Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Als je er even over doordenkt, dan moet nergens nog tegenover een eindstation een uur worden aangeduid, vermits de trein daar niet vertrekt. Dus in de IC-folder Eupen - Oostende, geen aankomstuur meer in Oostende in de ene richting, of in Eupen in de andere richting. Zouden ze zelf het absurde van hun redenering niet inzien, die trouwens ingaat tegen meer dan 150 jaar traditie?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Heb de S-tabel van de S34 even voorgelegd aan mensen die meer dan normaal begaafd zijn, maar geen specialisten op spoorweggebied. Alle drie dachten ze dat de verkorte ritten in Sinaai eindigen.
- trainfan03
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik ben dan ook even de S-tabellen voor het Gentse net gaan bekijken. Daar staat de S53 in het weekend in de ene richting als Lokeren - Gent-Sint-Pieters en in de andere richting als Gent-Sint-Pieters - Lokeren - Antwerpen...
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ook opvallend dat in de Kerstvakantie de P treinen gewoon over L82 blijven rijden tussen Aalst en Burst v.v. Dat was vorig jaar nog niet. Iemand enig idee of in de zomervakantie 2025 dit ook zo is?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Heb je in het spoorboekje of de lijnfolders gekeken? Tot februari (!) zijn dat nog de dienstregelingen van december 2023!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ja de lijnfolders heb ik bekeken, inderdaad nog de versie van afgelopen jaar. Er staat dus nergens vermeld dat deze P treinen nu in de kerstvakantie ineens wel rijden..... Als je een reis probeert te plannen in de reisplanner in de zomerperiode krijg je geen resultaat. Ik vermoed dus dat in de zomervakantie de treinen niet rijden. Vreemd om ze dan nu in de kerstvakantie ineens wel te laten rijden.....
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Die treinen reden naar mijn gedachte altijd behalve in de zomervakantie.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Waarom komt er geen volwaardige trein Aalst-Burst-Zottegem, evt tot Oudenaarde...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Er zou geen vraag naar zijn, L89 ziet liever treinen naar Denderleeuw dan Aalst. Haaltert is niet niets en Denderleeuw is een beter overstapstation, Aalst is groter maar deze is vanuit Zottegem bijna even snel en dubbel zo vaak bereikbaar via Denderleeuw (29-31 minuten ipv theoretisch 27).
Het zal ook geen extra reizen lokken op L82, die mensen willen voornamelijk naar Brussel met Aalst als een verre 2e plaats en Zottegem wss even aantrekkelijk als Denderleeuw. Als we L82 aan het hoofdnet willen hangen dan moet dit door een doorkoppeling van de S10 of een nieuwe S trein over L50C (met batterijtreinen). Als die dan zou doorrijden tot Zottegem zal dat dan eerder zijn omdat Burst de keercapaciteit niet heeft.
Maar laten we alles met een keer doen, eerst een uurdienst, dan de rest.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Wat een zaligheid, die I10. Vandaag voor de eerste keer in gezeten. Zaligste rit ooit. Die zetels...
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Daar zit niemand op te wachten. Het openbaar busvervoer bedient het gebied tussen deze steden al zeer rijkelijk.
Wat de lijn eventueel uit het vergetelheid zou kunnen halen: Volledig onder draad zetten en de S-trein doortrekken vanuit Aalst naar Burst. Op die manier krijgen de 20.000 inwoners van de gemeente Erpe-Mere een vlotte verbinding met Brussel. Weet iemand wat het zou kosten om een enkelsporige lijn over 9,5km onder draad te zetten?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Mol-Hamont (33 km) koste blijkbaar 31 miljoen. Een miljoen of 10 voor 9,5 km zou dus ruim moeten volstaan.AGE-411 schreef: ↑27 dec 2024, 15:17Daar zit niemand op te wachten. Het openbaar busvervoer bedient het gebied tussen deze steden al zeer rijkelijk.
Wat de lijn eventueel uit het vergetelheid zou kunnen halen: Volledig onder draad zetten en de S-trein doortrekken vanuit Aalst naar Burst. Op die manier krijgen de 20.000 inwoners van de gemeente Erpe-Mere een vlotte verbinding met Brussel. Weet iemand wat het zou kosten om een enkelsporige lijn over 9,5km onder draad te zetten?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Intussen zijn er in Antwerpen problemen met de 26xx uit Hasselt via Mechelen, deze komt om .11 aan op -2, moet dan leegmaken en helemaal naar bundel Luchtbal rijden om te keren, terug te rijden naar centraal en om .49 weer te vertrekken richting Hasselt. Dit lukt zelden op de voorziene tijd, waardoor deze trein bijna altijd met vertraging vertrekt.
Een flyover in Berchem (zie https://hgbtf.net/viewtopic.php?t=15425 ) zou dit kunnen oplossen, maar gezien dat niet voor meteen zal zijn heb ik een andere oplossing:
De reeks 26xx kan na Antwerpen-Centraal als stoptrein naar Essen rijden. Gezien hij enkele minuten vroeger vertrekt dan de 235x vandaag is er zelfs ruimte voor een extra stop in Luchtbal. Hij komt dan rond .50 aan in Essen om te keren. Om .10 vertrekt hij weer uit Essen om op tijd (tegen .49) weer in Centraal te kunnen verder rijden richting Hasselt.
De 235x uit Puurs wordt op zijn beurt dan weer beperkt tot Antwerpen-Centraal waar hij op de +1 aankomt rond .20 en weer vertrekt om .40
Je hebt dus 1 omloop meer nodig op de 26xx maar één minder op de 235x Het benodigde materieel blijft dan gelijk, maar je hebt wel een veel betrouwbaardere dienstregeling.
Een flyover in Berchem (zie https://hgbtf.net/viewtopic.php?t=15425 ) zou dit kunnen oplossen, maar gezien dat niet voor meteen zal zijn heb ik een andere oplossing:
De reeks 26xx kan na Antwerpen-Centraal als stoptrein naar Essen rijden. Gezien hij enkele minuten vroeger vertrekt dan de 235x vandaag is er zelfs ruimte voor een extra stop in Luchtbal. Hij komt dan rond .50 aan in Essen om te keren. Om .10 vertrekt hij weer uit Essen om op tijd (tegen .49) weer in Centraal te kunnen verder rijden richting Hasselt.
De 235x uit Puurs wordt op zijn beurt dan weer beperkt tot Antwerpen-Centraal waar hij op de +1 aankomt rond .20 en weer vertrekt om .40
Je hebt dus 1 omloop meer nodig op de 26xx maar één minder op de 235x Het benodigde materieel blijft dan gelijk, maar je hebt wel een veel betrouwbaardere dienstregeling.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Volgende wijzigingen dit weekend:
- E28xx rijd dit weekend Leuven <=> Blankenberge ipv Knokke.
- E15xx rijd dit weekend Genk <=> Gent-Sint-Pieters ipv Blankenberge.
- E18xx reeks rijd dit weekend Gent-Sint-Pieters <=> Antwerpen-Centraal en stopt enkel in Berchem. (Rijd via Dendermonde en Mechelen).
- E28xx rijd dit weekend Leuven <=> Blankenberge ipv Knokke.
- E15xx rijd dit weekend Genk <=> Gent-Sint-Pieters ipv Blankenberge.
- E18xx reeks rijd dit weekend Gent-Sint-Pieters <=> Antwerpen-Centraal en stopt enkel in Berchem. (Rijd via Dendermonde en Mechelen).
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Wat mij vandaag opvalt is dat de hele dag door Genk weer door de 15xx serie wordt bediend i.p.v. enkel in de spits. Wat is hiervan de reden?