werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Alles over reizigerstreinen in België.
BVG1988
Berichten: 720
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door BVG1988 »

Lukas schreef: 03 okt 2024, 21:36 Hoi,

BVG1988,

Weet jij of de IC 5XX na de halte in Denderleeuw via Aalst en Wetteren naar Gent rijden?

Lukas
Aan de voorziene reistijd die wordt getoond in de app neem ik aan van wel.
De 15XX doet er ook +/-40 minuten over tussen Gent-Sint-Pieters en Brussel-Zuid, wat normaal overeenkomt met een omleiding via lijn 50 tussen Gent en Denderleeuw. De 28XX rijdt enkel Brussels Airport <> Brussel-Zuid.
Een volledig reisweg via lijn 50 zal het alvast niet zijn want er is dienst op enkel spoor (net als vorige week) tussen Ternat en Schaarbeek/Brussel-Noord
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door desirootje »

BVG1988 schreef: 03 okt 2024, 21:56 Aan de voorziene reistijd die wordt getoond in de app neem ik aan van wel.
De 15XX doet er ook +/-40 minuten over tussen Gent-Sint-Pieters en Brussel-Zuid, wat normaal overeenkomt met een omleiding via lijn 50 tussen Gent en Denderleeuw. De 28XX rijdt enkel Brussels Airport <> Brussel-Zuid.
Een volledig reisweg via lijn 50 zal het alvast niet zijn want er is dienst op enkel spoor (net als vorige week) tussen Ternat en Schaarbeek/Brussel-Noord
Is dat niet altijd zo? Ik dacht dat ze bij werken alleen L50A of L50C afsloten zodat de ene de andere kan opvangen. Enkel bij een aanrijding of dergelijke hoort er een omleiding te zijn, net zoals bij L25/27 en L36(N).
BVG1988
Berichten: 720
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door BVG1988 »

desirootje schreef: 03 okt 2024, 22:38
BVG1988 schreef: 03 okt 2024, 21:56 Aan de voorziene reistijd die wordt getoond in de app neem ik aan van wel.
De 15XX doet er ook +/-40 minuten over tussen Gent-Sint-Pieters en Brussel-Zuid, wat normaal overeenkomt met een omleiding via lijn 50 tussen Gent en Denderleeuw. De 28XX rijdt enkel Brussels Airport <> Brussel-Zuid.
Een volledig reisweg via lijn 50 zal het alvast niet zijn want er is dienst op enkel spoor (net als vorige week) tussen Ternat en Schaarbeek/Brussel-Noord
Is dat niet altijd zo? Ik dacht dat ze bij werken alleen L50A of L50C afsloten zodat de ene de andere kan opvangen. Enkel bij een aanrijding of dergelijke hoort er een omleiding te zijn, net zoals bij L25/27 en L36(N).
Het valt te zien waar de werken plaatsvinden, want bij werken tegen de Noord-Zuidverbinding is er toch omleiding van via L50. Vorig jaar op 4 juni was dat dan in de ochtend tot 10u. Dan reed enkel de IC20 nog over de lijn 50A/50C want die reed dan naar Brussel-West. De andere IC01, IC03, IC23, IC23A, IC29 en de S10 reden dan via L50.
Ik denk dat ze aan bovenleiding gaan werken aan aftakking van L50A/3
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ovspotter_be
Berichten: 1140
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Mechelen

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door ovspotter_be »

5xx staat gepland om tussen Brussel en Denderleeuw via L50A te rijden en nadien vanaf Denderleeuw via L50 naar Gent.
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door desirootje »

BVG1988 schreef: 03 okt 2024, 22:48 Het valt te zien waar de werken plaatsvinden, want bij werken tegen de Noord-Zuidverbinding is er toch omleiding van via L50. Vorig jaar op 4 juni was dat dan in de ochtend tot 10u. Dan reed enkel de IC20 nog over de lijn 50A/50C want die reed dan naar Brussel-West. De andere IC01, IC03, IC23, IC23A, IC29 en de S10 reden dan via L50.
Maar dat was anders, het was zo of alle treinen doen keren in Denderleeuw/Anderlecht/Brussel-West en hetzelfde ten noorden van Brussel-Noord. Bij gewone werken aan die specifieke spoorlijnen horen L50A en L50C nooit samen gesloten te zijn.
ostbahnhof
Berichten: 937
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door ostbahnhof »

Stel 438 momenteel alleen onderweg naar Oostende (11u17)
☹️
trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door trainlovertje »

ostbahnhof schreef: 23 okt 2024, 11:18 Stel 438 momenteel alleen onderweg naar Oostende (11u17)
☹️
Een treinnummer (of vertrekstation met bijhorende tijdstip van vertrek) zou heel wat duidelijker zijn.
ostbahnhof
Berichten: 937
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door ostbahnhof »

t was Antwerpen-Oostende.
In Gent werd er een break afgekoppeld vanwege een technisch probleem. 438 reed dan alleen verder naar de kust
desperado
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door desperado »

Van iemand bij SNCF over de EC Brussel/Parijs.

Weekends: 11/12 18/19 maart 1/2 8/9 Jeumont is het grenspunt in plaats van Quévy.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Steve »

Benieuwd of Mons dan bediend zal worden, want in dat geval zal er een frontwissel nodig zijn en zal er ook flink wat tijdverlies bij komen.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door FLV-FGSP »

Nee, in die gevallen wordt de verbindingsboog bij Marchienne gebruikt.
AlexNL
Berichten: 2290
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door AlexNL »

Maar als ik de spoorkaart goed lees kun je niet Brussel - Mons - Parijs doen via Jeumont zonder frontwissel in Mons :D
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door FLV-FGSP »

In die weekends wordt er niet in Mons/Bergen gestopt.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Steve »

Het ging specifiek over Mons inderdaad. Zonder die verbindingsboog bij Marchienne zouden er anders zelfs twee frontwissels nodig zijn...
rdv
Berichten: 1328
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door rdv »

Ik plan om op zaterdagnamiddag 7 juni van Zürich naar Gent te reizen, maar de laatste trein uit Brussel naar Gent-Sint-Pieters vertrekt al om 22:28. Latere treinen naar Brugge doen er 1u24 over zonder tussenstop in Gent. Gaat Gent St Pieters er volledig uit die nacht?
Plaats reactie