Rampenoefeningen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat

Rampenoefeningen

Bericht door Accelerat »

Vanmiddag was ik in Breda Thalys'en aan het spotten en tot mijn grote verbazing stopte er ene, ik was in gesprek geraakt met het personeel en deze maakte duidelijk dat die Thalys (4535) terug kwam van een rampenoefening op de HSL ter hoogte van Hazeldonk.
Weet iemand of hier nog foto's van zijn?
Want toen mijn ouders terug kwamen uit Antwerpen hoorde ik ook nog van hun dat er een grote rampenoefening was.
Wover

Bericht door Wover »

De rampenoefening was op de grens van België en Nederland, rond Meer ergens.

Daar is sinds de brand op een bedrijventerrein een commissie opgericht om grensoverschrijdend tussen te komen bij rampen e.d. (toen was er een brand en de brandweer in NL kon er sneller zijn dan die van BE, maar werd niet op de hoogte gebracht omdat het op belgisch grondgebied was).

Deze oefening was de eerste grote test voor die commissie, naar't schijnt zou het redelijk vlot zijn gegaan. Ik geloof wel niet dat het met een Thalys was, ik denk met een 53 en 2 M4 bordeaux.
Steven

Bericht door Steven »

er is deze namiddag rond 16.20 een leeg thalysstel (type pba) aangekomen in brussel zuid komende uit richting antwerpen, misschien is dit er voor gebruikt
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Op de foto van op vrtnieuws.net staan er rode M4 en een 62/55?... Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

da zou een 62 moeten zijn op die foto, maar kan archiefbeeld zijn?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dat is wel eens goed mogelijk!
Steven

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:Dat is wel eens goed mogelijk!
ik probeer te zien welke type bovenleiding er hangt, maar ik kan het niet zien door de lage resolutie van de foto
Sander

Bericht door Sander »

Nee, dit was op de HSL/L4. Betrokken stel was de 4535 (Thalys PBA, inderdaad), die 62'er was van TUC.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:er is deze namiddag rond 16.20 een leeg thalysstel (type pba) aangekomen in brussel zuid komende uit richting antwerpen, misschien is dit er voor gebruikt
Dat zal hem wel zijn geweest ja, ik was ook nog even in de cabine geweest. :D

EDIT: Nu ik zie dat het de 4535 was weet ik het 100% zeker.
Plaats reactie