Vorige maand was ik 3 dagen in Spanje met een interrail. Hier zijn een paar van mijn ervaringen.
De verschillende online diensten die Spaanse reserveringen aanbieden, bieden slechts een selectie van routes en bestemmingen.
Overweeg Madrid -> Ourense -> A Coruña -> Ferrol en later Ferrol -> A Coruña -> Santiago -> Vigo.
Madrid naar Ourense was online beschikbaar, maar Madrid naar Ferrol niet, althans niet op de treinen die ik nodig had.
Ourense -> A Coruña was een Avant die mogelijk nergens online te reserveren is.
A Coruña naar Ferrol en terug was een gratis reservering en totaal zinloos omdat de treinen minder dan 1/4 vol zaten en er geen ticketcontrole was.
A Coruña naar Vigo was een uitdaging omdat sommige regionale treinen enkele dagen van tevoren vol zaten en sommige websites alleen Vigo Guixar als bestemming ondersteunden (gebruikt door regionale treinen en treinen naar Spanje) en niet Vigo Urzáiz (gebruikt door binnenlandse snelle treinen).
Het boekingskantoor in Valencia Nord weigerde meer dan 3 interrail reserveringen in één keer te verkopen.
Uiteindelijk kocht ik kaartjes voor één dag omdat het krijgen van reserveringen gewoon te pijnlijk was. Uiteindelijk kocht ik zelfs kaartjes voor één dag toen ik een geldige interrail had, omdat ik geen reservering kon krijgen

De gratis reservering van Vigo Guixar naar Porto kocht ik in Vigo Guixar de dag voor de reis zonder problemen, want er waren genoeg zitplaatsen in de trein.
Reserveringen voor IC-treinen in Portugal zijn ook alleen verkrijgbaar op stations, maar iedereen was relaxter en aangenamer.
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.