da is om te beginnen al ex sncf dan nmbs, dan heel effe ns dan terug nmbs, die hebben hun beste jaren al gedaan, hebben zwakke batterijen waardoor er geregeld problemen mee warenWover schreef:ja, kbedoel die K4's dus
Zijn die er dan toch slechter aan toe dan ik dacht? Eigenlijk ken ik ze niet zo goed, maar op interieurfoto's zien ze er toch redelijk modern uit.
NS heeft weinig vertrouwen in eigen dienstregeling 2007
In Breda stonden ze geregeld met panage aan de deuren.Steven schreef:da is om te beginnen al ex sncf dan nmbs, dan heel effe ns dan terug nmbs, die hebben hun beste jaren al gedaan, hebben zwakke batterijen waardoor er geregeld problemen mee warenWover schreef:ja, kbedoel die K4's dus
Zijn die er dan toch slechter aan toe dan ik dacht? Eigenlijk ken ik ze niet zo goed, maar op interieurfoto's zien ze er toch redelijk modern uit.
Nieuwe dienstregeling NS soepel van start
AMSTERDAM - De nieuwe dienstregeling van de NS is zondagochtend soepel van start gegaan. In de eerste uren van het nieuwste spoorboekje deden zich geen noemenswaardige problemen voor. Dat maakte een woordvoerder van de NS zondagochtend bekend.
Op drie trajecten kunnen reizigers nog geen gebruikmaken van het nieuwe rooster. Tussen Groningen en Delfzijl, Groningen en Roodeschool en tussen Doetinchem en Winterswijk reden zondagochtend geen treinen vanwegen uitgelopen werkzaamheden aan het spoor. Tegen 10.00 uur waren de werkzaamheden afgerond en werd het treinverkeer opgestart. Op station Amsterdam Bijlmer zijn na werkzaamheden twee sporen niet bereikbaar.
Vertekend
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen noemde het beeld van zondagochtend "een beetje vertekend, omdat er veel minder treinen rijden dan op een doordeweekse dag". Op de eerste dag van de nieuwe dienstregeling rijden ongeveer 4000 treinen op het Nederlandse spoor.
NS-medewerkers constateerden zondagochtend dat niet alle gele vertrekstaten op de stations zijn verwisseld. "In de nacht van zaterdag op zondag moesten alle 3400 vertrektijdenschema's worden vervangen. Op sommige plaatsen blijkt dat er een of twee zijn overgeslagen." Volgens de NS worden de vergeten schema's zo snel mogelijk alsnog vervangen door nieuwe. Station Almere Muziekwijk werd helemaal overgeslagen, daar hangen alleen nog oude schema's.
De spoorwegen meldden dat een trein zondagmorgen een extra stop maakte op station Geleen-Oost. De machinist wist niet zeker of hij daar volgens de nieuwe dienstregeling wel of niet moest stoppen.
Nu.nl
AMSTERDAM - De nieuwe dienstregeling van de NS is zondagochtend soepel van start gegaan. In de eerste uren van het nieuwste spoorboekje deden zich geen noemenswaardige problemen voor. Dat maakte een woordvoerder van de NS zondagochtend bekend.
Op drie trajecten kunnen reizigers nog geen gebruikmaken van het nieuwe rooster. Tussen Groningen en Delfzijl, Groningen en Roodeschool en tussen Doetinchem en Winterswijk reden zondagochtend geen treinen vanwegen uitgelopen werkzaamheden aan het spoor. Tegen 10.00 uur waren de werkzaamheden afgerond en werd het treinverkeer opgestart. Op station Amsterdam Bijlmer zijn na werkzaamheden twee sporen niet bereikbaar.
Vertekend
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen noemde het beeld van zondagochtend "een beetje vertekend, omdat er veel minder treinen rijden dan op een doordeweekse dag". Op de eerste dag van de nieuwe dienstregeling rijden ongeveer 4000 treinen op het Nederlandse spoor.
NS-medewerkers constateerden zondagochtend dat niet alle gele vertrekstaten op de stations zijn verwisseld. "In de nacht van zaterdag op zondag moesten alle 3400 vertrektijdenschema's worden vervangen. Op sommige plaatsen blijkt dat er een of twee zijn overgeslagen." Volgens de NS worden de vergeten schema's zo snel mogelijk alsnog vervangen door nieuwe. Station Almere Muziekwijk werd helemaal overgeslagen, daar hangen alleen nog oude schema's.
De spoorwegen meldden dat een trein zondagmorgen een extra stop maakte op station Geleen-Oost. De machinist wist niet zeker of hij daar volgens de nieuwe dienstregeling wel of niet moest stoppen.
Nu.nl
Nieuwe dienstregeling NS doorstaat eerste "doordeweekse" dag goed !
(persbericht 11-12-2006)
Geen problemen nieuw spoorboekje
De nieuwe dienstregeling van de NS
heeft vanochtend nergens tot grote
problemen geleid. Vrijwel alle treinen
rijden volgens het nieuwe spoorboekje
en vertragingen zijn er nauwelijks.
Ook op het centraal station van Utrecht
is de gevreesde chaos uitgebleven. Op
het informatienummer van de spoorwegen
is het vanmorgen drukker dan anders,
maar de wachttijden blijven beperkt tot
enkele minuten. Ook de internetsite met
reizigersinformatie wordt druk bezocht.
(persbericht 11-12-2006)
Geen problemen nieuw spoorboekje
De nieuwe dienstregeling van de NS
heeft vanochtend nergens tot grote
problemen geleid. Vrijwel alle treinen
rijden volgens het nieuwe spoorboekje
en vertragingen zijn er nauwelijks.
Ook op het centraal station van Utrecht
is de gevreesde chaos uitgebleven. Op
het informatienummer van de spoorwegen
is het vanmorgen drukker dan anders,
maar de wachttijden blijven beperkt tot
enkele minuten. Ook de internetsite met
reizigersinformatie wordt druk bezocht.
Kwam net 't reclamefilmpje voor de nieuwe dienstregeling ook online tegen, hij blijft leuk...
http://www.ns.nl/www.ns.nl/media/dienstregeling2.mpg
http://www.ns.nl/www.ns.nl/media/dienstregeling2.mpg
Minder vertragingen dat kan ik niet direct zeggen... Lees je OVL? Ook bij ROVER komen er veel kalchten binnen, zoals aansluitingen in Roosendaal die erg vaak mis gaan.sweek schreef:Ben blij dat het allemaal zo goed loopt. Ik zit verschillende fora te lezen en je hoort ook steeds meer positieve geluiden. Ik hoor ook vooral dat er veel minder vertragingen zijn.
Groetjes,
Rian
Ik heb eerlijkgezegd heel weinig vertrouwen in Rover meer, en volgens mij waren zij ook vooral aan het klagen over aansluitingen op streekvervoer.rvdborgt schreef:Minder vertragingen dat kan ik niet direct zeggen... Lees je OVL? Ook bij ROVER komen er veel kalchten binnen, zoals aansluitingen in Roosendaal die erg vaak mis gaan.sweek schreef:Ben blij dat het allemaal zo goed loopt. Ik zit verschillende fora te lezen en je hoort ook steeds meer positieve geluiden. Ik hoor ook vooral dat er veel minder vertragingen zijn.
Groetjes,
Rian
Ik heb zelf tot nu toe ook goede evaringen, en als het hele treinaanwijzerbord in Utrecht geen vertragingen laat zien is dat toch wel best bijzonder.
Maargoed, de cijfers zullen binnenkort ook wel komen!
-
Ik vind ROVER een hele vervelende club. Een club van vrijgestelde geitewollensokkendragers die vooral hunkeren naar vijftig jaar geleden toen alles beter was. Hobbiïsten die denken zelf een dienstregeling te kunnen maken met alle logistiek die daar aan te pas komt. Alle verandering wordt negatief benaderd. Er wordt voornamelijk gewezen op nadelen en nauwelijks over voordelen van verandering. Ze praten twee jaar of langer mee (namens wie?) over de wijzigingen in de dienstregeling; er wordt in hoge mate tegemoet gekomen aan hun wensen en vervolgens wordt het resultaat van het overleg alsnog afgekraakt. En als het op de eerste dag en en in de eerste week van de nieuwe dienstregeling alleszins mee blijkt te vallen met de uitvoering en de door ROVER misschien niet voorspelde, maar wel luidkeels gevreesde puinhoop uitblijft kan er nog geen complimentje af.
Wim
Wim
Deuren NSR trein gaan eerder dicht
Een trein net halen is sinds de nieuwe dienstregeling van de NS moeilijk geworden. De NS heeft de regels voor vertrek veranderd zonder de reiziger hierover te informeren. De treindeuren gaan vijftien seconden eerder dicht dan voorheen, zo blijkt uit een nieuwe richtlijn voor conducteurs.
Tot voor kort sloten de deuren 15 seconden voor vertrektijd van de trein, om op tijd te kunnen vertrekken. Deze tijd is verlengd naar 30 seconden voor vertrektijd.
Veel reizigers denken echter nog steeds dat de echte vertrektijd, zoals aangegeven, ook de laatste instapmogenlijkheid is. Echter als dit zo zou zijn dan zou geen trein meer op tijd vertrekken.
Het sluiten van de deuren en geven van vertrekbevel neemt immers ook nog de nodige tijd in beslag
Bron: tekst © http://www.spoorforum.nl
Een trein net halen is sinds de nieuwe dienstregeling van de NS moeilijk geworden. De NS heeft de regels voor vertrek veranderd zonder de reiziger hierover te informeren. De treindeuren gaan vijftien seconden eerder dicht dan voorheen, zo blijkt uit een nieuwe richtlijn voor conducteurs.
Tot voor kort sloten de deuren 15 seconden voor vertrektijd van de trein, om op tijd te kunnen vertrekken. Deze tijd is verlengd naar 30 seconden voor vertrektijd.
Veel reizigers denken echter nog steeds dat de echte vertrektijd, zoals aangegeven, ook de laatste instapmogenlijkheid is. Echter als dit zo zou zijn dan zou geen trein meer op tijd vertrekken.
Het sluiten van de deuren en geven van vertrekbevel neemt immers ook nog de nodige tijd in beslag
Bron: tekst © http://www.spoorforum.nl
-
Is er waarschijnlijk mede de oorzaak van dat in de nieuwe dienstregeling de problemen van de vertragingen bij de stoptreinen eerder groter dan kleiner lijken te zijn geworden. En doordat de stoptreinen zo vaak vertraagd zijn, zijn ook de sneltreinen (het woord intercity durf ik niet te gebruiken) vaak vertraagd.pewiam schreef:Deze tijd is verlengd naar 30 seconden voor vertrektijd.
Het bewijst weer eens, dat het exploiteren van frequente metro-achtige stoptreindiensten een totaal ander vak is dan het rijden van lange-afstandstreinen.
Wim