Reeks 22
Reeks 22
Hallo,
In oa ODB staat dat de reeksen 22 en 25 uit dienst gaan, en dat ze verkocht worden aan Poolse firma's.
Maar gaan de opdruklocs dan ook uit dienst?
En zijn er al plannen om een 22 of 25 te bewaren?
Groeten,
Joris De Mol
In oa ODB staat dat de reeksen 22 en 25 uit dienst gaan, en dat ze verkocht worden aan Poolse firma's.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Reeks 22
Kan iemand mij soms eens uitleggen waarvoor dat die loc's moesten dienen en waar?Joris schreef:Hallo,
alvast bedankt,
Ruben
opdruklocs staan de luik, dit zijn drie locs reeks 22.
van luik naar tot ans gaat het nogal bergop, alle treinen (gesleepte wel te verstaan) die meer als 8 rijtuigen hebben worden achteraan opgedrukt door een niet aangehaakte loc.
deze komt dus extra kracht leveren, uitzondering hierop zijn de ic A treinen richting oostende deze worden gereden met een 13 en die krijgen enkel een opdrukloc in de herfstperiode of op momenten dat de bestuurder een motor heeft moeten afzonderen en dus niet beschikt over 100% trekkracht). motorstellen en thalystreinen rijden altijd zonder opdrukloc naar boven op deze helling.
deze helling heeft een stijging van 33 promille
van luik naar tot ans gaat het nogal bergop, alle treinen (gesleepte wel te verstaan) die meer als 8 rijtuigen hebben worden achteraan opgedrukt door een niet aangehaakte loc.
deze komt dus extra kracht leveren, uitzondering hierop zijn de ic A treinen richting oostende deze worden gereden met een 13 en die krijgen enkel een opdrukloc in de herfstperiode of op momenten dat de bestuurder een motor heeft moeten afzonderen en dus niet beschikt over 100% trekkracht). motorstellen en thalystreinen rijden altijd zonder opdrukloc naar boven op deze helling.
Ik dacht gelezen te hebben in ODB dat het enkel de reeks 22 is die in december buiten dienst gaat, maar dat de overige machines van de reeks 25 nog een tijdje de diensten zal overnemen. Nu rijden beide reeksen in pool.Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
iets is mij nog niet duidelijk, worden de opdrukloc's van het "TYPE 22" nog altijd gebruikt daar tussen Luik en Ans???Steven schreef:opdruklocs staan de luik, dit zijn drie locs reeks 22.
Hallo,
Dus ik veronderstel dat die 25'en het niet lang na de 22 zullen uithouden...
Ik veronderstel dat er hier en dara nog wel een 22 aan de kant stata, en uit Monceau hebben ze nog een hele sleep gehaald die men terug rijvaardig aan het maken is. Dus voorlopig zijn er nog 22 genoeg in stock
Maar of er hier nog zullen achterblijven, die dan per slot van rekening niet naar het kerkhof gezonden worden... Dat is wat anders...
Groeten,
Joris De Mol
Er staat reeksen 22/25: 't is gedaan... en even verder de reeksen 22 en 25 verdwijnen...Bert schreef:Ik dacht gelezen te hebben in ODB dat het enkel de reeks 22 is die in december buiten dienst gaat, maar dat de overige machines van de reeks 25 nog een tijdje de diensten zal overnemen. Nu rijden beide reeksen in pool.
Dus ik veronderstel dat die 25'en het niet lang na de 22 zullen uithouden...
Ik veronderstel dat er hier en dara nog wel een 22 aan de kant stata, en uit Monceau hebben ze nog een hele sleep gehaald die men terug rijvaardig aan het maken is. Dus voorlopig zijn er nog 22 genoeg in stock

Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis
Groeten,
Joris De Mol
Ik vrees dat het deze keer wel menes is, en dat het gedaan is met deze mooie oude locs...Shrek schreef:ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hooreerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis

Groeten,
Joris De Mol
Eerst zien dan geloven...maar uiteraard ga ik de 22 nog spotten de volgende weken. Wss komen er loks (HLE 23) vrij doordat er meer private bedrijven (DLC / R4C) HKM overpakken, dus wss vervangen ze zo de reeks 22Joris schreef:Hallo,Ik vrees dat het deze keer wel menes is, en dat het gedaan is met deze mooie oude locs...Shrek schreef:ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hooreerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis![]()
Groeten,
Joris De Mol

volledig mee eens!
maar helaas hebben ze niet zo een gevoel voor Spoorweggeschiedenis
hoewel... ik vind dat ze al goed hun best doen het historisch patrimonium, mss mogen er wat meer subsidies komen voor de revisie en herstelling van het materiaal, want met weinig geld kan je niet veel doen in zo een branche
maar helaas hebben ze niet zo een gevoel voor Spoorweggeschiedenis

hoewel... ik vind dat ze al goed hun best doen het historisch patrimonium, mss mogen er wat meer subsidies komen voor de revisie en herstelling van het materiaal, want met weinig geld kan je niet veel doen in zo een branche