Maatvoeringen Station

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
j(n+1)

Maatvoeringen Station

Bericht door j(n+1) »

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een station (dubbelspoor), maar weet helemaal niets van de standaard maatvoeringen. Hoe hoog moet het perron van de grond zijn, hoe ver liggen de twee sporen van elkaar af en hoe hoog zitten het dak en de bovenleidingen?

Weet iemand waar ik al dit soort info kan vinden?
paljas

Bericht door paljas »

Da staat allemaal in mn catechismus... Moest ik ergens tijd vinden om dit te posten, dan doe ik het met plezier....
Maar tis nu zaterdagavond é... de meisjes en de drank lonken al!
nicken

Bericht door nicken »

paljas schreef:Da staat allemaal in mn catechismus... Moest ik ergens tijd vinden om dit te posten, dan doe ik het met plezier....
GOAN met de banaan :oops: :lol: :D
Gerolf

Bericht door Gerolf »

is dit ontwerp voor modelspoor bedoeld? daar bestaan (ook) normen voor.
j(n+1)

Bericht door j(n+1) »

Niet voor modelspoor nee.

Ben erg benieuwd naar je catechismus, paljas.
paljas

Bericht door paljas »

j(n+1) schreef:Niet voor modelspoor nee.

Ben erg benieuwd naar je catechismus, paljas.
Eerst eens mn kater verwerken nu, maar kzal er morgen eens voor kijken...
Bert

Bericht door Bert »

Voor België moet het zoiets zijn:
Lage perrons: 29 cm boven rail
Middelhoge perrons: 55 cm
Hoge perrons: 76 cm
j(n+1)

Bericht door j(n+1) »

Bedankt bert. Ik had ondertussen ook al de perronhoogte gevonden ergens op internet, is dit gemeten vanaf de top van de rails?

Als Paljas deze week nog door zn kater heen komt :wink: , zou ik wel graag nog meer van die gegevens willen over stationarchitectuur. Bijvoorbeeld hoe hoog de bovenleidingen zitten en hoe lang een perron moet zijn misschien? Dat soort info zou ik graag hebben.

Dus als Paljas of iemand anders me daar nog mee zou kunnen helpen...
Bert

Bericht door Bert »

j(n+1) schreef:Bedankt bert., is dit gemeten vanaf de top van de rails?
Graag gedaan! :wink:

Ik denk wel dat dat vanaf de top van de rails zal zijn, want anders zou er al niet veel meer overschieten van de 29 cm :)
nicken

Bericht door nicken »

paljas schreef:Da staat allemaal in mn catechismus... Moest ik ergens tijd vinden om dit te posten, dan doe ik het met plezier....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
j(n+1)

Bericht door j(n+1) »

weet iemand dan zo even de maten van de masten te vertellen, hoe hoog die zitten en hoe hoog de kabels hangen??
paljas

Bericht door paljas »

jah...
Toeme toch é....
Na een hectische week vol met fun, music, booze and girls zal ik toch eens mn catechismus moeten bovenhalen om mn geloofwaardigheid niet te verliezen.
Bij deze: Ik zal dit zo spoedig mogelijk in orde brengen. Nu niet, want mn boekske zit in mn kabas in den auto en die staat buiten. Nog steeds niet 100% nuchter. Dus ja...
nicken

Bericht door nicken »

paljas schreef:jah...
Toeme toch é....
Na een hectische week vol met fun, music, booze and girls zal ik toch eens mn catechismus moeten bovenhalen om mn geloofwaardigheid niet te verliezen.
Bij deze: Ik zal dit zo spoedig mogelijk in orde brengen. Nu niet, want mn boekske zit in mn kabas in den auto en die staat buiten. Nog steeds niet 100% nuchter. Dus ja...
Paljas,hij zijt er eentje ze Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie