Omdat ze toch ingezet worden op de kortere afstanden, en er dus weinig reizigers zullen zijn die er uren in zitten (in tegenstelling tot een IC), vond NS Financial Services het blijkbaar niet nodig om er goede stoelen in te zetten. Hoewel ik best kan zitten op die stoelen, maar goed.sncf-sncb schreef:Goh, ik hoor van iedereen: Die dingen zitten van geen kant!
Inderdaad, maar in de Sprinters/SGMm zijn wel een hoop staanplaatsen gerealiseerd, omdat deze stellen veel ingezet worden in de drukke Randstad en er op de plek van één zitplaats twee mensen kunnen staan (gaan ze vanuit althans). Dus SGMm mag dan wel weinig zitplaatsen hebben, maar heeft meer capaciteit dan het oude SGM (StadsGewestelijk Materieel, bij SGMm staat de 'm' voor gemoderniseerd, net zoals bij ICMm).Weinig zitplaatsen!
Dat hoeft niet aan het materieel te liggen (SGMm is vrij betrouwbaar, alleen jammer dat ze zo vaak botsen of ontsporen), maar meestal ligt dat aan ProRail of andere factoren."Dames en heren, de sprinter uit de richting van Uitgeest heeft een vertraging van zo'n 15 minuten", dat soort dingen hoor ik héél vaak op Utrecht CS.
(ICM = InterCity Materieel)