EuroCity Brussel - Rotterdam
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Om trouwens wat terug te komen op een eerdere discussie. Ik stond onlangs in Rotterdam Centraal en zag dat de EuroCity niet reed. Er stond op de schermen in het station uitdrukkelijk de mededeling "Neem de volgende EuroCity van een uur later", op de plek waar normaal de storingen/werken op de schermen getoond worden. De Eurocity Direct nemen zat er dus niet in.
Dit is in tegenspraak met wat NS in zijn e-mails schrijft. De informatie is werkelijk geweldig.pmuy schreef: ↑12 jan 2025, 00:30 Om trouwens wat terug te komen op een eerdere discussie. Ik stond onlangs in Rotterdam Centraal en zag dat de EuroCity niet reed. Er stond op de schermen in het station uitdrukkelijk de mededeling "Neem de volgende EuroCity van een uur later", op de plek waar normaal de storingen/werken op de schermen getoond worden. De Eurocity Direct nemen zat er dus niet in.
Ik lees dat de EC Rotterdam niet meer in volle samenstelling rijdt, reeds binnenlandse rijtuigen gebruikt en ook nog eens een aanzienlijk aantal afschaffing heeft. Waar knelt het schoentje nu nog steeds?
Er is geen definitie voor binnenlandse i11 rijtuigen. Er werden maar 2 stammen voorzien van stickers eurocity dus er zijn meer rijtuigen zonder dan met stickers. Zolang ze voorzien zijn van noodremoverbrugging is het goed. Verder zijn er 2 stammen met 5 rijtuigen doordat er een defect rijtuig in de samenstelling zat. Die heeft men er gewoon uitgehaald. Doordat er te Brussel nog onvoldoende rijtuigen beschikbaar zijn heeft men die niet instant kunnen vervangen.
Op 22 januari was ik de machinist van trein 9260 en kwam ik tot de vaststelling dat er in de trein een aangepast i11 rijtuig aanwezig was. Het rijtuig was aangepast voor het vervoer van fietsen. Aan de buitenkant werd een blauwe sticker aangebracht om de toegang voor de fietsen duidelijk te maken. Ik kon vaststellen dat men 4 stoelen had verwijderd in dit rijtuig.
Als ik me niet vergis worden alle gewone I11 2e klas zo omgebouwd (dus de stuurstanden niet).Steven schreef: ↑23 jan 2025, 01:37 Op 22 januari was ik de machinist van trein 9260 en kwam ik tot de vaststelling dat er in de trein een aangepast i11 rijtuig aanwezig was. Het rijtuig was aangepast voor het vervoer van fietsen. Aan de buitenkant werd een blauwe sticker aangebracht om de toegang voor de fietsen duidelijk te maken. Ik kon vaststellen dat men 4 stoelen had verwijderd in dit rijtuig.
-
Dezer dagen rijdt de Eurocity niet via de luchthaven wegens werken.
Ik dacht: hoe komt het dat de vertrektijden te Bru en Mech hetzelfde blijven als tijdens de normale reisweg via de luchthaven….
Hij wordt aan de kant gezet in Vilvoorde
Ik dacht: hoe komt het dat de vertrektijden te Bru en Mech hetzelfde blijven als tijdens de normale reisweg via de luchthaven….
Hij wordt aan de kant gezet in Vilvoorde
-
Vandaag de laatste dag dat de EC’s aan de kant worden gezet in Vilvoorde, vanaf morgen rijden ze terug via de luchthaven.ostbahnhof schreef: ↑14 feb 2025, 19:17 Dezer dagen rijdt de Eurocity niet via de luchthaven wegens werken.
Hij wordt aan de kant gezet in Vilvoorde![]()
Dag alle
Sorry als deze vraag al gesteld is geweest (of beantwoord):
Zullen alle I11 rijtuigen uitgerust worden met noodremoverbrugging, of enkel een aantal?
Sorry als deze vraag al gesteld is geweest (of beantwoord):
Zullen alle I11 rijtuigen uitgerust worden met noodremoverbrugging, of enkel een aantal?
Dit antwoord was in het draadje "Inzet I1"" te lezen:
260689 schreef: ↑27 okt 2024, 21:03Normaal moeten alle I11en deze aanpassing krijgen.dovaere schreef: ↑27 okt 2024, 19:59 Uit die discussie hierboven blijkt wel dat er fysieke aanpassingen gedaan zijn voor de HSL tot Rotterdam:
- noodremoverbrugging?
- deurcontrole via de machinist/FMZ module/Frequenzmulitiplexe Zugsteuerung?
"Hierdoor kan de treinbestuurder selectief deuren vrijgeven bij aankomst in het station."
Vandaar mijn vraag op hoeveel I11-rijtuigen de nodige aanpassingen voor inzet tot Rotterdam gebeurd zijn?
https://www.hgbtf.net/posting.php?mode=quote&p=288421
-
Iets wat me begint op te vallen is dat er in de exploitatie van EuroCity in Rotterdam soms kort gekeerd wordt, maar niet steeds. Gezien er in Rotterdam in de exploitatie geen koppelingen zijn met andere verbindingen en gezien de EuroCity altijd in dezelfde samenstelling rijdt, lijkt dat afwisselende patroon me erg inefficiënt. Wat zie ik over het hoofd?
Misschien is er inmiddels een reservestam en wordt die soms uitgewisseld?jknockaert schreef: ↑03 apr 2025, 16:28 Iets wat me begint op te vallen is dat er in de exploitatie van EuroCity in Rotterdam soms kort gekeerd wordt, maar niet steeds. Gezien er in Rotterdam in de exploitatie geen koppelingen zijn met andere verbindingen en gezien de EuroCity altijd in dezelfde samenstelling rijdt, lijkt dat afwisselende patroon me erg inefficiënt. Wat zie ik over het hoofd?
-
- Contacteer:
Inefficiënt is het in zekere zin, maar die ‘investering’ komt zeker de stiptheid ten goede. Dat is waarschijnlijk de onderliggende reden.jknockaert schreef: ↑03 apr 2025, 16:28 Iets wat me begint op te vallen is dat er in de exploitatie van EuroCity in Rotterdam soms kort gekeerd wordt, maar niet steeds. Gezien er in Rotterdam in de exploitatie geen koppelingen zijn met andere verbindingen en gezien de EuroCity altijd in dezelfde samenstelling rijdt, lijkt dat afwisselende patroon me erg inefficiënt. Wat zie ik over het hoofd?
-
Die korte keringen in Rotterdam de laatste tijd zijn er vooral door spoorwerken. Behalve vrijdag, zaterdag en zondag, dan zijn ze voorzien.
Op 'normale' dagen is dit niet mogelijk door te weinig spoorcapaciteit.
Op 'normale' dagen is dit niet mogelijk door te weinig spoorcapaciteit.