Omdat we dat niet wisten vertel ik het hier nu zodat we het nu wel weten

Omdat we dat niet wisten vertel ik het hier nu zodat we het nu wel weten
Was dat voorval dat de P 7013 een uur vroeger moest gaan rijden door een Eurostar dan een uitzonderlijk geval? Of gaat het hier dan specifiek over de voorrang als je rijdt, in plaats van de voorrang bij rijpaden?
Klopt. Thomas Roggeman profileert zich bij de N-VA als treinspecialist, en het enige dat hij kan brengen is: privatiseren, privatiseren, privatiseren. 0,0 operationele inbreng.jan_olieslagers schreef: ↑31 aug 2024, 18:36Hm, mag ik dat wat relativeren?De NMBS doet er goed aan om van deze fel gecontesteerde plannen af te zien
* "fel gecontesteerd"? Door sommigen wel, ja, maar HOEVEEL zijn er dat?
* "af te zien"? ik zou kunnen meegaan met "op te schorten totdat de werken in Mechelen uit de voeten zijn".
Niet alles wit-zwart zien, aub
Maar bovenal:
* er lijkt hier toch een consensus te groeien dat er doodgewoon meer spoorcapaciteit nodig is, zeker tussen Brussel-Noord en Brussel-Zuid, maar toch ook wel tussen Brussel-Noord en Antwerpen;
* noch het een noch het ander kan snel of gemakkelijk of goedkoop gerealiseerd worden. Er zijn dus moedige beslissingen nodig, op lange termijn, en daartoe is niemand bereid;
* de te nemen beslissingen liggen bij politici, en die denken enkel in de korte termijn tegenwoordig, en aan hun eigen carriere en herkiesbaarheid. De belangen van het volk en van het land zijn daarbij secondair. Inderdaad hebben bovenal VLD en NVA volstrekt geen belangstelling voor openbaar vervoer, vermoedelijk omdat ze niemand in huis hebben die er ook maar een greintje zicht op heeft. Als ik eventjes in de politieke hoek mag gaan: volgens mij laten ze hier een mooie opening voor Vlaams Belang. Alleen weet ik niet zeker of die veel meer belangstelling of vakkennis beschikbaar hebben...
Het is inderdaad niet allemaal kommer en kwel. Neem nu Limburg en het Maasland. Dat je geen trein meer hebt vanuit het hele Maasland - Maaseik en/of Maasmechelen - is een item dat ondertussen totaal van tafel is, natuurlijk. Een bijzonder spijtige evolutie van weleer.Steven schreef: ↑01 sep 2024, 00:17Het feit dat bepaalde verbindingen herschikt zijn kan nooit 1 reden hebben. Zijn alle herschikkingen ideaal? Dat weten we pas nadat ze in voege zijn. Zoals ik al zei een deel is ook mede bepaald door de instroom van de M7. Hierdoor moet je gaan kijken waar welk type trein in onderhoud gaat, welke werkplaats geschikt/opgeleid is om dat materieel te onderhouden. Het verdwijnen van Klassiekjes en M4 zal zijn impact nog wel hebben. Ook naar de toekomst toe zie ik soms nog bepaalde verbindingen herschikt worden. Onder meer in het S netwerk rond Brussel zijn er nog aanpassingen. Daar zal het dan minder rond materieel hangen maar eerder onder meer logische verbindingen. Zoals de S treinen uit Dendermonde zouden weer naar Geraardsbergen gaan ipv Zottegem (S3).
Ik heb het over real time beheer van verkeer. Niet over plannen lange termijn daar werkt men volgens mij anders omdat je dan echt naar de volledige puzzel moet kijken. Ik heb het over het feit dat als 2 treinen op 1 punt komen waarvan er 1 vertraging heeft of beide en waarvan er minimaal 1 internationale trein is. Wie laat je dan effectief als eerste rijden. Als elke trein zijn rijpad zou ‘kunnen’ respecteren is er nooit vertraging maar dat zijn dromen natuurlijk. Bepalen waar welke trein welk rijpad krijgt voor een dienstregeling is lange termijn plannen en kijken naar meer dan prioriteiten van verschillende type treinen. Want dan moet je eventueel overleggen met partners. Bijvoorbeeld een eurostar trein moet niet enkel zijn rijpad in België verkrijgen maar ook in bij de buren (Nederland, Frankrijk, Duitsland). Dus dan bespreekt men met de partners van deze landen.trainfan03 schreef: ↑01 sep 2024, 12:25Was dat voorval dat de P 7013 een uur vroeger moest gaan rijden door een Eurostar dan een uitzonderlijk geval? Of gaat het hier dan specifiek over de voorrang als je rijdt, in plaats van de voorrang bij rijpaden?
Dat is gokken, de toekomst zal het ons zeggentrainfan03 schreef: ↑01 sep 2024, 15:31 Vandaar dat de Benelux bekend staat om zijn "stipte" ritten.
Zou de IC-Snel, alhoewel ik toch liever gewoon de snelle Benelux zeg, hetzelfde stiptheidsprobleem als de OG Benelux gaan krijgen?
Ik denk niet dat dat nu het plan zal worden, de i11 rijtuigen zijn wat tegengewicht voor de ICNG, die krijgen zover ik weet geen B logo
"Limburg wordt op deze manier afgesneden van de kust. Je zal moeten overstappen in Hasselt, maar dat zorgt ervoor dat de wachttijden langer worden en dat je langer onderweg bent. Het is door studies aangetoond dat overstappen zorgt voor een negatief effect op het gebruik. De directe verbindingen zijn veel populairder, want mensen stappen niet graag over. We moeten investeren in openbaar vervoer, maar door dit soort beslissingen gaan mensen massaal de auto nemen." (VRT NWS, 11 juli 2024)
Dat laatste moeten ze dan maar doen, ik wens ze er veel succes mee. Overigens: elke wijziging kan bestaande gewoonten in het gedrang brengen. Wij in Halle verliezen ook onze IC-verbinding met Leuven, Tienen en Landen en verder, maar we krijgen er een naar Aarschot, Diest en Hasselt voor in de plaats. Ook onze rechtstreekse trein naar Sint-Niklaas verdwijnt... En een bruikbare, rechtstreekse verbinding met de kust hebben we nooit gehad. Toch zou ik al die reizigers naar zee op de Halse perrons niet graag moeten trakteren. En wat er de laatste gebeurd is met lijn 26 (en nog te gebeuren staat), tart elke verbeelding.TimJ36 schreef: ↑01 sep 2024, 17:31
"Limburg wordt op deze manier afgesneden van de kust. Je zal moeten overstappen in Hasselt, maar dat zorgt ervoor dat de wachttijden langer worden en dat je langer onderweg bent. Het is door studies aangetoond dat overstappen zorgt voor een negatief effect op het gebruik. De directe verbindingen zijn veel populairder, want mensen stappen niet graag over. We moeten investeren in openbaar vervoer, maar door dit soort beslissingen gaan mensen massaal de auto nemen." (VRT NWS, 11 juli 2024)
Qua bediening op lijn 26 verandert er toch niet veel, enkel de (tijdelijke) werken ter hoogte van Sint-Job zorgen daar voor een vermindering van het treinaanbod.