Rampenoefeningen
Rampenoefeningen
Vanmiddag was ik in Breda Thalys'en aan het spotten en tot mijn grote verbazing stopte er ene, ik was in gesprek geraakt met het personeel en deze maakte duidelijk dat die Thalys (4535) terug kwam van een rampenoefening op de HSL ter hoogte van Hazeldonk.
Weet iemand of hier nog foto's van zijn?
Want toen mijn ouders terug kwamen uit Antwerpen hoorde ik ook nog van hun dat er een grote rampenoefening was.
Weet iemand of hier nog foto's van zijn?
Want toen mijn ouders terug kwamen uit Antwerpen hoorde ik ook nog van hun dat er een grote rampenoefening was.
De rampenoefening was op de grens van België en Nederland, rond Meer ergens.
Daar is sinds de brand op een bedrijventerrein een commissie opgericht om grensoverschrijdend tussen te komen bij rampen e.d. (toen was er een brand en de brandweer in NL kon er sneller zijn dan die van BE, maar werd niet op de hoogte gebracht omdat het op belgisch grondgebied was).
Deze oefening was de eerste grote test voor die commissie, naar't schijnt zou het redelijk vlot zijn gegaan. Ik geloof wel niet dat het met een Thalys was, ik denk met een 53 en 2 M4 bordeaux.
Daar is sinds de brand op een bedrijventerrein een commissie opgericht om grensoverschrijdend tussen te komen bij rampen e.d. (toen was er een brand en de brandweer in NL kon er sneller zijn dan die van BE, maar werd niet op de hoogte gebracht omdat het op belgisch grondgebied was).
Deze oefening was de eerste grote test voor die commissie, naar't schijnt zou het redelijk vlot zijn gegaan. Ik geloof wel niet dat het met een Thalys was, ik denk met een 53 en 2 M4 bordeaux.
Dat zal hem wel zijn geweest ja, ik was ook nog even in de cabine geweest.Steven schreef:er is deze namiddag rond 16.20 een leeg thalysstel (type pba) aangekomen in brussel zuid komende uit richting antwerpen, misschien is dit er voor gebruikt

EDIT: Nu ik zie dat het de 4535 was weet ik het 100% zeker.