Ik ga zaterdag a.s. met de trein richting Luik en nu vroeg ik mij af of er een manier is om goedkoop vanuit Luik naar Luxemburg te sporen.
Gegevens die handig kunnen zijn: Ik ben onder de 26 jaar, eventueel met nog iemand samenreizend, vanuit Liège-Guillemins zou het kaartje pas geldig hoeven zijn.
Goedkoop naar Luxemburg
Re: Goedkoop naar Luxemburg
Als je heen en terug gaat, is voor Luik - Gouvy een Shoppingbiljet het goedkoopst (7 euro retour), voor Gouvy - Troisvierges een Benelux-weekend (7 euro retour; jongerenticket is iets duurder) en vanaf Troisvierges een Oekobiljee (5 euro). Dat laatste is bij de CFL-conducteur te koop, bij mijn weten zonder toeslag.sncf-sncb schreef:Ik ga zaterdag a.s. met de trein richting Luik en nu vroeg ik mij af of er een manier is om goedkoop vanuit Luik naar Luxemburg te sporen.
Gegevens die handig kunnen zijn: Ik ben onder de 26 jaar, eventueel met nog iemand samenreizend, vanuit Liège-Guillemins zou het kaartje pas geldig hoeven zijn.
Probleempje is wel dat het shoppingbiljet blijkbaar niet is toegestaan in combinatie met een internationaal ticket. In plaats daarvan kun je dan ook een Go Pass (2 x 4,50) gebruiken of een binnenlands weekendretour (10,80).
Groetjes,
Rian