M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik sta er niet van te kijken als ze het eerst worden ingezet op de IC Antwerpen CS-Charleroi Sud of Bruxelles-Midi - Luxembourg.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

sncf-sncb schreef:Ik sta er niet van te kijken als ze het eerst worden ingezet op de IC Antwerpen CS-Charleroi Sud of Bruxelles-Midi - Luxembourg.
Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?
Steven

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:
sncf-sncb schreef:Ik sta er niet van te kijken als ze het eerst worden ingezet op de IC Antwerpen CS-Charleroi Sud of Bruxelles-Midi - Luxembourg.
Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?

is zustermachien van de 13 die kan het dus wel echter niet voorzien van tbl 2 als ik me niet vergis en mag dus niet op L2 aan 200 rijden
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Steven schreef:
Trainspotterke schreef:

is zustermachien van de 13 die kan het dus wel echter niet voorzien van tbl 2 als ik me niet vergis en mag dus niet op L2 aan 200 rijden
tbl2 ... sowieso is een M6 maximum 160 hé, moet al ni meer verder kijken dan :lol:
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

2012 schreef:
Steven schreef:
Trainspotterke schreef: Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?

tbl2 ... sowieso is een M6 maximum 160 hé, moet al ni meer verder kijken dan :lol:
Steven had het over de I11 :P
Tim

Bericht door Tim »

Toch vind ik het een lelijk gedrocht, als het dan toch een I11-design moest worden hadden ze er toch minstens voor kunnen zorgen wat meer naar de afwerking te kijken zodat die bult weg is.
Het had iets moois kunnen worden maar dat is alweer grandioos mislukt...
TBbart

Bericht door TBbart »

allez dan, mijn versie van de overbrenging:
Afbeelding Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Tim schreef:Toch vind ik het een lelijk gedrocht, als het dan toch een I11-design moest worden hadden ze er toch minstens voor kunnen zorgen wat meer naar de afwerking te kijken zodat die bult weg is.
Het had iets moois kunnen worden maar dat is alweer grandioos mislukt...
zonder die bult zal het ni goedkomen, komt door de eigenschappen van de m6 zelf, daar zit aan iedere kant normaal een omvormer en andere elektronica verstopt (de uiteinden) gevolg is dat als je er een stuurrijtuig van wil maken je deze ni zomaar ergens anders kan steken (toch ni zonder zitplaatsen te verliezen =>> zie M5)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

ik vind dat de M6 BDX ernog tamelijk goed uitziet
TBbart

Bericht door TBbart »

dan hadden ze beter dat bultstuk in het zwart gestoken :wink:
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:dan hadden ze beter dat bultstuk in het zwart gestoken :wink:
daar zitten al andere onderdelen, als het is zoals bij de i11 en reeks 13 heb je daar al een halve pc zitten, uw geluidskaart (voor de nodige tonen van waakinrichting, tbl en zo meer zit er al) inclu verlichtingsarmatuur van tl verlichting, spotjes om te lezen en tja de nodige bedrading
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:
daar zitten al andere onderdelen, als het is zoals bij de i11 en reeks 13 heb je daar al een halve pc zitten, uw geluidskaart (voor de nodige tonen van waakinrichting, tbl en zo meer zit er al) inclu verlichtingsarmatuur van tl verlichting, spotjes om te lezen en tja de nodige bedrading
En wat als er een depanneerder zit met een laptopje met een virus erin? :P
TBbart

Bericht door TBbart »

Steven schreef:
misverstaan precies ik bedoelde niet de apparatuur in dat zwarte stuk steken, maar dat bultstuk in een zwart kleurtje verven :wink:
Steven

Bericht door Steven »

hehe blijkbaar, maar da bultje zal wel vanzelf zwart worden, maak u geen zorgen
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

En is de eerste M6 bdx al terug uit Oostenrijk?
Ik heb de stuurpost op nieuws gezien, zelfde zoals HLE 13, maar de snelheidsmeter is vervangen door een laptopsherm en er is nog een flatscreenscherm bijgekomen. verder was het maar paar seconden dat ze het laten zien hebben dus wat er nog anders is, weet ik niet.
:wink:
Plaats reactie