Zeker? Ik zie enkel 1500-treinen in de ochtend en namiddag verschijnen.
Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik zit nu in de 1512 en deze wordt zowel in de stations, de trein en de hyperrail app tot Genk aangeduid. Ook andere treinen van deze reeks rijden de hele dag tot Genk.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
E1512 is de eerste trein die in de avondspits doorrijdt tot en met Genk.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Al 2x opgevallen dat de IC treinen Brussel-Dendermonde vertrekken/aankomen op spoor 1 & 2, blijkbaar dan toch geen probleem om alle sporen te kruisen...
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Bij mijn passage te Dendermonde vandaag (2X) vertrokken deze steeds vanaf spoor 8 of 9 aldaar.
- trainfan03
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De volgende zijn vandaag vanop spoor 1 vertrokken:
IC 3229
IC 3240
Dit zou te maken kunnen hebben met een tussenkomst van de assistentie, om iemand die slecht te been is makkelijker te doen overstappen (aangezien spoor 1 daar als enige verhoogd perron heeft)
IC 3229
IC 3240
Dit zou te maken kunnen hebben met een tussenkomst van de assistentie, om iemand die slecht te been is makkelijker te doen overstappen (aangezien spoor 1 daar als enige verhoogd perron heeft)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Als alles op tijd rijdt kan dat ja, maar bij de minste vertraging loopt het mis. Het dus niet standaard inplannen heeft weldegelijk zijn voordelen.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
E3229 kwam als leeg materieel uit Hasselt (via Mechelen) en er moest een reiziger met beperkte mobiliteit opstappen in Dendermonde.
E3240 kwam aan als E3214 en daar moest er een persoon met beperkte mobiliteit uitstappen in Dendermonde.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Reactie NMBS : “Er warden al overvolle treinen voordat de nieuwe dienstregeling werd ingevoerd.”
Als antwoord op de klacht van de Bond van Trein Tram Bus gebruikers op het feit dat er een IC minder is tussen Brussel en Antwerpen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/1 ... n-mechele/
Dit komt toch in aanmerking voor een humor prijs.
Onze treinen zitten stampvol dus 1 trein minder(per uur) maakt het probleem niet erger! Wat een onzin!!!
En ja de NMBS heeft gelijk dat er bijkomende infrastructuur nodig is maar zeggen dat een trein minder het probleem niet mee erger maakt is schandalig.
Als antwoord op de klacht van de Bond van Trein Tram Bus gebruikers op het feit dat er een IC minder is tussen Brussel en Antwerpen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/1 ... n-mechele/
Dit komt toch in aanmerking voor een humor prijs.
Onze treinen zitten stampvol dus 1 trein minder(per uur) maakt het probleem niet erger! Wat een onzin!!!
En ja de NMBS heeft gelijk dat er bijkomende infrastructuur nodig is maar zeggen dat een trein minder het probleem niet mee erger maakt is schandalig.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Volgens mij heeft de woordvoerder niet geantwoord op die 1 specifieke volle trein maar wel over alle volle treinen en daar heeft hij wel een punt. Er is wel degelijk een infra probleem om op bepaalde uren extra diensten te kunnen aanbieden. Maar we komen steeds bij hetzelfde punt uit. Publiek en politiek willen extra’s, maar niemand (noch publiek noch politiek) wil er echt voor betalen. Zeker vanuit politieke hoek vind ik dat ergens schandalig. Zij bepalen de regels, zij beslissen over de budgetten maar die 2 zijn zelden in harmonie met elkaar.Olivier_Doorne schreef: ↑16 jan 2025, 13:08 Reactie NMBS : “Er warden al overvolle treinen voordat de nieuwe dienstregeling werd ingevoerd.”
Als antwoord op de klacht van de Bond van Trein Tram Bus gebruikers op het feit dat er een IC minder is tussen Brussel en Antwerpen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/1 ... n-mechele/
Dit komt toch in aanmerking voor een humor prijs.
Onze treinen zitten stampvol dus 1 trein minder(per uur) maakt het probleem niet erger! Wat een onzin!!!
En ja de NMBS heeft gelijk dat er bijkomende infrastructuur nodig is maar zeggen dat een trein minder het probleem niet mee erger maakt is schandalig.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik weet niet of dat in deze situatie ook zo is, maar ik kan wel van mijn gewoonlijke route zeggen dat het vaak zo is dat er in de middelste rijtuigen mensen moeten rechtstaan, terwijl er aan de uiteinden van de trein nog veel plaats is. En soms ook dat er mensen rechtstaan hoewel nog meer dan 20% van de zitplaatsen niet door iemand bezet is. Naast iemand zitten is wat uit de mode geraakt, schijnbaar.FLV-FGSP schreef: ↑16 jan 2025, 13:33 En ze zitten vol! https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2025/ ... trein-mim/
Maar opnieuw: ik heb weinig tot geen ervaring met deze specifieke route. Maar kan de NMBS in de eerste plaats niet enkele rijtuigen toevoegen aan de huidige treinen, die telkens met 8x M6 lijken te rijden. Ik weet niet of er materieel beschikbaar is, maar naar 10 rijtuigen gaan, zou al een groot verschil kunnen maken.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Dat is ook al vaak mijn ervaring geweest, zie het vaak als de IC naar Eupen vertrekt vanuit Brugge. Achteraan vol en vooraan nog veel plaats waarbij mensen amper doorschuiven zelfs na een omroep van de tbg.
Ook het niet naast iemand willen zitten of nog erger de plaats naast je doelbewust bezet houden is een probleem en lijkt vooral de naweeën van corona te zijn.
Ook het niet naast iemand willen zitten of nog erger de plaats naast je doelbewust bezet houden is een probleem en lijkt vooral de naweeën van corona te zijn.