Kerstaktie in Kortrijk.
-
Kerstaktie in Kortrijk.
Zijn er in de komende week opnieuw kerstaktie in de station van Kortrijk zoals de andere jaren ???? en welke aktie zal er zijn. Misschien opnieuw een VIP-trein inleggen ?
Groeten.
Groeten.

"Met de Guldensporen-locomotief non-stop de wereld rond"
In de stationshal van het station Kortrijk staat een miniatuur-treinbaan opgesteld.
Een miniatuur-locomotief Type 1302, de Guldensporen Lok, wordt op de persconferentie van dinsdag 5 december op 18.00 u gestart door Stefaan De Clerck, burgemeester van Kortrijk
De inzet: "Non-stop de afstand rond de wereld afleggen op schaalsnelheid 1/87 (40.750 km)
Hiermee willen wij een nieuw wereldrecord vestigen.
De recordpoging gebeurt langs de Transsiberian-Railway en wordt aanschouwelijk voorgesteld op een computerscherm.
De afgelegde weg wordt continu berekend en weergegeven op het scherm, terwijl de actuele positie wordt aangeduid op een kaart
De miniatuur-locomotief waarmee de proef wordt uitgevoerd, is van hetzelfde type als deze die te koop wordt aangeboden ten voordele van de Kerstactie
http://www.kerstactie2006.be/locomotief.htm
In de stationshal van het station Kortrijk staat een miniatuur-treinbaan opgesteld.
Een miniatuur-locomotief Type 1302, de Guldensporen Lok, wordt op de persconferentie van dinsdag 5 december op 18.00 u gestart door Stefaan De Clerck, burgemeester van Kortrijk
De inzet: "Non-stop de afstand rond de wereld afleggen op schaalsnelheid 1/87 (40.750 km)
De recordpoging gebeurt langs de Transsiberian-Railway en wordt aanschouwelijk voorgesteld op een computerscherm.
De afgelegde weg wordt continu berekend en weergegeven op het scherm, terwijl de actuele positie wordt aangeduid op een kaart
De miniatuur-locomotief waarmee de proef wordt uitgevoerd, is van hetzelfde type als deze die te koop wordt aangeboden ten voordele van de Kerstactie
Tof zegSIMPY.be schreef:"Met de Guldensporen-locomotief non-stop de wereld rond"

Hallo,
Mooie foto's!
Maar rijtuigen voorzien van elektriciteit kan die dacht ik niet...
En een generatorwagen hing er niet bij denk ik (is trouwens uit dienst bij mijn weten)...
Groeten,
Joris De Mol
Mooie foto's!
Die heeft er dacht ik 3 aan boord, 1 voor de motoren, 1 voor de kleine aperatuur, en dan nog een waarvan ik de fnctie niet vanbuiten weet.SIMPY.be schreef:Dus de 5166 heeft nog een elektrische generator aan boord...?
Maar rijtuigen voorzien van elektriciteit kan die dacht ik niet...
En een generatorwagen hing er niet bij denk ik (is trouwens uit dienst bij mijn weten)...
Groeten,
Joris De Mol
een 51 heeft een diesel elektrische groep die voor alles stroom kan leveren, maar ni voor verwarming. De stroom gebruikt hij integraal voor alles wat met tractie te maken heeft en voor het laden van batterijen en voeden van laagspanningskringen van de loc zelf. kortweg, die rijtuigen waren NIET verwarmd