Reeks 22

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Joris
Contacteer:

Reeks 22

Bericht door Joris »

Hallo,
In oa ODB staat dat de reeksen 22 en 25 uit dienst gaan, en dat ze verkocht worden aan Poolse firma's.
Maar gaan de opdruklocs dan ook uit dienst?
En zijn er al plannen om een 22 of 25 te bewaren?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

zover ik weet geen plannen om 22/25 te bewaren tot op heden
genksetreinfreak

Re: Reeks 22

Bericht door genksetreinfreak »

Joris schreef:Hallo,
Kan iemand mij soms eens uitleggen waarvoor dat die loc's moesten dienen en waar?

alvast bedankt,
Ruben
Steven

Bericht door Steven »

opdruklocs staan de luik, dit zijn drie locs reeks 22.
van luik naar tot ans gaat het nogal bergop, alle treinen (gesleepte wel te verstaan) die meer als 8 rijtuigen hebben worden achteraan opgedrukt door een niet aangehaakte loc.
deze komt dus extra kracht leveren, uitzondering hierop zijn de ic A treinen richting oostende deze worden gereden met een 13 en die krijgen enkel een opdrukloc in de herfstperiode of op momenten dat de bestuurder een motor heeft moeten afzonderen en dus niet beschikt over 100% trekkracht). motorstellen en thalystreinen rijden altijd zonder opdrukloc naar boven op deze helling.
deze helling heeft een stijging van 33 promille
Bert

Bericht door Bert »

In oa ODB staat dat de reeksen 22 en 25 uit dienst gaan, en dat ze verkocht worden aan Poolse firma's.
En zijn er al plannen om een 22 of 25 te bewaren?
Groeten,
Joris De Mol
Ik dacht gelezen te hebben in ODB dat het enkel de reeks 22 is die in december buiten dienst gaat, maar dat de overige machines van de reeks 25 nog een tijdje de diensten zal overnemen. Nu rijden beide reeksen in pool.
genksetreinfreak

Bericht door genksetreinfreak »

Steven schreef:opdruklocs staan de luik, dit zijn drie locs reeks 22.
van luik naar tot ans gaat het nogal bergop, alle treinen (gesleepte wel te verstaan) die meer als 8 rijtuigen hebben worden achteraan opgedrukt door een niet aangehaakte loc.
deze komt dus extra kracht leveren, uitzondering hierop zijn de ic A treinen richting oostende deze worden gereden met een 13 en die krijgen enkel een opdrukloc in de herfstperiode of op momenten dat de bestuurder een motor heeft moeten afzonderen en dus niet beschikt over 100% trekkracht). motorstellen en thalystreinen rijden altijd zonder opdrukloc naar boven op deze helling.
deze helling heeft een stijging van 33 promille
iets is mij nog niet duidelijk, worden de opdrukloc's van het "TYPE 22" nog altijd gebruikt daar tussen Luik en Ans???
Steven

Bericht door Steven »

ja hoor die zijn er nog steeds alle drie actief, ze zijn voorzien van bredere buffers om op te duwen (kans op verbuffering vermijden)
TBbart

Bericht door TBbart »

de rest van de reeks is al gesloopt of rijd P-treintjes met M4.
of rijd over en weer met leeggoed (HKM) tussen Zeebrugge en Gent-ZH
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bert schreef:Ik dacht gelezen te hebben in ODB dat het enkel de reeks 22 is die in december buiten dienst gaat, maar dat de overige machines van de reeks 25 nog een tijdje de diensten zal overnemen. Nu rijden beide reeksen in pool.
Er staat reeksen 22/25: 't is gedaan... en even verder de reeksen 22 en 25 verdwijnen...
Dus ik veronderstel dat die 25'en het niet lang na de 22 zullen uithouden...
Ik veronderstel dat er hier en dara nog wel een 22 aan de kant stata, en uit Monceau hebben ze nog een hele sleep gehaald die men terug rijvaardig aan het maken is. Dus voorlopig zijn er nog 22 genoeg in stock :wink: Maar of er hier nog zullen achterblijven, die dan per slot van rekening niet naar het kerkhof gezonden worden... Dat is wat anders...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hoor :roll: eerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen :wink:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hoor :roll: eerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen :wink:
Ik vrees dat het deze keer wel menes is, en dat het gedaan is met deze mooie oude locs...
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis :cry:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
TBbart

Bericht door TBbart »

Shrek schreef:ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hoor :roll: eerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen :wink:
Ik vrees dat het deze keer wel menes is, en dat het gedaan is met deze mooie oude locs...
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis :cry:
Groeten,
Joris De Mol
Eerst zien dan geloven...maar uiteraard ga ik de 22 nog spotten de volgende weken. Wss komen er loks (HLE 23) vrij doordat er meer private bedrijven (DLC / R4C) HKM overpakken, dus wss vervangen ze zo de reeks 22 :wink:
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

een 22 moeten ze toch bewaren hé. Een van de belangrijkste locs uit de belgische geschiedenis
TBbart

Bericht door TBbart »

volledig mee eens!
maar helaas hebben ze niet zo een gevoel voor Spoorweggeschiedenis :cry:

hoewel... ik vind dat ze al goed hun best doen het historisch patrimonium, mss mogen er wat meer subsidies komen voor de revisie en herstelling van het materiaal, want met weinig geld kan je niet veel doen in zo een branche :cry:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Tja . ik had nog het genoegen om vandaag treintje te doen richting Muizen met een goed oude kloeke 2513. We zullen ze missen. ( Voor de lichte treinen dan ) :wink:
Plaats reactie