EuroCity Brussel - Rotterdam

pmuy
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door pmuy »

Om trouwens wat terug te komen op een eerdere discussie. Ik stond onlangs in Rotterdam Centraal en zag dat de EuroCity niet reed. Er stond op de schermen in het station uitdrukkelijk de mededeling "Neem de volgende EuroCity van een uur later", op de plek waar normaal de storingen/werken op de schermen getoond worden. De Eurocity Direct nemen zat er dus niet in.
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

pmuy schreef: 12 jan 2025, 00:30 Om trouwens wat terug te komen op een eerdere discussie. Ik stond onlangs in Rotterdam Centraal en zag dat de EuroCity niet reed. Er stond op de schermen in het station uitdrukkelijk de mededeling "Neem de volgende EuroCity van een uur later", op de plek waar normaal de storingen/werken op de schermen getoond worden. De Eurocity Direct nemen zat er dus niet in.
Dit is in tegenspraak met wat NS in zijn e-mails schrijft. De informatie is werkelijk geweldig.
Gebruikersavatar
TKR
Berichten: 454
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door TKR »

Ik lees dat de EC Rotterdam niet meer in volle samenstelling rijdt, reeds binnenlandse rijtuigen gebruikt en ook nog eens een aanzienlijk aantal afschaffing heeft. Waar knelt het schoentje nu nog steeds?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door Steven »

TKR schreef: 13 jan 2025, 17:49 Ik lees dat de EC Rotterdam niet meer in volle samenstelling rijdt, reeds binnenlandse rijtuigen gebruikt en ook nog eens een aanzienlijk aantal afschaffing heeft. Waar knelt het schoentje nu nog steeds?
Er is geen definitie voor binnenlandse i11 rijtuigen. Er werden maar 2 stammen voorzien van stickers eurocity dus er zijn meer rijtuigen zonder dan met stickers. Zolang ze voorzien zijn van noodremoverbrugging is het goed. Verder zijn er 2 stammen met 5 rijtuigen doordat er een defect rijtuig in de samenstelling zat. Die heeft men er gewoon uitgehaald. Doordat er te Brussel nog onvoldoende rijtuigen beschikbaar zijn heeft men die niet instant kunnen vervangen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door Steven »

Op 22 januari was ik de machinist van trein 9260 en kwam ik tot de vaststelling dat er in de trein een aangepast i11 rijtuig aanwezig was. Het rijtuig was aangepast voor het vervoer van fietsen. Aan de buitenkant werd een blauwe sticker aangebracht om de toegang voor de fietsen duidelijk te maken. Ik kon vaststellen dat men 4 stoelen had verwijderd in dit rijtuig.
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef: 23 jan 2025, 01:37 Op 22 januari was ik de machinist van trein 9260 en kwam ik tot de vaststelling dat er in de trein een aangepast i11 rijtuig aanwezig was. Het rijtuig was aangepast voor het vervoer van fietsen. Aan de buitenkant werd een blauwe sticker aangebracht om de toegang voor de fietsen duidelijk te maken. Ik kon vaststellen dat men 4 stoelen had verwijderd in dit rijtuig.
Als ik me niet vergis worden alle gewone I11 2e klas zo omgebouwd (dus de stuurstanden niet).
ostbahnhof
Berichten: 937
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door ostbahnhof »

Dezer dagen rijdt de Eurocity niet via de luchthaven wegens werken.
Ik dacht: hoe komt het dat de vertrektijden te Bru en Mech hetzelfde blijven als tijdens de normale reisweg via de luchthaven….
Hij wordt aan de kant gezet in Vilvoorde 🤭
ostbahnhof
Berichten: 937
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door ostbahnhof »

ostbahnhof schreef: 14 feb 2025, 19:17 Dezer dagen rijdt de Eurocity niet via de luchthaven wegens werken.
Ik dacht: hoe komt het dat de vertrektijden te Bru en Mech hetzelfde blijven als tijdens de normale reisweg via de luchthaven….
Hij wordt aan de kant gezet in Vilvoorde 🤭
Vandaag de laatste dag dat de EC’s aan de kant worden gezet in Vilvoorde, vanaf morgen rijden ze terug via de luchthaven.
VDL Sitea
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 sep 2021, 20:34

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door VDL Sitea »

Dag alle


Sorry als deze vraag al gesteld is geweest (of beantwoord):

Zullen alle I11 rijtuigen uitgerust worden met noodremoverbrugging, of enkel een aantal?
VDL Sitea
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 sep 2021, 20:34

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door VDL Sitea »

Niemand?
dovaere
Berichten: 651
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door dovaere »

Dit antwoord was in het draadje "Inzet I1"" te lezen:
260689 schreef: 27 okt 2024, 21:03
dovaere schreef: 27 okt 2024, 19:59 Uit die discussie hierboven blijkt wel dat er fysieke aanpassingen gedaan zijn voor de HSL tot Rotterdam:
  • noodremoverbrugging?
  • deurcontrole via de machinist/FMZ module/Frequenzmulitiplexe Zugsteuerung?
    "Hierdoor kan de treinbestuurder selectief deuren vrijgeven bij aankomst in het station."

Vandaar mijn vraag op hoeveel I11-rijtuigen de nodige aanpassingen voor inzet tot Rotterdam gebeurd zijn?
Normaal moeten alle I11en deze aanpassing krijgen.
https://www.hgbtf.net/posting.php?mode=quote&p=288421
jknockaert
Berichten: 220
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door jknockaert »

Iets wat me begint op te vallen is dat er in de exploitatie van EuroCity in Rotterdam soms kort gekeerd wordt, maar niet steeds. Gezien er in Rotterdam in de exploitatie geen koppelingen zijn met andere verbindingen en gezien de EuroCity altijd in dezelfde samenstelling rijdt, lijkt dat afwisselende patroon me erg inefficiënt. Wat zie ik over het hoofd?
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

jknockaert schreef: 03 apr 2025, 16:28 Iets wat me begint op te vallen is dat er in de exploitatie van EuroCity in Rotterdam soms kort gekeerd wordt, maar niet steeds. Gezien er in Rotterdam in de exploitatie geen koppelingen zijn met andere verbindingen en gezien de EuroCity altijd in dezelfde samenstelling rijdt, lijkt dat afwisselende patroon me erg inefficiënt. Wat zie ik over het hoofd?
Misschien is er inmiddels een reservestam en wordt die soms uitgewisseld?
trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door trainlovertje »

jknockaert schreef: 03 apr 2025, 16:28 Iets wat me begint op te vallen is dat er in de exploitatie van EuroCity in Rotterdam soms kort gekeerd wordt, maar niet steeds. Gezien er in Rotterdam in de exploitatie geen koppelingen zijn met andere verbindingen en gezien de EuroCity altijd in dezelfde samenstelling rijdt, lijkt dat afwisselende patroon me erg inefficiënt. Wat zie ik over het hoofd?
Inefficiënt is het in zekere zin, maar die ‘investering’ komt zeker de stiptheid ten goede. Dat is waarschijnlijk de onderliggende reden.
Klassiekje
Berichten: 700
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: EuroCity Brussel - Rotterdam

Bericht door Klassiekje »

Die korte keringen in Rotterdam de laatste tijd zijn er vooral door spoorwerken. Behalve vrijdag, zaterdag en zondag, dan zijn ze voorzien.

Op 'normale' dagen is dit niet mogelijk door te weinig spoorcapaciteit.
Plaats reactie