BENELUX
Re: BENELUX
Als NS Breda zou overslaan op de verbinding NL-BE zou Arriva wel in dat gat springen, vermoed ik.
Re: BENELUX
NS zit vast aan de verplichtingen uit de concessie en daar staat een snelle IC Amsterdam-Brussel in.Commendatore schreef: ↑11 jul 2024, 21:37 Was het verdubbelen van de huidige Benelux naar een halfuursdienst eigenlijk geen optie geweest? Daar profiteert namelijk iedereen van.
Re: BENELUX
En waarom niet? Een TGV heeft een maximale aslast van 17 ton (ook de duplex, die zijn daar speciaal voor ontworpen) omdat franse LGVs een maximale aslast van 17 ton toestaan.Klassiekje schreef: ↑11 jul 2024, 13:14 Ik denk niet dat Prorail zit te wachten op dubbeldekkers op hun nu al kreupele HSL![]()
Een ICNG-8 van 285,7 ton en 16 assen heeft een gemiddelde aslast van 17,85 ton. De HSL-Zuid is volgens Prorail ofwel beladingsklasse C2 (20 ton aslast) of specifiek benoemd 22,5 ton aslast.
Maar een TGV duplex kan geen probleem zijn. Nou ja, volgens de ontwerpvoorschriften dan. Op dit moment blijkt alles in de praktijk een probleem te zijn.
Re: BENELUX
Waarom? Ze hebben er geen materieel voor en ze hebben vooral een grote mond. Als ze FLIRTS ervoor aanschaffen moeten die ook nog in België toegelaten worden, anders heb je alleen keuze uit ICNG en Desiro (of rijtuigen huren van TCS).
Re: BENELUX
Zijn er eigenlijk alternatieven bekeken zoals bijvoorbeeld de Benelux laten vertrekken in Brussel-Noord, of langs L28 vanuit Zuid naar Schaarbeek te rijden?
Re: BENELUX
De flirt is toch al toegelaten, of is dat alleen voor het lijntje Maastricht - Luik?
Re: BENELUX
Ik denk ook niet dat we staan te springen om terug 'trage' treinen tot 160km/h toe te laten op de HSL?
We zijn nu eindelijk af van die ICRm wagens.
We zijn nu eindelijk af van die ICRm wagens.
Re: BENELUX
Ik vind her en der (al van jaren terug) dat de toegelaten aslast op de HSL-Zuid maar 17,5 ton zou zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat die 20/22,5 ton daar nooit meer terugkomt, gezien de huidige problemen.
Ik las trouwens dat op de Franse LGV's (ik weet niet welke) ook zo'n lage maximum aslast geldt.
Behalve de NMBS-treinen op het Belgisch stuk naar Noorderkempen

Re: BENELUX
Die flirts kunnen toch geen minimum 200 km/u...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: BENELUX
Dan zou Prorail nogal laks in hun netverklaring zijn. Daar heeft namelijk altijd namelijk die C2 en 22,5 ton ingestaan.
In de netverklaring van 2024 staan overigens geen aslasten voor reizigersvervoer meer in. Dat vind ik ook een slechte zaak. Je wordt nu verwezen naar het [url=https://rinf.era.europa.eu/rinf/]RNIF[/] waar je een account voor moet aanmaken.
Re: BENELUX
En als je dan toch nieuwe treinen bij Stadler voor de HSL bestelt, ga dan meteen voor de SMILE in plaats van de FLIRT.
Re: BENELUX
Volgens de netverklaring van Prorail ligt de aslast wel degelijk op 22,5ton, maar dan wel aan maximaal 220km/u.dovaere schreef: ↑12 jul 2024, 11:11Ik vind her en der (al van jaren terug) dat de toegelaten aslast op de HSL-Zuid maar 17,5 ton zou zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat die 20/22,5 ton daar nooit meer terugkomt, gezien de huidige problemen.
Ik las trouwens dat op de Franse LGV's (ik weet niet welke) ook zo'n lage maximum aslast geldt.
Geen idee hoe snel je zou mogen aan 17,5ton.
Ik denk dat deze S-trein ook wel vervangen gaat worden door een M7 om 200 te gaan?
Ik meen me toch te herinneren dat de ambitie er is om naar Breda door te rijden, en dat gaat niet met de M6?