Maatvoeringen Station
Maatvoeringen Station
Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een station (dubbelspoor), maar weet helemaal niets van de standaard maatvoeringen. Hoe hoog moet het perron van de grond zijn, hoe ver liggen de twee sporen van elkaar af en hoe hoog zitten het dak en de bovenleidingen?
Weet iemand waar ik al dit soort info kan vinden?
Weet iemand waar ik al dit soort info kan vinden?
Bedankt bert. Ik had ondertussen ook al de perronhoogte gevonden ergens op internet, is dit gemeten vanaf de top van de rails?
Als Paljas deze week nog door zn kater heen komt
, zou ik wel graag nog meer van die gegevens willen over stationarchitectuur. Bijvoorbeeld hoe hoog de bovenleidingen zitten en hoe lang een perron moet zijn misschien? Dat soort info zou ik graag hebben.
Dus als Paljas of iemand anders me daar nog mee zou kunnen helpen...
Als Paljas deze week nog door zn kater heen komt

Dus als Paljas of iemand anders me daar nog mee zou kunnen helpen...
jah...
Toeme toch é....
Na een hectische week vol met fun, music, booze and girls zal ik toch eens mn catechismus moeten bovenhalen om mn geloofwaardigheid niet te verliezen.
Bij deze: Ik zal dit zo spoedig mogelijk in orde brengen. Nu niet, want mn boekske zit in mn kabas in den auto en die staat buiten. Nog steeds niet 100% nuchter. Dus ja...
Toeme toch é....
Na een hectische week vol met fun, music, booze and girls zal ik toch eens mn catechismus moeten bovenhalen om mn geloofwaardigheid niet te verliezen.
Bij deze: Ik zal dit zo spoedig mogelijk in orde brengen. Nu niet, want mn boekske zit in mn kabas in den auto en die staat buiten. Nog steeds niet 100% nuchter. Dus ja...
Paljas,hij zijt er eentje zepaljas schreef:jah...
Toeme toch é....