Goedkoop naar Luxemburg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat

Goedkoop naar Luxemburg

Bericht door Accelerat »

Ik ga zaterdag a.s. met de trein richting Luik en nu vroeg ik mij af of er een manier is om goedkoop vanuit Luik naar Luxemburg te sporen.
Gegevens die handig kunnen zijn: Ik ben onder de 26 jaar, eventueel met nog iemand samenreizend, vanuit Liège-Guillemins zou het kaartje pas geldig hoeven zijn.
Steven

Bericht door Steven »

zoek eens op http://www.nmbs.be, alle tarieven staan er op
rvdborgt

Re: Goedkoop naar Luxemburg

Bericht door rvdborgt »

sncf-sncb schreef:Ik ga zaterdag a.s. met de trein richting Luik en nu vroeg ik mij af of er een manier is om goedkoop vanuit Luik naar Luxemburg te sporen.
Gegevens die handig kunnen zijn: Ik ben onder de 26 jaar, eventueel met nog iemand samenreizend, vanuit Liège-Guillemins zou het kaartje pas geldig hoeven zijn.
Als je heen en terug gaat, is voor Luik - Gouvy een Shoppingbiljet het goedkoopst (7 euro retour), voor Gouvy - Troisvierges een Benelux-weekend (7 euro retour; jongerenticket is iets duurder) en vanaf Troisvierges een Oekobiljee (5 euro). Dat laatste is bij de CFL-conducteur te koop, bij mijn weten zonder toeslag.
Probleempje is wel dat het shoppingbiljet blijkbaar niet is toegestaan in combinatie met een internationaal ticket. In plaats daarvan kun je dan ook een Go Pass (2 x 4,50) gebruiken of een binnenlands weekendretour (10,80).

Groetjes,

Rian
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Dankje! Daar kan ik wel wat mee, ik zal eens kijken of het allemaal haalbaar is qua geld & tijd. :wink:
Plaats reactie