In Pepinster wordt het tweede perron aan lijn 44 opgehoogd en vernieuwd.
Overstromingen
Re: Overstromingen
Dat soort dingen dus. Even tussendoor ETCS snap ik dat dat er niet inzit, een onbewaakte overweg afsluiten is minder moeilijk. Ik weet niet wat er allemaal vervangen moet worden, bij een wissel die je al wilde vernieuwen (sneller?) kan net zo goed de wissel weghalen zodat er überhaupt wat kan rijden. Als buitenstaander weet ik niet wat er precies was en wat realistisch is.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Overstromingen
Persbericht van de Deutsche Bahn over heringebruikname van de door overstromingen getroffen spoorlijnen: https://www.deutschebahn.com/pr-duessel ... ht-6331050
De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
Re: Overstromingen
Ik wil het leed van de getroffen mensen en het werk van degenen die alles herstellen niet minimaliseren of met elkaar vergelijken, maar ik kan mij perfect voorstellen dat er in Duitsland op sommige plaatsen zoveel schade is dat het effectief zolang duurt om te herstellen.trainlovertje schreef: ↑16 sep 2021, 09:37 Persbericht van de Deutsche Bahn over heringebruikname van de door overstromingen getroffen spoorlijnen: https://www.deutschebahn.com/pr-duessel ... ht-6331050
De laatste lijn zal daar pas in de zomer van 2023(!) weer in dienst gaan.
Er zijn daar meerdere lokaties waar je helemaal niet kan spreken over herstelling, maar volledige nieuwbouw van relatief lange stukken.
Re: Overstromingen
Bij de overstromingen van de Vesdervallei kwamen in ons land niet alleen 39 mensen om, er was ook grote schade aan de wegen- en spoorweginfrastructuur. De zondvloed leidde tot afsluitingen van snelwegen en spoorlijnen, bruggen, overwegen, seinhuizen, bovenleiding- en seinmasten, sporen, energievoorzieningssystemen, liften en verlichtingssystemen werden vernield.
Volgens een onderzoek moesten in België ongeveer 10 kilometer sporen en 3.000 dwarsliggers worden vervangen, 50 kilometer bovenleiding worden gerepareerd en 70.000 ton spoorwegbedding worden geplaatst. De kostprijs van die werken ramen onderzoekers tussen 30 en 50 miljoen euro. In totaal zou de materiële schade voor de transportinfrastructuur in ons land ongeveer 350 miljoen euro bedragen.
Volgens de Europese Commissie zijn er aanzienlijke overheidsinvesteringen nodig om de klimaatbestendigheid van de transportinfrastructuur te verbeteren. België heeft een half miljard euro extra nodig tegen 2050.
De huidige kwetsbaarheid van België is 'gemiddeld', waarmee ons land slechter presteert dan onder meer Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Denemarken. Spanje, Frankrijk en Finland zitten in hetzelfde schuitje als België, maar in landen als Portugal, Italië en Griekenland is de situatie nog precairder.
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ource=sfmc
Volgens een onderzoek moesten in België ongeveer 10 kilometer sporen en 3.000 dwarsliggers worden vervangen, 50 kilometer bovenleiding worden gerepareerd en 70.000 ton spoorwegbedding worden geplaatst. De kostprijs van die werken ramen onderzoekers tussen 30 en 50 miljoen euro. In totaal zou de materiële schade voor de transportinfrastructuur in ons land ongeveer 350 miljoen euro bedragen.
Volgens de Europese Commissie zijn er aanzienlijke overheidsinvesteringen nodig om de klimaatbestendigheid van de transportinfrastructuur te verbeteren. België heeft een half miljard euro extra nodig tegen 2050.
De huidige kwetsbaarheid van België is 'gemiddeld', waarmee ons land slechter presteert dan onder meer Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Denemarken. Spanje, Frankrijk en Finland zitten in hetzelfde schuitje als België, maar in landen als Portugal, Italië en Griekenland is de situatie nog precairder.
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ource=sfmc