Interrail-reserveringen Spanje

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Portbou
Contacteer:

Interrail-reserveringen Spanje

Bericht door Portbou »

Een beetje tegen mijn eigen zakelijke belangen maar ik geef de informatie toch maar door.

Het is vanaf nu mogelijk om via de Eurail-website reserveringen te maken op Spaanse hogesnelheidstreinen.
Prijs = de kost van de reservering + 2€ per plaats. Tickets per e-mail.

2€ kosten per gereserveerde plaats loopt snel op.
Zodra je meer dan 3 plaatsen moet reserveren ben je bij triptailor weer goedkoper uit ;-)
HLE18

Re: Interrail-reserveringen Spanje

Bericht door HLE18 »

Amai we maken vooruitgang :D
Via triptailor gaat het ook goed gegaan 8)
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Altijd beetje zelfreclame bij Portbou hé
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Valt mee dacht ik...
Hier maak ik zelfs reclame voor de concurrentie.

Hoofddoel is om zoveel mogelijk mensen op de trein te krijgen.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Op intraweb stond een bericht dat er dit jaar al 26% meer internationale tickets verkocht zijn via NMBS Europe t.o.v. van 2019. Ze zijn ook bezig om treinen in Spanje en UK beschikbaar te maken om te boeken via NMBS Europe.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Ter info voor wie een zitplaats op de AVE van Frankrijk naar Madrid wil reserveren: ik heb eens naar de klantendienst van Renfe gebeld en blijkbaar kan je WEL via telefoon wel FIP/Interrail plaatsen reserveren. Vervolgens krijg je een code die je dan in de app kan opladen om de tickets te krijgen (of met de code binnen 72 uur je tickets aan een Spaans loket afhalen).

Ik heb het nog niet kunnen proberen want de trein die ik wil nemen kan pas vanaf eind maart gereserveerd worden maar is toch al positief dat het normaal via de app mogelijk is.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 16 feb 2025, 18:56 Ter info voor wie een zitplaats op de AVE van Frankrijk naar Madrid wil reserveren: ik heb eens naar de klantendienst van Renfe gebeld en blijkbaar kan je WEL via telefoon wel FIP/Interrail plaatsen reserveren. Vervolgens krijg je een code die je dan in de app kan opladen om de tickets te krijgen (of met de code binnen 72 uur je tickets aan een Spaans loket afhalen).

Ik heb het nog niet kunnen proberen want de trein die ik wil nemen kan pas vanaf eind maart gereserveerd worden maar is toch al positief dat het normaal via de app mogelijk is.
Bij mijn weten kon je tot nu toe daar alleen pre-reserveringen maken, die je dan binnen 72 uur (en ook min. 24 uur voor vertrektijd) aan een Renfe-loket kon betalen en ophalen.
Weet je zeker dat dit nu zodanig is aangepast dat je meteen al betaalt en de ticketcodes krijgt? Die kun je inderdaad in de Renfe-app laden.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Ik kon het ook niet geloven, heb het zeker 2x duidelijk gevraagd aan de persoon en die bevestigde. Is nu nog wachten tot de trein open is voor reservatie om het effectief eens te proberen :wink:

Via de Interrail website kan je tegenwoordig blijkbaar ook reservaties maken maar dan moet je effectief wel een pas gekocht hebben.
desperado

Bericht door desperado »

Vorige maand was ik 3 dagen in Spanje met een interrail. Hier zijn een paar van mijn ervaringen.
De verschillende online diensten die Spaanse reserveringen aanbieden, bieden slechts een selectie van routes en bestemmingen.
Overweeg Madrid -> Ourense -> A Coruña -> Ferrol en later Ferrol -> A Coruña -> Santiago -> Vigo.
Madrid naar Ourense was online beschikbaar, maar Madrid naar Ferrol niet, althans niet op de treinen die ik nodig had.
Ourense -> A Coruña was een Avant die mogelijk nergens online te reserveren is.
A Coruña naar Ferrol en terug was een gratis reservering en totaal zinloos omdat de treinen minder dan 1/4 vol zaten en er geen ticketcontrole was.
A Coruña naar Vigo was een uitdaging omdat sommige regionale treinen enkele dagen van tevoren vol zaten en sommige websites alleen Vigo Guixar als bestemming ondersteunden (gebruikt door regionale treinen en treinen naar Spanje) en niet Vigo Urzáiz (gebruikt door binnenlandse snelle treinen).
Het boekingskantoor in Valencia Nord weigerde meer dan 3 interrail reserveringen in één keer te verkopen.
Uiteindelijk kocht ik kaartjes voor één dag omdat het krijgen van reserveringen gewoon te pijnlijk was. Uiteindelijk kocht ik zelfs kaartjes voor één dag toen ik een geldige interrail had, omdat ik geen reservering kon krijgen :(
De gratis reservering van Vigo Guixar naar Porto kocht ik in Vigo Guixar de dag voor de reis zonder problemen, want er waren genoeg zitplaatsen in de trein.
Reserveringen voor IC-treinen in Portugal zijn ook alleen verkrijgbaar op stations, maar iedereen was relaxter en aangenamer.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
K V B

Bericht door K V B »

HLE18 schreef: 16 feb 2025, 19:32 Ik kon het ook niet geloven, heb het zeker 2x duidelijk gevraagd aan de persoon en die bevestigde. Is nu nog wachten tot de trein open is voor reservatie om het effectief eens te proberen :wink:

Via de Interrail website kan je tegenwoordig blijkbaar ook reservaties maken maar dan moet je effectief wel een pas gekocht hebben.
Binnenkort ga ik dat uitproberen. Moet in Mei eerst naar ibiza, en dan terug van Sardinia. Will het natuurlijk een beetje interessant houden.
Dus heen: Wengen - Genenve - Lyon - Barcelona. Dat er op Barcelonas - Alicante - Benidorm - Denia, en dan de ochtend er op de veerboot naar Ibiza.
Dan een week later: Cagliari - Olbia (of Porto Torres), veerboot naar Livorno, en dan Livorno - Milano - Spiez - thuis...

4 dagen Interrail 1st klas...
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

desperado schreef: 17 feb 2025, 11:47 Het boekingskantoor in Valencia Nord weigerde meer dan 3 interrail reserveringen in één keer te verkopen.
Uiteindelijk kocht ik kaartjes voor één dag omdat het krijgen van reserveringen gewoon te pijnlijk was. Uiteindelijk kocht ik zelfs kaartjes voor één dag toen ik een geldige interrail had, omdat ik geen reservering kon krijgen :(
Vraag een terugbetaling aan Eurail (het verschil tussen gewone tickets en reserveringen) omdat het Renfe-personeel weigerde een reservering te verkopen:
https://eurail.zendesk.com/hc/en-001/requests/new
Als er gewone tickets te koop zijn bij Renfe, dan zijn er ook Interrail-reserveringen te koop. Vermeld bij het verzoek details, zoals datum, tijdstip, het precieze loket enz. Eurail neemt bij zulke gevallen vaak contact op met de spoorwegmaatschappij.
K V B

Bericht door K V B »

Ik heb net een Interrail 1st klas gekocht (met 15% korting :-) en heb met success de AVE van Lyon naar Barcelona kunnen reseveren. !5,- in eerste klas, wat nog meevalt.
De Euromed naar Alicante kan nog niet gereserveerd worden.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef: 13 mar 2025, 14:11 Ik heb net een Interrail 1st klas gekocht (met 15% korting :-) en heb met success de AVE van Lyon naar Barcelona kunnen reseveren. !5,- in eerste klas, wat nog meevalt.
De reservering kost €13; Interrail vraagt €2 extra boekingskosten per persoon en trein.
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: 13 mar 2025, 15:01
K V B schreef: 13 mar 2025, 14:11 Ik heb net een Interrail 1st klas gekocht (met 15% korting :-) en heb met success de AVE van Lyon naar Barcelona kunnen reseveren. !5,- in eerste klas, wat nog meevalt.
De reservering kost €13; Interrail vraagt €2 extra boekingskosten per persoon en trein.
Dat weet ik. Maar voor 2 euro ga ik niet zo moeilijk doen. Anders is het met bijv. de TER NOMAD treinen in Frankrijk, waar Interrail ook 12 euro voor wou, maar die aan de automaat maar een paar euro kostte.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef: 13 mar 2025, 15:46 Dat weet ik. Maar voor 2 euro ga ik niet zo moeilijk doen. Anders is het met bijv. de TER NOMAD treinen in Frankrijk, waar Interrail ook 12 euro voor wou, maar die aan de automaat maar een paar euro kostte.
Voor Renfe-reserveringen zijn extra boekingskosten helaas moeilijk te voorkomen. Hopelijk gaat Rail Europe die nog eens verkopen.
Voor de Nomad-treinen meldde Interrail tot voor kort €12 in de Rail planner app, maar dat was gewoon incorrect, zoals wel meer dingen in die app. Op dat moment kon je via Interrail ook geen Nomad-treinen boeken. Inmiddels kan dat wel, meldt de app €1,70 en vraagt Interrail €3,70.
Plaats reactie