elk bedrijf gebruikt zijn eigen applicaties en eigen codes. Nederland heeft een eigen lijst van Belgische stations.
Jajaja, natuurlijk. Alle eigen ivoren torentjes verdedigen, zoals ik reeds stelde. Dat is VEEL belangrijker, duidelijkerwijs. Bah bah bah.
WEG! nondemiljaarde met al die eigen individuele lijstjes! Standaardisering op zo ruim mogelijke schaal! Gedaan met de dorpsmentaliteit! En nee, dat is geen weggesmeten geld, integendeel, dat is een stap in de richting van integratie en globalisering. En daar moet het toch naartoe, alle tegenstribbelen ten spijt.
Alle stations een nieuwe afkorting geven is dus eigenlijk een beetje geld door ramen smijten zonder dat het nodig is.
En ik heb ook niet gesteld dat er aan alle stations een nieuwe code zou moeten toegekend worden, dat is verdraaiing van mijn woorden en dat verdraag ik niet zo goed. Ik heb voorgesteld om elk station waar dan ook aan te duiden met de eigen nationale code, die sowieso gekend en vastgelegd is, voorafgegaan door de landcode, eveneens gekend en vastgelegd, en internationaal gestandaardiseerd. Natuurlijk weet ik wel dat er bij sommigen koudwatervrees bestaat voor internationale standardisatie, maar tegen te houden valt dat toch niet, hoor. Hoe graag sommigen het ook zouden willen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.