Overstromingen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Overstromingen

Bericht door FLV-FGSP »

kika schreef: 14 sep 2021, 23:12Wordt er links of rechts ook ergens een reeds geplande verbetering uitgevoerd of is dat irréel?
In Pepinster wordt het tweede perron aan lijn 44 opgehoogd en vernieuwd.
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Overstromingen

Bericht door kika »

FLV-FGSP schreef: 14 sep 2021, 23:26 In Pepinster wordt het tweede perron aan lijn 44 opgehoogd en vernieuwd.
Dat soort dingen dus. Even tussendoor ETCS snap ik dat dat er niet inzit, een onbewaakte overweg afsluiten is minder moeilijk. Ik weet niet wat er allemaal vervangen moet worden, bij een wissel die je al wilde vernieuwen (sneller?) kan net zo goed de wissel weghalen zodat er überhaupt wat kan rijden. Als buitenstaander weet ik niet wat er precies was en wat realistisch is.
trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Overstromingen

Bericht door trainlovertje »

Persbericht van de Deutsche Bahn over heringebruikname van de door overstromingen getroffen spoorlijnen: https://www.deutschebahn.com/pr-duessel ... ht-6331050

De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
pietje
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Overstromingen

Bericht door pietje »

trainlovertje schreef: 16 sep 2021, 09:37 Persbericht van de Deutsche Bahn over heringebruikname van de door overstromingen getroffen spoorlijnen: https://www.deutschebahn.com/pr-duessel ... ht-6331050

De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
Ik wil het leed van de getroffen mensen en het werk van degenen die alles herstellen niet minimaliseren of met elkaar vergelijken, maar ik kan mij perfect voorstellen dat er in Duitsland op sommige plaatsen zoveel schade is dat het effectief zolang duurt om te herstellen.

Er zijn daar meerdere lokaties waar je helemaal niet kan spreken over herstelling, maar volledige nieuwbouw van relatief lange stukken.
joverwimp
Berichten: 568
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Overstromingen

Bericht door joverwimp »

Bij de overstromingen van de Vesdervallei kwamen in ons land niet alleen 39 mensen om, er was ook grote schade aan de wegen- en spoorweginfrastructuur. De zondvloed leidde tot afsluitingen van snelwegen en spoorlijnen, bruggen, overwegen, seinhuizen, bovenleiding- en seinmasten, sporen, energievoorzieningssystemen, liften en verlichtingssystemen werden vernield.

Volgens een onderzoek moesten in België ongeveer 10 kilometer sporen en 3.000 dwarsliggers worden vervangen, 50 kilometer bovenleiding worden gerepareerd en 70.000 ton spoorwegbedding worden geplaatst. De kostprijs van die werken ramen onderzoekers tussen 30 en 50 miljoen euro. In totaal zou de materiële schade voor de transportinfrastructuur in ons land ongeveer 350 miljoen euro bedragen.

Volgens de Europese Commissie zijn er aanzienlijke overheidsinvesteringen nodig om de klimaatbestendigheid van de transportinfrastructuur te verbeteren. België heeft een half miljard euro extra nodig tegen 2050.
De huidige kwetsbaarheid van België is 'gemiddeld', waarmee ons land slechter presteert dan onder meer Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Denemarken. Spanje, Frankrijk en Finland zitten in hetzelfde schuitje als België, maar in landen als Portugal, Italië en Griekenland is de situatie nog precairder.

https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ource=sfmc
Plaats reactie