Maastricht nog een Break zien rijden. Sindsdien ben ik er niet meer geweest.rvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
De NMBS verzwijgt in het bericht dat er meer dan 106 Breaks zijn. Volgens railfaneurope.net zijn er 139, dus dan blijven er 23 over die kennelijk geen ETCS krijgen. Worden die dan in 2025 afgevoerd?umbusko schreef: ↑10 feb 2021, 22:17Afgelopen zaterdag (de 6de) heb ik in Maastricht nog een Break zien rijden. Sindsdien ben ik er niet meer geweest.rvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
De breaks zijn al jaren niet volledig. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er al zoveel aan de kant staan.
Re: ETCS in België.
Of ze houden een klein deel voorlopig apart om nog naar Maastricht te kunnen rijden.rvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 23:03De NMBS verzwijgt in het bericht dat er meer dan 106 Breaks zijn. Volgens railfaneurope.net zijn er 139, dus dan blijven er 23 over die kennelijk geen ETCS krijgen. Worden die dan in 2025 afgevoerd?umbusko schreef: ↑10 feb 2021, 22:17Afgelopen zaterdag (de 6de) heb ik in Maastricht nog een Break zien rijden. Sindsdien ben ik er niet meer geweest.rvdborgt schreef: ↑10 feb 2021, 14:23 De MS80 zijn blijkbaar nu allemaal met ETCS uitgerust:
https://nmbs.prezly.com/nmbs-voltooit-e ... opese-unie
Ze komen dus niet meer in Maastricht voordat ze opnieuw in Nederland zijn toegelaten. Ik veronderstel dat er al een tijdje weer klassieke tweetjes rijden.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: ETCS in België.
Maar in het persbericht zegt men wel dat men nu werk zal maken van de toelatingsprocedure voor Nederland, dus op middellange termijn zullen de stellen zonder ETCS ook niet meer 'nuttig' zijn.
Officieel zijn er effectief nog 139 in dienst, dus ik snap ook niet waarom men doet alsof het er maar 106 zijn. Misschien eens navragen bij NMBS zelf dan maar.
Re: ETCS in België.
Als ik kijk via recente spots op Somda (https://www.somda.nl/spots/1//0///53**), dan zie ik dat er vandaag in ieder geval één Break (354) en één klassiekje (739) naar Maastricht hebben gereden. Die spots worden handmatig ingevoerd op basis van eigen waarnemingen en zijn dus betrouwbaar. Verder zie ik de laatste dagen i.i.g. Breaks 346, 359 en 317 verschijnen en verder terug zijn wel meer stellen te vinden, maar de vraag is natuurlijk wanneer het laatste stel richting ETCS-inbouw is gegaan.
(Eerst filteren op treinnummer 53**, vervolgens kun je filteren op datum (oplopend of aflopend).)
(Eerst filteren op treinnummer 53**, vervolgens kun je filteren op datum (oplopend of aflopend).)
Re: ETCS in België.
Aangezien de NMBS in het verleden ook wel eens de verkeerde machinisten naar Maastricht stuurde, zou het me helaas niet verbazen dat er soms ook verkeerde treinstellen gestuurd worden...
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
In dezelfde trant heb ik destijds nog een klassiekje in Maastricht gezien met TBL1+ aan boord, hoewel dat ook nog niet gehomologeerd was op dat moment (was volgens mij in 2011). Wel benieuwd hoe het dan komt dat deze MS80 deze keer aan de grens tegengehouden is, weten ze aan Nederlandse kant meteen dat dat treinstel niet (meer) gehomologeerd is?
Re: ETCS in België.
Wat dan wel weer frappant is, is dat de trein gewoon in de dienstregeling gebleven is. Om de 4 uur valt er dus een rit Visé-Maastricht v.v. uit...
(Zie bijvoorbeeld https://treinposities.nl/vertrekstaat/eijsden)
(Zie bijvoorbeeld https://treinposities.nl/vertrekstaat/eijsden)
Re: ETCS in België.
Kan toeval zijn: de verkeerde machinisten werden soms ook pas ontdekt als er contact met de verkeersleiding nodig was of als ILT een steekproefcontrole deed.Steve schreef: ↑12 feb 2021, 16:49 In dezelfde trant heb ik destijds nog een klassiekje in Maastricht gezien met TBL1+ aan boord, hoewel dat ook nog niet gehomologeerd was op dat moment (was volgens mij in 2011). Wel benieuwd hoe het dan komt dat deze MS80 deze keer aan de grens tegengehouden is, weten ze aan Nederlandse kant meteen dat dat treinstel niet (meer) gehomologeerd is?
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: ETCS in België.
En dat zijn dan dus de verkeerde (= niet de goede) machinisten.Klassiekje schreef: ↑12 feb 2021, 21:28 Dat ging niet om 'verkeerde' machinisten maar gewoon om onvoldoende taalkennis.![]()
Groetjes,
Rian