Kerstaktie in Kortrijk.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Locomotief 5175

Kerstaktie in Kortrijk.

Bericht door Locomotief 5175 »

Zijn er in de komende week opnieuw kerstaktie in de station van Kortrijk zoals de andere jaren ???? en welke aktie zal er zijn. Misschien opnieuw een VIP-trein inleggen ?
Groeten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
5307

Bericht door 5307 »

ik heb meer nieuws over de kerstactie, maar heb beloofd aan die gasten van tw kortrijk mijn mondje te houden :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dit is hun website: http://www.kerstactie2006.be/
meer weet ik niet...
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

"Met de Guldensporen-locomotief non-stop de wereld rond"

In de stationshal van het station Kortrijk staat een miniatuur-treinbaan opgesteld.

Een miniatuur-locomotief Type 1302, de Guldensporen Lok, wordt op de persconferentie van dinsdag 5 december op 18.00 u gestart door Stefaan De Clerck, burgemeester van Kortrijk

De inzet: "Non-stop de afstand rond de wereld afleggen op schaalsnelheid 1/87 (40.750 km)

Hiermee willen wij een nieuw wereldrecord vestigen.

De recordpoging gebeurt langs de Transsiberian-Railway en wordt aanschouwelijk voorgesteld op een computerscherm.

De afgelegde weg wordt continu berekend en weergegeven op het scherm, terwijl de actuele positie wordt aangeduid op een kaart

De miniatuur-locomotief waarmee de proef wordt uitgevoerd, is van hetzelfde type als deze die te koop wordt aangeboden ten voordele van de Kerstactie

http://www.kerstactie2006.be/locomotief.htm
nicken

Bericht door nicken »

SIMPY.be schreef:"Met de Guldensporen-locomotief non-stop de wereld rond"

In de stationshal van het station Kortrijk staat een miniatuur-treinbaan opgesteld.

Een miniatuur-locomotief Type 1302, de Guldensporen Lok, wordt op de persconferentie van dinsdag 5 december op 18.00 u gestart door Stefaan De Clerck, burgemeester van Kortrijk

De inzet: "Non-stop de afstand rond de wereld afleggen op schaalsnelheid 1/87 (40.750 km)

Hiermee willen wij een nieuw wereldrecord vestigen.

De recordpoging gebeurt langs de Transsiberian-Railway en wordt aanschouwelijk voorgesteld op een computerscherm.

De afgelegde weg wordt continu berekend en weergegeven op het scherm, terwijl de actuele positie wordt aangeduid op een kaart

De miniatuur-locomotief waarmee de proef wordt uitgevoerd, is van hetzelfde type als deze die te koop wordt aangeboden ten voordele van de Kerstactie

http://www.kerstactie2006.be/locomotief.htm
Tof zeg :D
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ben daarnet gaan kijken, erg spectaculair is het nu ook niet, maar wel een tof initiatief!
nicken

Bericht door nicken »

SIMPY.be schreef:Ben daarnet gaan kijken, erg spectaculair is het nu ook niet, maar wel een tof initiatief!
Tja,das een verre van mijn bed schow om naar daar te gaan,wat moet ik daar doen :o
5307

Bericht door 5307 »

5307 schreef:ik heb meer nieuws over de kerstactie, maar heb beloofd aan die gasten van tw kortrijk mijn mondje te houden :wink:
dit is dan de verrassing... :D
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Geweldig! :D :D :D
Tommy

Bericht door Tommy »

Ik ga eventjes meedoen...
Bijlagen
DSC_0682kl.jpg
DSC_0682kl.jpg (86.59 KiB) 5677 keer bekeken
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Moest wel hé, de marinebasis van zeebrugge is niet met "den draad" voorzien.
Bijlagen
Kerstactie Kortrijk
Kerstactie Kortrijk
IMG_3447.jpg (180.83 KiB) 5673 keer bekeken
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dus de 5166 heeft nog een elektrische generator aan boord...?
Wover

Bericht door Wover »

Tommy schreef:Ik ga eventjes meedoen...
Door de NZV? :shock:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooie foto's!
SIMPY.be schreef:Dus de 5166 heeft nog een elektrische generator aan boord...?
Die heeft er dacht ik 3 aan boord, 1 voor de motoren, 1 voor de kleine aperatuur, en dan nog een waarvan ik de fnctie niet vanbuiten weet.
Maar rijtuigen voorzien van elektriciteit kan die dacht ik niet...
En een generatorwagen hing er niet bij denk ik (is trouwens uit dienst bij mijn weten)...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

een 51 heeft een diesel elektrische groep die voor alles stroom kan leveren, maar ni voor verwarming. De stroom gebruikt hij integraal voor alles wat met tractie te maken heeft en voor het laden van batterijen en voeden van laagspanningskringen van de loc zelf. kortweg, die rijtuigen waren NIET verwarmd :-)
Plaats reactie