European Sleeper

JHS2013

Re: European Sleeper

Bericht door JHS2013 »

maarten schreef: 26 jan 2025, 09:06
JHS2013 schreef: 24 jan 2025, 17:12
Die zijn er, maar de locs met Italiëpakket mogen over het algemeen geen reizigerstreinen rijden. Er is nu voor gekozen om in elk land (DE en AT rijdt wel dezelfde loc) een monocourante loc in te zetten en aan de grens te wisselen. Op zo’n traject is dat ook wel te verantwoorden.
Dan kun je er ook wel gevoeglijk vanuit gaan dat in Venlo niet langs het perron van lok wordt gewisseld. Daar hebben ze tegenwoordig volgens mij een broertje dood aan (wanneer zou het voor het laatst gebeurd zijn?)
Vorig jaar nog, ook onder vlag van Train Charter. Zal nu ook zo zijn, idem in Roosendaal.
Gydo

Bericht door Gydo »

Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.

https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
AGE-411

Bericht door AGE-411 »

Gydo schreef: 28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.

Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.
260689

Bericht door 260689 »

AGE-411 schreef: 28 jan 2025, 19:35
Gydo schreef: 28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.

Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.
Boekarest <=> Wien ben je ook 18u onderweg 346 'Dacia'. En daar zit nog veel volk op. Feit dat er een restowagen mee in de samenstelling zit doet ook al veel.
desirootje

Bericht door desirootje »

Dit is ook maar een tijdelijk probeersel, als het niet werkt beperken ze zich in de toekomst tot Wenen of Innsbruck en weten ze ook dat Barcelona mss net iets te ver is om aantrekkelijk te zijn.
TKR

Bericht door TKR »

Barcelona of Venetië zijn zeker niet te ver.
Van Brussel naar Barcelona/Venetië via Nederland, dát is te ver.

Een aantal jaar geleden ben ik zelf van Düsseldorf naar Triëste gereden, dat is gewoon doenbaar.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Niet vergeten nog een paar uur vertraging in Duitsland :lol: .
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

AGE-411 schreef: 28 jan 2025, 19:35 Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.
Tsja, definieer "gewone" mensen? Ik kan me goed voorstellen dat zo'n lange treinrit voor sommigen, of zelfs voor velen, een prima vorm van onthaasten kan zijn. Wie naar "La Serenissima" trekt die neemt sowieso de tijd, zoniet is het een verloren reis. En er zijn ook nogal wat reizigers die de reis op zich belangrijker en waardevoller vinden dan de bestemming, laat die dus maar volop genieten!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gydo

Bericht door Gydo »

Ik denk dat dit wel een succesvolle trein is met Carnavals gangers en ski liefhebbers en er zit een Bistro rijtuig in de trein, dst hebben niet veel slaaptreinen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Maar Roosendaal staat nog op lijst van vertrekstations, je kan echter niet boeken ???
Theo
Groeten vanop de Heide
AGE-411

Bericht door AGE-411 »

jan_olieslagers schreef: 29 jan 2025, 18:07
AGE-411 schreef: 28 jan 2025, 19:35 Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.
Tsja, definieer "gewone" mensen? Ik kan me goed voorstellen dat zo'n lange treinrit voor sommigen, of zelfs voor velen, een prima vorm van onthaasten kan zijn. Wie naar "La Serenissima" trekt die neemt sowieso de tijd, zoniet is het een verloren reis. En er zijn ook nogal wat reizigers die de reis op zich belangrijker en waardevoller vinden dan de bestemming, laat die dus maar volop genieten!
Verlaat de treinwereld en vraag aan 100 mensen op straat of ze op reis zouden gaan met deze trein. U zal moeten vaststellen dat het gros dat niet zou doen.
Ik zie dat je er met de wagen slechts 13u over doet. (voor 1200km). Bovendien kan je dan ook echt je tijd nemen en bepaalde zaken onderweg bezoeken/bekijken. Ik zou de reis aan sich hier al een hele belevenis vinden.
Een ander deel van de bevolking - die een hekel hebben aan de eigenlijke verplaatsing - zouden dan weer kiezen voor het vliegtuig.

De enige manier om mij in een nachttrein te krijgen is door de snelheid te verhogen én de prijs te drukken én een privécabine te voorzien.
Een trein der traagheid met krakkemikkig comfort tegen exuberante prijzen is voor mij geen goede manier om op reis te gaan.
Steven

Bericht door Steven »

Die vraag kan je algemeen ook stellen krijg je net dezelfde antwoorden. Met de trein op vakantie gaan bekijken heel wat mensen nog raar ongeacht of je nu een nachttrein of dagtrein kiest.
HLE18

Bericht door HLE18 »

AGE-411 schreef: 30 jan 2025, 16:51 Verlaat de treinwereld en vraag aan 100 mensen op straat of ze op reis zouden gaan met deze trein. U zal moeten vaststellen dat het gros dat niet zou doen.
Ik zie dat je er met de wagen slechts 13u over doet. (voor 1200km). Bovendien kan je dan ook echt je tijd nemen en bepaalde zaken onderweg bezoeken/bekijken. Ik zou de reis aan sich hier al een hele belevenis vinden.
Een ander deel van de bevolking - die een hekel hebben aan de eigenlijke verplaatsing - zouden dan weer kiezen voor het vliegtuig.

De enige manier om mij in een nachttrein te krijgen is door de snelheid te verhogen én de prijs te drukken én een privécabine te voorzien.
Een trein der traagheid met krakkemikkig comfort tegen exuberante prijzen is voor mij geen goede manier om op reis te gaan.
Ik zie het dan weer niet zitten om 13u met de auto te bollen, met de trein kan je onderweg ook afstappen en iets bezoeken daarna hop weer verder naar de volgende bestemming. Geen gedoe met low emission zones, allerhande vignetten, parkeerplek zoeken, geen gedoe met luchthaven controles, je komt toe in het centrum naast je hotel, je kan onderweg een dutje doen of gezelschap spelletjes spelen, iets gaan eten in het restaurant,...
AGE-411

Bericht door AGE-411 »

HLE18 schreef: 30 jan 2025, 18:39
AGE-411 schreef: 30 jan 2025, 16:51 Verlaat de treinwereld en vraag aan 100 mensen op straat of ze op reis zouden gaan met deze trein. U zal moeten vaststellen dat het gros dat niet zou doen.

Ik zie het dan weer niet zitten om 13u met de auto te bollen, met de trein kan je onderweg ook afstappen en iets bezoeken daarna hop weer verder naar de volgende bestemming. Geen gedoe met low emission zones, allerhande vignetten, parkeerplek zoeken, geen gedoe met luchthaven controles, je komt toe in het centrum naast je hotel, je kan onderweg een dutje doen of gezelschap spelletjes spelen, iets gaan eten in het restaurant,...
Besef wel dat je een minderheid vormt.
Als de trein echt een gangbaar vakantiemiddel voor de massa wil worden, dan moet de lat hoger.
stijn

Bericht door stijn »

Ik reis met m'n kinderen naar Italië met de European Sleeper met Krokus.
Ik zal verslag uitbrengen, maar het eerste probleem is er al:

De trein rijdt heen maar tot Innsbrück en komt daar een uur later toe dan oorspronkelijk gepland... de aansluiting is dan natuurlijk weg, en dus gaat onze reis 2:00 langer duren (t kan ook sneller, maar met bagage van 5 man 2x extra overstappen is geen leuke ervaring.

Maar we gaan ervoor! Met goede moed! En een fles Ripasso della Valpolicella om de vakantie te vieren!

Beloofd... u krijgt een verslag! Van een treinenfreak die dit een kans wil geven.
Plaats reactie